Maar ze KLM ) laten nooit meteen het achterste van hun (schade)tong zien.
Pas wanneer ze merken dat je de spelregels kent komen ze over de brug .
Er is dus altijd wisselgeld...
Helaas ben ik een (ongewild) maar uitstekend voorbeeld : alleen in 2014 6-maal !!! met dat bijltje moeten hakken en langzaam
aan begin ik hun spel te doorgronden.
Jammer dat ze te vaak proberen om voor een dubbeltje van de 1e rang af te komen.
Hebben geen flauwe nota hoeveel kosten & moeite je moet doen om je recht te kunnen claimen.
Mag ik er tot slot een nogal sprekend voorbeeld bij doen ?
Maakte in sept. jl een vlucht naar en van het verre oosten met KLM.
Reisde ditmaal geen WBC maar economy comfort .
Op de terugweg ( Singapore ) merkte ik dat er helemaal geen KLM -toestel op mij stond te wachten maar men had
mij "zomaar" overgeboekt op een lufhansa vlucht.
( nee., niet eerst even bellen maar ik vond te laat een mailtje )
Afijn : kom na een extra wachttijd van bijna 3-uur aan de LH-balie en laat mijn ticket zien maar kreeg een gewone economy stoel : ook nog in het afschuwelijke midden.
Ik kon hoog of laag springen maar met de door mij aan KLM betaalde extra kosten voor een upgrade had LH
natuurlijk niets te maken.
Daar sta je dan met lege handen.
Na een weinig comfortabele reis op een verkeerde plek en een verkeerde stoel kom je dan in AMS aan.
n ' Dag later dien je - in mijn geval thuis in Portugal - een klacht in en wat proberen ze ?
Het KLM -voorstel was om uitsluitend het geld voor economy comfort terug te betalen.
Toen ik riep dat ik wel 12 uur voor K met de bekende achternaam had moeten reizen PLUS extra kosten had gemaakt
kwam de KLM alsnog met 10.000 miles op de proppen.
Ne., niet leuk om de bedelaar uit te moeten hangen en je recht te halen.
Veel hangt - zoals altijd - af van met wie de spreekt en van de hoeveel kennis / bagage je als klant op zak hebt.
Bekijk bijlage 500
Bekijk bijlage 500
Klik om te vergroten...