AMEX Dinnertegoed - deel je ervaring met restaurants

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Bjorn, 7 dec 2022.

1. Domans

Domans Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Iemand al ervaring met Diner for 2 bij (een van) de Harbour club(s)?

2. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.014
    Trofeepunten:
    333
    Wat ik dus uit de spaarzame ervaringen lees voel je je dus ongemakkelijk omdat je op "voucher" dineert en kan dit dus onaangename discussies opleveren?
    Nou lekker dan! Gaan we dus niet doen. Geen zin in.
    Die 2x 150 euro was gewoon makkelijk en kreeg je gewoon terug op je rekening. Zonder gezeur of moeilijk gedoe met een restaurant.

Francisco_NL en Ruut vinden dit leuk.
  3. Sokkenpop

Sokkenpop Newbie

Leuk Bevonden:
    90
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren het Diner 2 voor twee gehad bij Florent le Bistro. Je kan dit beter een gedevalueerd half diner voor 2 noemen. Restaurant was echt wel prima hoor, daar lag het niet aan, maar zoals ook op de bijgevoegde foto staat: Het diner voor 2 is geen volwaardig diner, het is puur op upsell gebaseerd. Een extra gang voor hetzelfde diner op de reguliere kaart is €10,- meer, op de speciale "AMEX" kaart is dat €12,50 meer per gang.

Daarnaast, als je gaat kijken naar de prijzen van de "reguliere" kaart, zouden we voor 4 gangen €59,- per persoon kwijt zijn. Nu zijn we €25,- per persoon kwijt voor dezelfde 4 gangen. Een waarde van €34 per persoon dus, €68 in totaal.

€68 x 3 maal per jaar = €204 aan waarde. Dat is dus gewoon weer fors minder dan de €300,- die het hiervoor was dat we jaarlijks kregen.

Bijgevoegde bestanden:

4. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    100
    Trofeepunten:
    28
    Ik krijg zelfs liever die €204 in cashback dan dit voucher gezeik.

Zr40, Francisco_NL en finsdeflyer vinden dit leuk.
  5. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Harbour club wil ik nog niet dood gevonden worden. Zien en gezien worden not my scene

George1, VinceG en Ruut vinden dit leuk.
  6. finsdeflyer

finsdeflyer Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Hier weinig grote klachten over Veera in Eindhoven. Ik dacht eerst dat er een toeslag bovenop de reguliere prijzen gerekend werd voor Amex-klanten, gezien sommige eerdere berichten (bijv. kleine dingen zoals een euro extra voor een naan), maar ik zie op foto's op Google Reviews dat de prijzen hetzelfde zijn voor zover ik in kan schatten. Het menu op de website is dan echter niet up to date.

Het hoofdgerecht en voorgerecht werden simpelweg van de rekening gehaald.

Wat wel tegenviel was dat er een amuse en welkomstdrankje bij de aanbieding stonden, maar dat deze niet aangeboden werden. Dit terwijl het personeel wel bekend was met Amex. Er stonden ook QR-codes op de counter.

De totale waarde zou ik dus op 70 euro schatten; het zou richting de 80-85 gaan als de voornoemde extraatjes wél aangeboden waren.

Al met al geen heel slecht scenario, omdat er een diversere selectie is qua restaurants buiten de Randstad en wij niet van het fine dining zijn. En ik denk dat je hier ook wel met een gezin terecht had gekund gezien de werkwijze. Alleen echt jammer dat er zoveel verschil is wat betreft transparantie en waarde.
    (plus geen mogelijkheid meer tot verzilveren in het buitenland)

lloydje33, Ruut en Francisco_NL vinden dit leuk.
  7. MCA90

MCA90 Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    Gister bij Ledeboer in Almelo geweest, soortgelijke ervaring.. Kreeg een aparte Amex menu kaart, en al snel werd duidelijk dat de voucher van het totaal afgetrokken werd. Alleen voor en hoofd was niet mogelijk, je “moest” minimaal voor een vijf gangen menu gaan.

Het was het zeker waard, met twee amuses die waren inbegrepen en echt heerlijk eten, een top avond gehad voor niet te veel geld.

Uiteindelijk voor 2 personen nog een extra €110 bij betaald voor de gangen en de wijn. Achteraf nog even de menu kaart gecontroleerd, en je krijgt daadwerkelijk 50 euro per persoon op de normale prijs. De communicatie vooraf laat wel een beetje te wensen over, want kwamen er pas achter hoe het echt werkt aan tafel.

Nog steeds geen fan van dit systeem, maar gelukkig een iets betere ervaring gehad dan de meeste tot nu toe..

Francisco_NL en VinceG vinden dit leuk.
  8. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.141
    Trofeepunten:
    223
    En eten van kwaliteit middelmatig eetcafe...

VinceG vindt dit leuk.
  9. Jeroen23

Jeroen23 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    159
    Trofeepunten:
    33
    Afgelopen weekend gegeten bij Voilà en feu, Groningen. Menu van de actie was 2 gangen + glas crémant en amuse. Zodra je aan tafel zat kwamen ze langs met een QR code om de actie te scannen en de eerste vraag was of je wou "upgraden" naar het volledige menu voor €29 extra per persoon.

Het volledige menu is normaliter €59, dus met amex is het eigenlijk €30 korting per persoon, oftwel een waarde van €60.

Restaurant was verder wel goed en de porties waren voldoende. Zouden we nog een keer heen gaan, nee. Maar dat is voornamelijk omdat het menu niet echt onze smaak was.

Francisco_NL vindt dit leuk.
  10. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    537
    Trofeepunten:
    123
    Afgelopen vrijdag gebruik gemaakt van het 'dining voordeel'. Ik moet zeggen dat mijn ervaring juist positief was.
    - Op tafel stond een speciale AMEX menukaart. Je kon kiezen uit 2 voorgerechten (vis/vega) en 2 hoofdgerechten (vlees/vega). Dat waren gerechten die ook op de normale kaart stonden. Geen liflafjes, maar gewoon mooi opgemaakte volwaardige gerechten.
    - Bij het aan tafel gaan werd de QR code gescand via de app.
    - Op de kaart stond duidelijk geformuleerd dat er een meerprijs was voor een extra tussengang/dessert (€14,50), net als frietjes/brood.
    - Bij afrekenen stonden alleen de drankjes en frietjes op het bonnetje.

Zalig gegeten, geen gedoe met upsell-dingen en een fijne ervaring!

Francisco_NL, Ruut en VinceG vinden dit leuk.
  11. Gin_klm

Gin_klm Newbie

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Welk restaurant?

12. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    28
    Brasserie het Jachthuis in Hoog Soeren heeft een vaste Amex kaart voor de hele maand:
    - Glas cava + broodje met dips
    - Voorgerecht: Gravad lax (gemarineerde zalm)
    - Hoofdgerecht: Surf 'n Turf (briefstuk met gamba's)

Erg goed gegeten! Hoorde bij een andere tafel iemand die geen zalm als voorgerecht wenste, dat werd omgeruild voor een burrata. Daar had hij ook geen trek in, iets anders van de kaart was tegen bijbetaling ook mogelijk.

Mocht je twee keer gaan in dezelfde maand (meerdere kaarten) dan wordt er een notitie voor de chef in het systeem gezet, zodat ze wat anders maken.

Het restaurant in Terwolde is trouwens van dezelfde eigenaar, met een ander vast menu.

13. alfa_x

alfa_x Blue Tier

Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    43
    Restaurant Veera in Eindhoven
    De social deal voor hetzelfde kost 19 euro pp.
    Zelfs voor 19 euro pp was het het niet waard.

14. finsdeflyer

finsdeflyer Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Dat is dan wel nog een stukje triester qua waarde dan ik inschatte. Ik vond het eten overigens prima, maar dat er voor 19 euro zo'n voucher beschikbaar is plaatst het e.e.a. wel in perspectief.

Meteen maar met die link een klacht ingediend. Niet dat ik verwacht dat het iets oplevert, maar soit. De trend van prijsverhogingen (extra Plat kaart) en verschralingen maakt me niet bepaald enthousiast om de kaart op dit niveau aan te houden.

15. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb binnenkort bij 91Spices in Rotterdam gereserveerd. Daar heb je via Socialdeal ook voor €19 een tweegangendiner. En als ik googlede op meerdere deelnemende restaurants, was dit zeker niet een uitzondering. Staan er meerdere op met zulke deals. Dus dat toont wel aan hoe Amex over zijn/haar klanten denkt met deze nieuwe samenstelling van Dining for 2

16. alfa_x

alfa_x Blue Tier

Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb een klacht ingediend, want ik vind het miscommunicatie over deze "actie" en een uitholling van de waarde van het product, zonder dat dit duidelijk is gecommuniceerd. Ipv 2x150 kan ik me voorstellen dat het nu +-3x100 aan waarde is, maar niet 3x38.

VinceG, lloydje33, Francisco_NL en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Francisco_NL

Francisco_NL Newbie

Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    13
    Eens en goed dat je een klacht indient!

18. finsdeflyer

finsdeflyer Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb ook een klacht ingediend, maar er staat 'helaas' nergens 100 euro vermeld als waarde, toch? Ik heb het in de marketing niet terug zien komen.

Staat natuurlijk los van het feit dat het een downgrade is en eigenlijk (optimistisch gezien) een halvering van de waarde, getuige de vondsten op Social deal.

19. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.452
    Trofeepunten:
    558
    Zr40 vindt dit leuk.
  20. FWie

FWie Newbie

Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Waarde van tot 100 Euro/keer staat op Amex Platinum kaart site, zie screenshot hierna. Amex dining-for-2.jpg

Laatst bewerkt: 7 apr 2025

Deel Deze Pagina