Centurion Membership

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door jesse01, 7 apr 2020.

1. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Voor de PA service hoef je het niet te doen: Die is er niet!

De Engelstalige ondersteuning is niet meer dan een bijzonder matig reisbureau. Alle reserveringen kan je ook zelf of via andere reisbureaus doen. Is over het algemeen een stuk goedkoper zelfs. Simpel voorbeeld: KLM WBC ticket is via Amex ca. €60 duurder dan op de site. Hier krijg je dan verder geen voordelen voor.

Dan1 en ThimoM vinden dit leuk.
  2. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Oké bedankt voor je antwoord, om welke redenen zou je dan juist wel upgraden of is deze kaart net zo gedevalueerd als de platinum…

3. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Als ik op dit moment de aanbieding zou krijgen om Centurion te worden, dan zou ik het niet doen. Zeker niet gezien de prijsstijgingen. Nu ik het toch al ben, wegen de kosten op tegen de voordelen. Dit laatste is echter heel erg afhankelijk van je eigen situatie en waar je allemaal wel en geen gebruik van maakt.
    Als ik naar mezelf kijk zijn voor mij de belangrijkste voordelen t.o.v. b.v. Platinum (in willekeurig volgorde):
    - Hilton Diamond status
    - Vip service
    - Verzekerde bedrag reisverzekering (is veel, veel hoger dan alle andere mogelijkheden in Nederland)
    - NL Moments (Hans Klok, Van Gogh museum, Dinner@LuxuryFair, etc.)

Succes met de beslissing.

ThimoM vindt dit leuk.
  4. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Dank voor je reactie en input, het lijkt daarmee inderdaad gedevalueerd en op dit moment wellicht niet interessant.

5. Wogie

Wogie Newbie

Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Het lukt mij niet meer om in de Experiences app mij aan te melden voor events. Ik krijg een melding: verificatie vereist. Ik heb op registreren geklikt en het zou 2 werkdagen duren maar wacht al weken. Iemand anders hier last van?

6. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Vreemd, misschien even bellen. Bij mij was het met een dag geregeld.

7. Wogie

Wogie Newbie

Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Het is sinds donderdag opgelost en lag aan de backoffice. Gelukkig kon ik via de site mij nog op tijd aanmelden voor de wijnproeverij 22 maart. Wie zal daar ook zijn?

8. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Wij zijn er dit keer niet bij. Ik moet rijden en mijn vrouw lust geen wijn, dus deze laten we aan ons voorbij gaan. Veel plezier in elk geval.

Wogie vindt dit leuk.
  9. Wogie

Wogie Newbie

Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Helaas, next event!

10. Jair

Jair Blue Tier

Leuk Bevonden:
    108
    Trofeepunten:
    33
    Nou, valt dat even mee, ook de tweede editie, die vandaag is aangekondigd, is zonder extra kosten te bestellen. Dat is best leuk!

Wogie vindt dit leuk.
  11. DoT

DoT Newbie

Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Als iemand hier nog 1 of 2 tickets voor Usher event heeft die ze niet meer willen gebruiken, dan hou ik me aanbevolen.

12. Jair

Jair Blue Tier

Leuk Bevonden:
    108
    Trofeepunten:
    33
    Zo, dat ging snel he!

13. Jair

Jair Blue Tier

Leuk Bevonden:
    108
    Trofeepunten:
    33
    Ik was laatst in de AMEX Centurion Lounge op MEX T2 en die lounge heeft me enorm verrast. Binnenkomst is vergelijkbaar met de US-based lounges, rij voor Platinum kaarthouders en een shortcut voor Centurion members. Maar na controle van de kaart werd ik uitgenodigd door de rechterdeur naar binnen te gaan. Je komt dan in een flinke ruimte terecht bestaande uit twee verdiepingen, waar in totaal 6 of 7 mensen zaten, maar er was plek voor minimaal 60 man. Dus ik dacht 'dit is de gehele lounge', maar later bleek dat dit hele deel exclusief voor Centurion members was. Oke...

Ook food & beverage gaat anders dan in de US. Je kiest een tafel en krijgt vervolgens een menukaart die je ook online kan inzien indien gewenst. Ik heb gekozen voor de Jamon Iberico, de Caesar Salad, de tonijn tartaar en het chocolade dessert. Kwalitatief vergelijkbaar met het Schiphol VIP Center. Ook is er een ruime wijnkaart met naast moët brut en rosé allerlei prima (ook lokale) wijnen.

Ik heb ook even van de douche gebruik gemaakt. Je geeft aan op welk tijdstip je wil douchen, en exact op dat tijdstip komt er iemand naar je tafel om je naar de douche te begeleiden. Je spullen mag je gewoon bewaakt laten liggen. Omdat de douche in het platinum gedeelte is, word je door een beveiligde deur geleid en wandel je een stukje door de platinum lounge, die er trouwens ook uitstekend uitziet en nog een heel stuk groter is dan het Centurion gedeelte. De douche zelf is herkenbaar voor iedereen die wel eens in een US-based Centurion lounge is geweest, allerlei l'occitane producten, inclusief een scheersetje en tandenborstel.

Na het douchen weer even terug naar het Centurion gedeelte voor wat laatste snacks en champagne en toen was het tijd voor vertrek. Er schijnt ook nog een Spa te zijn, maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt. Bij aankomst is me wel gevraagd of ik daar behoefte aan had trouwens, dus dat is netjes.

Ik wist oprecht niet dat er überhaupt AMEX Centurion Lounges in Mexico waren, en zeker niet van dit niveau. Online lees ik wel dat het niveau enorm wisselt omdat het een soort franchise concept is in Mexico. Dus andere ervaringen zijn zeer welkom. Maar specifiek deze lounge was echt ver boven verwachting. Ik zou er niet voor omvliegen, maar een uurtje eerder naar de luchthaven, absoluut!

Bijgevoegde bestanden:

Dan1 vindt dit leuk.
  14. alfa_x

alfa_x Blue Tier

Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    43
    Ik had het idee dat het eten "inclusief" zou zijn en niet een upcharge.

Ik ben toevallig deze week door AMEX gebeld of ik nog open stond voor de upgrade. Ik heb een jaar of 5 geleden al nee gezegd (te duur), deze beste manager kom me niet echt uitleggen wat ik er aan zou hebben, was een generiek script met veel jargon met de nadruk op "status". Op het forum lees ik dat er toch een versobering is qua perks, heb ik weer nee gezegd. Het is me de 4 duziend niet waard.

Dan1 vindt dit leuk.
  15. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Als je goed kijkt zie je bij het 2e plaatje dat er een tekst bij staat die verteld dat alles inclusief is, afhankelijk van de kaart die je hebt. Tevens staat er bij dat er verschillende menu's zijn voor Centurion en Platinum.

Jair vindt dit leuk.
  16. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Zijn er nog InsideFlyers die vanavond ook naar Usher gaan?

17. Jair

Jair Blue Tier

Leuk Bevonden:
    108
    Trofeepunten:
    33
    Alles is inclusief voor Centurion members. Ook voor de meeste platinum kaarten trouwens, maar dan krijg je een ander menu. Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom er prijzen staan op de Centurion menukaart...

Deel Deze Pagina