Verdien Rewards punten met de nieuwe ALL Accor Mobility service3 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Accor breidt het loyalty programma verder uit met het aanbod van de nieuwe ALL Accor Mobility service. De Franse hotelgroep wil met ALL Accor meer dan simpelweg een manier om punten te sparen voor loyale klanten. Maar wat kun je eigenlijk met deze nieuwe service? Je leest het in dit artikel.

Mobility service

Accor heeft dit jaar niet stilgezeten. Zo werden er talloze nieuwe hotels en hotelmerken toegevoegd aan het portfolio van de hotelgroep. Daarnaast introduceerden de Fransen de digitale kamerkaart Accor Key. Ook werd al langere tijd geleden bekend dat er speciale Accor branded creditcards zouden komen, maar die lijken nog steeds niet gelanceerd te zijn.

De nieuwste service van Accor is de zogenaamde Mobility service. Met deze service kun je via Accor je airport of hotel transfer boeken. Eigenlijk is het een taxi service, maar dan via het eigen platform van Accor. De toegevoegde waarde van deze service is de mogelijkheid om Reward punten te sparen en/of uit te geven.

Ibis is een van de merken die onder Accor valt (Bron: Accor)
Ibis is een van de merken die onder ALL Accor valt (Bron: Accor)

Hoe werkt het?

Heel simpel: je logt in met je ALL Accor account op de website van ALL Accor Mobility. Vervolgens kun je het adres van vertrek en aankomst invullen. De Mobility service gaat dan op zoek naar de mogelijkheden bij de aansloten taxibedrijven. In Nederland zijn dat bijvoorbeeld Taxicentrale Amsterdam, Rotterdamse Taxi Centrale en Talixo. Uit de zoekresultaten maak je een keuze en vervolgens leg je de reserving vast. Betalen kan vooraf met American Express, VISA of MasterCard.

Echt goedkoper is de service niet. In Nederland lijken de prijzen redelijk overeen te komen met een normale taxi en in sommige gevallen komt de prijs ook in de buurt van bijvoorbeeld Uber. In landen waar taxi’s normaliter een stuk goedkoper zijn, bijvoorbeeld Portugal, lijkt de Mobility service juist weer een stuk duurder. Het kan dus geen kwaad om het aanbod van verschillende bedrijven met klaar te vergelijken.

Rewards punten verdienen en uitgeven

Natuurlijk kun je ook punten verdienen met je taxiritjes. In de voorwaarden is te lezen dat elke gespendeerde euro 1 aan een taxirit Reward punt oplevert. Veel is dat niet, want 2.000 Rewards punten staan gelijk aan € 40 korting op een hotelovernachting. Je moet dus voor € 2.000 aan taxiritten maken voor een korting van € 40. In vergelijking, met een overnachting bij een Novotel krijg je als Gold lid 3,7 Reward punten per uitgegeven euro (Accor rekent 37 punten per € 10). Een uitgave van € 2.000 levert je dan 7.400 punten op.

Je kunt ook je Rewards punten inzetten voor een taxirit. Met 1.000 punten krijg je namelijk een korting van € 10. Dat is ook meteen het minimale aantal punten dat je in moet wisselen. Maar eigenlijk is dat dus ook geen goede deal, omdat je punten tweemaal zoveel waard zijn bij het inwisselen voor hotelovernachtingen.

Goede deal?

Heel veel punten levert de ALL Accor Mobility service niet op. Als de prijs bij deze service vergelijkbaar of lager is dan bij andere aanbieders dan is het mooi meegenomen om wat extra punten te sparen. Ook kun je overwegen om punten in te zetten als korting op je taxirit. Echter leveren je punten bij Accor zelf meer op. Als ALL in de toekomst met speciale promoties komt voor deze service kan het wellicht interessanter worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *