Review Hilton Garden Inn Bali Ngurah Rai Airport6 min leestijd

Hilton Garden Inn Bali Ngurah Rai Airport

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Onze vlucht uit Hong Kong kwam om 15:00 aan op de luchthaven van Denpasar. Aangezien wij tijdens de reis eerst naar het noorden gingen, zou dat na aankomst qua tijd niet meer kunnen. Omdat een hotel in één van de badplaatsen voor één nacht ook weinig zin had besloten we te zoeken naar een hotel bij de luchthaven. Ik wist dat Hilton Garden Inn een hotel nabij de luchthaven zou openen vlak voor onze aankomst. Hoewel het hotel op moment van boeken nog niet open was, en er verder weinig informatie beschikbaar was, vertrouwde ik toch in de Hilton Garden Inn keten die erg consistent is. Daarnaast was het tarief te goed om over te slaan. Het hotel is namelijk een Categorie 1 hotel, wat betekent dat een overnachting 5000 HHonors punten per nacht kost. Aangezien er net een aanbieding was met een bonus van 80% bij het kopen van punten werd een verblijf zo wel heel voordelig. Voor twee kamers kochten we 6000 punten met 4800 punten bonus voor $60 of zo’n €50. Als HHonors Diamond krijgen we bovendien gratis ontbijt. €26 per kamer inclusief ontbijt in een gloednieuw Hilton Garden Inn is natuurlijk een koopje!

Transfer

Een paar dagen voor aankomst e-mailde ik het hotel om te vragen hoe we van de luchthaven naar het hotel konden komen. Het hotel werkt samen met de Golden Bird Group, de grootste taxidienst van Indonesië. Na aankomst moesten we ons melden bij de Golden Bird balie en we zouden dan naar het hotel gebracht worden. Deze service was ook nog eens kostenloos! Zo gezegd zo gedaan, en na aankomst en het passeren van de douane was de balie van Golden Bird makkelijk te vinden. Nadat we ons gemeld hadden als gasten van het Hilton Garden Inn werden we na een paar minuutjes wachten netjes naar een auto gebracht en naar het hotel gereden. Ondanks de kleine afstand duurde het met de files van Bali toch nog een kwartiertje. Na een oppervlakkige security check kwamen we aan in de open lobby van het hotel.

Hilton Garden Inn Bali Ngurah Rai Airport Hotel

Er stond al iemand bij de receptie dus we moesten even wachten. Ondertussen kregen we wel gelijk een koud flesje water. Eenmaal aan de beurt bevestigde de receptionist dat we met punten hadden geboekt en verder niks verschuldigd waren. Hoewel ik per email te horen kreeg dat we proactief waren geupgraded naar een Deluxe kamer werd er bij check-in niks gemeld over onze Diamond status of upgrade. Een upgrade is ook geen officieel voordeel bij HGI. Toen ik er maar zelf naar vroeg werd verteld dat we geen vouchers nodig hadden voor het ontbijt. Ze deden er ook niet moeilijk over dat we met 4 personen waren en dat het Diamond ontbijt strikt gezien voor twee personen is.

Hilton Garden Inn Bali Ngurah Rai Airport
Lobby en receptie

Kamer

We hadden connecting rooms met zowel een king als twin bed op de 3e verdieping. De kamers meten volgens de website 48 vierkante meter. Uiteraard was de kamer in uitstekende staat na een opening afgelopen mei. Er was een bureau met stoel, TV, de standaard koffie en thee faciliteiten en een lege minibar. Vooral dit laatste vind ik veel klantvriendelijker dan een volle koelkast met veel te dure drankjes.

Hilton Garden Inn Bali Ngurah Rai Airport
Bureau

De badkamer was erg ruim en had een grote regendouche. De amenities waren van Peter Thomas Roth, hetzelfde merk als in Doubletree en Hilton!

De kamer met king had een extra stoel maar die met twin bedden helaas niet. De bedden zelf waren stevig en erg fijn. Het internet in de kamer was gratis en snel en stabiel.

Restaurant

Omdat we na aankomst geen zin meer hadden om erop uit te gaan, besloten we in het hotelrestaurant, The Garden Grille, te eten. Het restaurant is in de lobby met een buitenterras dat uitkijkt op het zwembad. Het eten was prima en de service goed, maar ondanks dat we de enige gasten waren moesten we erg lang wachten op onze bestelling.

Hilton Garden Inn Bali Ngurah Rai Airport
Restaurant in de lobby

Het ontbijt ’s ochtends in het restaurant bleek een buffet opzet te hebben. Normaal heeft een Hilton Garden Inn ‘cooked to order’ ontbijt, maar het buffet betekende een grotere selectie. Er was zoals gewoonlijk een chef die eiergerechten klaarmaakte, wat Aziatische opties, verrassend goede pastries, brood en wafels en een selectie fruit, sappen en salade. Het aanbod en de kwaliteit waren veel beter dan verwacht. De service was ook erg vriendelijk maar nog wat onwennig.

Voorzieningen

Het hotel heeft zoals gezegd een zwembad. Daarnaast is er ook een 24-uurs fitness, business center, bar en ‘Pavillion Pantry’ in de lobby waar je 24/7 snacks, drankjes en andere benodigdheden kan kopen. Verblijf je langer of kom je net terug van een backpack reis, dan is er in het hotel een coin laundry waar je zelf je was kan doen.

Naast de gratis transfer van en naar de luchthaven biedt het hotel ook een shuttle aan naar het nabijgelegen Kuta. Mocht je langer dan een simpele lay-over in het hotel verblijven, dan is dit echt een uitkomst. Kuta is dé uitgaansgelegenheid op Bali waar genoeg te doen is.

Tarieven

Zoals gezegd is het hotel Categorie 1 bij HHonors als je een Award met punte boekt. Dit is veruit de goedkoopste manier om te overnachten, zeker als je het kan combineren met een bonus van 80 of 100% bij het kopen van punten waarmee je de kosten nog eens kan halveren. Houd er wel rekening mee dat hier zonder Gold of Diamond status nog eventueel ontbijt bij komt.

Prijzen voor een standaard kamer beginnen rond de €60 voor de Best Available Rate. Een rate met ontbijt is vaak maar een paar euro duurder. AAA en HHonors Discount tarieven liggen maar een paar euro lager. Advance Purchase rates zijn zo’n €10 goedkoper. De laagste rate die ik hier ben tegengekomen is €47 bij de HHonors Sale. Let wel op dat bovenop deze prijzen maar liefst 21% tax en service charge komt. Betaal je met punten dan omzeil je ook de belasting!

Een lay-over op Denpasar? Er zijn vanaf €33 ook day rates waarbij je de kamer tussen 09:00 en 18:00 uur mag gebruiken!

Conclusie

Als plek voor een snelle overnachting is dit hotel meer dan voldoende. De kamers zijn ruim met fijne bedden en een grote, mooie badkamer. Het ontbijt, dat ook nog eens gratis is voor HHonors Gold en Diamond, was boven verwachting goed en ook op betaalde tarieven erg goedkoop. Daarnaast biedt het hotel uitstekende extra faciliteiten, van de gratis transfers en internet tot de doe-het-zelf laundry. Het hotel zou ook geschikt zijn voor een langer verblijf in Bali als je niet per se aan zee wil zitten, afgezien van de locatie. Als airport hotel is de locatie dan wel weer ideaal.

Overzicht

Voordelen

Gloednieuw hotel
Moderne kamers en mooie badkamer, goede bedden, snel internet
Uitgebreid ontbijt voor een Hilton Garden Inn
Gratis transfer naar de luchthaven en Kuta
Category 1 hotel wat overnachting op punten erg aantrekkelijk maakt

Nadelen

Service (nog) niet heel vlot, receptie klungelig
In de directe omgeving van het hotel valt weinig te doen
Locatie niet ideaal voor langer verblijf

Sterren

Kamer

Voorzieningen

Locatie

Value

Algemene Waardering

Conclusie

Uitstekend hotel voor de prijs die je betaalt, zowel met punten en cash. Ruime, schone, moderne kamers met goed internet. Dit hotel gaat verder dan de brand standard met bijvoorbeeld een uitgebreider ontbijtbuffet. Veel handige faciliteiten zoals gratis transfers en laundry. Alleen de locatie is niet ideaal voor een langer verblijf, maar het is dan ook een airport hotel.

6 min leestijd">
4.1

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *