Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Goed nieuws voor reizigers bij Lufthansa. De Duitse maatschappij gaat de gehele longhaul cabines vernieuwen. Zowel de First, Business, Premium als ook de Economy cabine krijgen een make-over. Dit nieuwe longhaul product heeft de naam ‘Allegris’. Vanaf 2023 zullen de eerste longhaul toestellen van Lufthansa voorzien zijn van de nieuwe First, Business, Premium en Economy cabines.
Economy Cabine
Als onderdeel van het nieuwe Allegris product, zal de Economy Cabine een upgrade krijgen. De voorste stoelen in de cabine zullen voorzien worden van een ‘Sleeper’s Row’. Reizigers kunnen tijdens hun boeking selecteren of ze hier dan gebruik van willen maken. Sinds augustus 2021 biedt de maatschappij al een gelijksoortige service aan. Vanaf 2023 zal de Sleeper Row 2.0 geïnstalleerd worden. Met de 2.0 versie hebben reizigers tot 40% meer ligruimte ten opzichte van de huidige mogelijkheid.
Reis je in de Economy Cabine van Lufthansa, dan kun je in de toekomst ook de stoel naast je boeken. Op deze manier blijft de ‘buurstoel’ leeg en heb je meer ruimte. Dit kan bijvoorbeeld fijn zijn als je met z’n tweeën reist en je de middelstoel vrij wilt hebben voor meer comfort.
Premium Economy Cabine
Eerder werd de Premium Economy Cabine bij Swiss al vernieuwd. De cabine kreeg nieuwe stoelen met een zogenaamde hard shell. Meer over deze stoelen lees je hier. Deze stoelen zullen ook in de Premium Economy cabine van Lufthansa worden geïnstalleerd. Binnen de Lufthansa Group is er op deze manier ook meer gelijkenis in de producten, wat prettig voor de reizigers kan zijn.
Lufthansa kiest in vergelijking met bijvoorbeeld KLM wel voor een hard shell stoel. Op deze manier heeft de reiziger achter je namelijk geen ‘last’ van de naar achter bewegende stoel.
Wil je meer weten over de nieuwe Premium Comfort van KLM, check dan dit artikel of onze video op YouTube.
Business Class Cabine
Naast bovengenoemde vernieuwingen behoort ook de Business Class Cabine tot de make-over van de cabines in de longhaul vloot van Lufthansa. In 2017 werd de nieuwe cabine al geïntroduceerd, maar beperkt geïnstalleerd. Dit komt voornamelijk door de vertraging van de Boeing 777-9 waar dit type stoel als eerste aanwezig zou moeten zijn. De 777-9 zal waarschijnlijk pas in 2025 aan de vloot worden toegevoegd. Echter de Business Class cabine zal in de 787, A350 en 747 worden geïnstalleerd. In september ontving Lufthansa de eerste Boeing 787-9.
Dit toestel is al voorzien van een direct-aislestoel. Hierbij hebben alle reizigers direct toegang tot het gangpad en hoef je niet over je medereiziger te klimmen.
De Duitse maatschappij introduceert ook de Business Class Suite. In de voorste rij in de cabine zullen enkele stoelen komen die geheel afgesloten kunnen worden.
First Class Cabine
Een flinke vernieuwing vinden reizigers in de First Class Cabine. Deze luxueuze cabine zal voorzien worden van suites. Deze suites hebben een wand met deur die bijna tot het plafond gaat.
De stoelen kunnen geheel plat zodat er een bed wordt gevormd. De stoel is bijna 1 meter breed, waardoor je ook een fijn breed bed hebt. De suites zijn verder zo ruim dan reizigers zich hier kunnen omkleden en hun pyjama kunnen aandoen. Ook is er ruimte genoeg om met z’n twee te dineren in de suite. Er zijn speciale menu’s voor First Class ontworpen en voor wie wil is er een speciale kaviaar service. Meer informatie over deze suites zal Lufthansa in het voorjaar van 2023 bekend maken.
Investering
Met deze vernieuwingen van de cabines in de longhaul toestellen van Lufthansa is een hoop geld gemoeid. CEO van Lufthansa, Carsten Spohr, geeft aan dat het de grootste investering in het product is in het bestaan van de maatschappij. Met deze investering wil de maatschappij de leidende premium maatschappij blijven.
In totaal zullen meer 30.000 stoelen worden aangepakt in meer dan 100 vliegtuigen. De Boeing 747 zal omgebouwd worden en de nog te ontvangen toestellen zullen gelijk voorzien worden van het nieuwe product. Tegen 2025 zal de maatschappij €2,5 miljard investeren in onder andere het product en service. Op deze manier moet de klantervaring worden verbeterd.
Bron & beeldmateriaal: Lufthansa
Geef een reactie