Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Luchtvaartmaatschappij KLM zal de komende twee maanden ruim 3.000 vluchten schrappen op 84 Europese routes. Dit komt door de capaciteitsbeperkingen op Schiphol en personeelstekort bij de luchtvaartmaatschappij.
Ook Emirates schrapt in november en december een aantal vluchten tussen Dubai en Amsterdam Schiphol.
KLM past Europese routes aan voor november en december
Om te voldoen aan de beperkte capaciteit van de luchthaven en het personeel van KLM, past de luchtvaartmaatschappij de dienstregeling voor de Europese routes in november en december aan.
Voor Graz en Lissabon komen er een aantal vluchten bij, maar voor alle Europese bestemmingen gaat het aantal vluchten omlaag. Procentueel gezien worden de meeste vluchten geschrapt naar Alicante, Catania en Milaan Malpensa. Naar London Heathrow en City worden 219 vluchten geschrapt. Ook naar Hannover en Parijs worden veel vluchten geschrapt. De geschrapte vluchten zijn al uit het boekingssysteem gehaald. Uiteraard kan het voorkomen dat er nog meer vluchten geschrapt worden.
De luchtvaartmaatschappij huurt ook twee Embraer 190 toestellen in van German Airways. Deze toestellen worden met name ingezet naar Basel/Mulhouse, Düsseldorf, Hannover, Neurenberg, Stavanger en Stuttgart. De inhuur is in ieder geval gepland tot begin januari 2023.
Overzicht nieuwe frequenties
Hieronder vind je de frequentiewijzigingen voor november en december met een vertrek vanaf Amsterdam Airport Schiphol. Dit is gebaseerd op de data van Aeroroutes en OAG, waarbij de data van 14 augustus vergeleken is met 23 oktober 2022.
Bestemming | Originele frequentie | Nieuwe frequentie | Verschil | Procentueel |
Aalborg | 189 | 138 | -51 | -27,0% |
Aarhus* | 61 | 57 | -4 | -6,6% |
Aberdeen | 279 | 248 | -31 | -11,1% |
Alesund | 63 | 50 | -13 | -20,6% |
Alicante | 27 | 14 | -13 | -48,1% |
Athens | 126 | 83 | -43 | -34,1% |
Barcelona | 306 | 274 | -32 | -10,5% |
Bazel/Mulhouse | 180 | 143 | -37 | -20,6% |
Belfast City | 63 | 51 | -12 | -19,0% |
Belgrado | 126 | 83 | -43 | -34,1% |
Berlin | 378 | 370 | -8 | -2,1% |
Bilbao | 126 | 108 | -18 | -14,3% |
Billund | 315 | 272 | -43 | -13,7% |
Birmingham | 252 | 199 | -53 | -21,0% |
Bologna | 189 | 146 | -43 | -22,8% |
Bordeaux | 180 | 141 | -39 | -21,7% |
Bremen | 180 | 143 | -37 | -20,6% |
Bristol | 243 | 189 | -54 | -22,2% |
Brussels | 252 | 209 | -43 | -17,1% |
Bucharest | 126 | 114 | -12 | -9,5% |
Budapest | 189 | 138 | -51 | -27,0% |
Cardiff | 180 | 137 | -43 | -23,9% |
Catania | 27 | 15 | -12 | -44,4% |
Copenhagen | 432 | 381 | -51 | -11,8% |
Cork | 126 | 83 | -43 | -34,1% |
Dresden | 63 | 51 | -12 | -19,0% |
Dublin | 247 | 194 | -53 | -21,5% |
Düsseldorf | 315 | 287 | -28 | -8,9% |
Edinburgh | 252 | 199 | -53 | -21,0% |
Florence | 126 | 84 | -42 | -33,3% |
Frankfurt | 360 | 317 | -43 | -11,9% |
Gdansk | 189 | 146 | -43 | -22,8% |
Geneva | 378 | 324 | -54 | -14,3% |
Genua | 63 | 51 | -12 | -19,0% |
Glasgow | 243 | 196 | -47 | -19,3% |
Gotenburg | 252 | 201 | -51 | -20,2% |
Graz | 54 | 77 | 23 | 42,6% |
Hamburg | 252 | 201 | -51 | -20,2% |
Hannover | 252 | 166 | -86 | -34,1% |
Helsinki | 243 | 194 | -49 | -20,2% |
Humberside | 180 | 124 | -56 | -31,1% |
Inverness | 62 | 50 | -12 | -19,4% |
Istanbul | 63 | 51 | -12 | -19,0% |
Katowice* | 63 | 58 | -5 | -7,9% |
Krakau | 189 | 146 | -43 | -22,8% |
Kristiansand | 126 | 107 | -19 | -15,1% |
Leeds/Bradford | 180 | 143 | -37 | -20,6% |
Linkoping | 180 | 131 | -49 | -27,2% |
Lisbon | 126 | 133 | 7 | 5,6% |
London City | 448 | 351 | -97 | -21,7% |
London Heathrow | 648 | 526 | -122 | -18,8% |
Luxembourg | 243 | 188 | -55 | -22,6% |
Lyon | 243 | 197 | -46 | -18,9% |
Madrid | 306 | 272 | -34 | -11,1% |
Malaga | 36 | 34 | -2 | -5,6% |
Manchester | 306 | 263 | -43 | -14,1% |
Milaan Malpensa | 108 | 65 | -43 | -39,8% |
Montpellier | 54 | 47 | -7 | -13,0% |
Munich | 369 | 318 | -51 | -13,8% |
Nantes | 126 | 108 | -18 | -14,3% |
Napels* | 61 | 51 | -10 | -16,4% |
Newcastle | 252 | 199 | -53 | -21,0% |
Nice | 189 | 146 | -43 | -22,8% |
Norwich | 180 | 168 | -12 | -6,7% |
Neurenberg | 180 | 130 | -50 | -27,8% |
Oslo | 306 | 263 | -43 | -14,1% |
Paris CDG | 378 | 307 | -71 | -18,8% |
Porto | 126 | 83 | -43 | -34,1% |
Poznan | 63 | 51 | -12 | -19,0% |
Prague | 252 | 201 | -51 | -20,2% |
Rome Fiumcino | 306 | 302 | -4 | -1,3% |
Sandefjord | 117 | 80 | -37 | -31,6% |
Southampton | 126 | 108 | -18 | -14,3% |
Split | 63 | 51 | -12 | -19,0% |
Stavanger | 252 | 207 | -45 | -17,9% |
Stockholm Arlanda | 351 | 317 | -34 | -9,7% |
Stuttgart | 297 | 254 | -43 | -14,5% |
Teesside | 162 | 128 | -34 | -21,0% |
Toulouse | 180 | 143 | -37 | -20,6% |
Trondheim | 126 | 83 | -43 | -34,1% |
Turijn | 126 | 83 | -43 | -34,1% |
Valencia | 126 | 107 | -19 | -15,1% |
Venice | 189 | 146 | -43 | -22,8% |
Wenen | 189 | 183 | -6 | -3,2% |
Zagreb | 126 | 83 | -43 | -34,1% |
Zurich | 369 | 312 | -57 | -15,4% |
*Vergelijking tussen 16 en 23 oktober 2022
Afbeeldingen ©KLM/AmsterdamSchipholAirport, data: Aeroroutes
Geef een reactie