Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
KLM heeft vorig jaar haar nieuwe Premium Comfort cabine onthuld. Deze cabine wordt momenteel ingebouwd in het eerste Boeing 787-9 Dreamliner toestel. Deze nieuwe Premium Economy cabine is al enige tijd beschikbaar in alle grotere Boeing 787-10 Dreamliners.
KLM gestart met Premium Comfort cabine in B787-9
De ombouw van de Premium Comfort cabine liep eind vorig jaar vertraging op. De luchtvaartmaatschappij voert zelf de ombouw uit van de cabine in haar vliegtuigen. Dit doet KLM Engineering & Maintenance op Amsterdam Airport Schiphol.
De ombouw van de grote B787-10 Dreamliners is inmiddels voltooid. Deze toestellen vliegen naar diverse intercontinentale bestemmingen. Nu is het de beurt aan het kleinere zusje, de B787-9 Dreamliner. KLM heeft dertien B787-9 toestellen in haar vloot. Van de grotere versie heeft de luchtvaartmaatschappij er zeven in haar vloot.
Het eerste toestel dat nu voorzien wordt van de ombouw is de B787-9 met registratie PH-BHA. Dit toestel is sinds midden december uit dienst. Zodra het toestel voorzien is van de nieuwe cabine ondergaat het nog een aantal tests en certificeringen. Zodra dit is afgerond kan het toestel weer ingezet worden. Het is op dit moment nog niet duidelijk wat de eerste bestemming zal worden van dit toestel.
Nadat de Boeing 787-9 Dreamliner vloot volledig voorzien is van de nieuwe cabine, is het de beurt aan de Boeing 777-200ER en B777-300ER toestellen. Deze toestellen krijgen op den duur ook een nieuwe Business Class cabine aan boord. Het is ook op dit moment niet duidelijk hoe deze cabine er exact uit komt te zien.
Op InsideFlyer kun je ook onze review over de reis van Amsterdam naar New York JFK in KLM’s Premium Comfort lezen. En op YouTube natuurlijk onze video impressie. Kijk en lees gauw verder.
Premium Comfort
Passagiers hebben in de nieuwe Premium Comfort cabine de beschikking over stoelen die tot 17 centimeter meer beenruimte bieden dan de stoelen in Economy Class. Ook Economy Comfort blijft beschikbaar in die cabine, en dan heb je in de Premium Comfort class 7 centimeter meer beenruimte dan in Economy Comfort. De stoelen kunnen 20 centimeter naar achteren en zijn ook voorzien ook een voetensteun. Tevens is de hoofdsteun verstelbaar.
In iedere stoel is ook een mogelijkheid om je apparaten op te laden met een USB-A en USB-C poort, maar ook een stopcontact behoort tot de mogelijkheden. Een fotoreportage van deze nieuwe cabine vind je hier op InsideFlyer. Een uitleg over hoeveel Flying Blue XP je kunt verdienen in deze cabine lees je hier.
Afbeeldingen ©KLM
Geef een reactie