Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Dit weekend heeft KLM Cityhopper haar zestiende Embraer E195-E2 in ontvangst genomen. Deze vliegtuigen vliegen naar diverse Europese bestemmingen. De toestellen staan op het moment echter wel vaak aan de grond vanwege diverse problemen met de motoren.
KLM Cityhopper Embraer E195-E2
De zestiende Embraer E195-E2 van KLM Cityhopper draagt de registratie PH-NXP. Het toestel is gisteren rond kwart over vijf in de avond geland op Amsterdam Airport Schiphol (AMS). Het toestel is uit Sao Jose dos Campos (SJK) met een tussenstop in Recife (REC) en Tenerife (TFS) naar Nederland gekomen. Het is op dit moment nog niet duidelijk wat de eerste bestemming zal worden van dit nieuwe toestel.
KLM Cityhopper vliegt vanuit Amsterdam Airport Schiphol naar veel bestemmingen in Europa. Vlieg je met Cityhopper, dan vlieg je altijd met een Embraer toestel als de luchtvaartmaatschappij de vlucht zelf uitvoert. De grotere Boeing 737 toestellen worden alleen gevlogen door KLM zelf.
Omdat de toestellen veel problemen hebben met de motoren, huurt de luchtvaartmaatschappij elders capaciteit in. Op dit moment vliegen er diverse Embraer toestellen van German Airways voor Cityhopper. Deze toestellen kun je voornamelijk vinden op vluchten naar Düsseldorf, Stuttgart, Bazel, Aalborg en Frankfurt. Ook huurt Cityhopper deze zomer een Spaanse Airbus A321 in. Dit toestel kun je vinden op diverse vluchten naar Madrid en Billund.
Embraer E195-E2
In de Embraer E195-E2 van Cityhopper is plaats voor 132 passagiers. De stoelen in deze cabine staan in een 2-2 opstelling. Je hebt de keuze uit een stoel in Economy class, Economy Comfort of Europe Business Class. In Economy Comfort en Europe Business Class kunnen de stoelen naar achteren versteld worden. Daarnaast heb je meer beenruimte vergeleken met de andere stoelen in het vliegtuig.
Het verschil tussen de Business Class en Economy Comfort cabine is de service. In tegenstelling tot Economy Comfort passagiers krijgen de Business Class passagiers een volledige maaltijd aan boord. De maaltijd die passagiers krijgen hangt af van de vluchtduur. De passagiers hebben echter geen lege stoel naast zich zoals wel het geval is in de grotere Boeing 737 toestellen van KLM.
Bron afbeeldingen: KLM
Peter Lee zegt
Hadden ze de Fokker’s nog maar.