Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Wie kent ze niet, de standaard en wellicht wat sombere kamers in het ibis hotel. Wereldwijd zijn er honderden van deze hotels. En een ding is duidelijk: overal heb je dezelfde kamer met dezelfde functionaliteiten en service. Echter is sinds kort daarin wat verandering aan het komen en verdwijnt het standaardconcept van ibis beetje bij beetje. Sinds begin 2019 heeft men er voor gekozen af te stappen van dit standaardconcept en meer te richten op flexibiliteit en op maat gemaakte concepten.
Social hub
De Ibis hotels zullen de komende jaren dus beetje bij beetje veranderen en niet meer gestandaardiseerd zijn zoals we deze nu kennen. Op InsideFlyer schreven we verschillende reviews over deze hotels;
- Het Ibis Ambassador Insadong Seoul,
- Review Ibis Ambassador Busan,
- Het Ibis Jose Malhoa Lissabon,
- Review Ibis Hannover City,
- Review Ibis London Earls Court,
- Het Ibis London City Shoreditch.
Bij de bovenstaande hotels kun je het gestandaardiseerde ibis concept terugvinden. Maar in de afgelopen tijd zijn er ook al hotels die daar wat meer van afzagen en er een flexibeler concept op loslieten. Dat kun je onder ander in deze hotels al terugzien:
Steven Taylor, Accor Chief Marketing Officer, gaf eerder al aan dat er meer ingezet gaat worden op plekken die dienen als ‘Social Hub’. Plekken waar mensen elkaar ontmoeten, te denken aan reizigers maar ook mensen uit lokale gemeenschap. Het geheel is meer gericht op gastvrijheid, openheid met de buurt en bevordering voor sociale interactie. In de vernieuwde ibis hotels is ook muziek steeds belangrijker. In alle gemeenschappelijke ruimtes zal er achtergrondmuziek zijn. Ook zullen er het gehele jaar concerten worden gegeven in tal van ibis hotels wereldwijd. Dit muziekprogramma noemt men Ibis Music. Op deze website kun je meer informatie vinden hierover.
Opening ibis Tallinn
Het eerste hotel waarbij het nieuwe concept gebruikt wordt is het Ibis Tallinn Centre. Dit hotel is gelegen in de hoofdstad van Estland.
Het hotel beschikt over 190 kamers die door tussen de één en zes gasten kunnen worden gebruikt. Het nieuwe concept is al zichtbaar bij binnenkomst in het hotel, waarbij je op een nieuwe manier kunt inchecken. Hier staan ‘welcomers’ klaar om je welkom te heten in het hotel, waarna ze samen met je het incheckproces afronden. Als je een eerste blik werpt op de nieuwe kamers, dan zie je gelijk dat ze totaal anders zijn dan de standaardkamers die we gewend waren bij de ibis hotels.
Het hotel beschikt naast de kamers en andere faciliteiten ook over de Charlie’s Corner. Dit is een bar die wisselende menu’s heeft gedurende de dag. Ook is dit de plek om te socializen. Ga je binnenkort naar Tallinn en ben je nog op zoek naar een nieuw en fris hotel, check dan ook eens het ibis Tallinn Centre in Estland.
Bron en beeldmateriaal: AccorHotels
Robert Briel zegt
Het werd hoognodig tijd dat Ibis wat aan zijn formule ging doen – dit ziet er allemaal een stuk frisser uit. Ik noemde de hols altijd ‘griebis’ – het enige positieve waren de Franse stokbroden bij het ontbijt.