Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
KLM houdt normaal gesproken twee keer per jaar de welbekende Werelddeal Weken sale; in januari en september. Dit jaar zal de najaarscampagne van 2020 echter niet plaatsvinden. Dat bevestigt de luchtvaartmaatschappij desgevraagd aan InsideFlyer. De reden laat zich raden; de situatie rondom COVID-19 en de terughoudendheid van consumenten om te reizen met alle onzekerheid. “In een Wereld Deal Weken campagne wordt normaliter ons hele netwerk aan bestemmingen aangeboden, echter zoals bekend zijn er nog verschillende landen met inreis-restricties,” aldus een woordvoerder van KLM. “Daarnaast weten we vanuit onderzoek dat de markt nu minder op prijsvoordeel reageert maar juist meer waarde hecht aan extra veiligheids/gezondheidsmaatregelen en aan flexibele boekingsvoorwaarden.” Zo biedt de maatschappij sinds kort voor álle tickets met vertrek tot en met 31 maart de mogelijkheid om het ticket om te zetten in een voucher of terugbetaling. Ongeacht of de vlucht geannuleerd is of niet. Afhankelijk van de ontwikkelingen zal KLM overwegen om in een later stadium weer promoties in te zetten.
Sales bij andere airlines
Verschillende andere maatschappijen durven het wel aan om salescampagnes te houden. Ook naar bestemmingen buiten Europa. Zo kwam British Airways begin deze maand met de september sale. Hierbij zijn ook vluchten tot ver in 2021 in de aanbieding. En Lufthansa heeft nu een companion offer lopen voor vluchten in Business Class.
Geef een reactie