Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Garuda Indonesia introduceert op de nieuwe non-stop vlucht tussen London Heathrow en Denpasar Bali (en de retourvlucht Jakarta-London) twee nieuwe producten in de Economy Class. Reizigers kunnen kiezen voor ‘ESCort’ en ‘Premium’ stoelen. Naast meer ruimte en comfort bieden deze ook verschillende extra’s voorafgaand en tijdens de vlucht om de reiservaring wat luxer te maken. De producten zijn via Garuda’s website als apart tarief te boeken.
Garuda EScort
Reizigers die voor Garuda ESCort kiezen krijgen een hele rij van drie stoelen in de Economy Class cabine. Om de slaap te vergemakkelijken worden er bovendien een matras, dekbed en kussen ter beschikking gesteld. Daarnaast krijgen passagiers een maaltijd en amenity kit uit de business class. Verder is er een voucher ter waarde van 5 USD voor de wifi. Op de grond profiteren passagiers van een ruimere bagagetoelage van 40kg en priority bagage afhandeling. Leden van Garuda’s frequent flyer programma sparen 200% mijlen op de vlucht.
Garuda Premium
Voor passagiers die niet per se een hele rij voor zichzelf nodig hebben is er Garuda Premium. Hier wordt de stoel naast je gegarandeerd vrijgehouden. Hier blijft het beddengoed beperkt tot een extra dekbed. Wel krijgen ook Premium passagiers de business class maaltijd en amenity kit en bagage voordelen. Garuda frequent flyers sparen 150% mijlen.
Geen andere stoel
Het is belangrijk om te vermelden dat de fysieke stoel niet anders is dan in de reguliere Economy Class. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Skycouch bij China Airlines waar de onderkant van de stoel omhoog klapt om een groter slaap oppervlakte te vormen. Wel is het in een apart gedeelte van de cabine.
Het verder differentiëren van de Economy Class is een slimme zet van Garuda op de vlucht van en naar London. De maatschappij had het de afgelopen tijd lastig om te vlucht op poten te krijgen, en schortte de route afgelopen jaar op om de verbinding daarna weer in aangepaste vorm in te voeren. Naar verluid zijn er beperkingen aan het gewicht op de vlucht door de lange afstand. Door met EScort en Premium te komen weet Garuda wellicht de yield te verhogen met stoelen die anders toch leeg blijven. Daarbij valt wel op te merken dat passagiers die het alleen om het comfort gaan en niet de extra service ook kunnen gokken op een laag bezette vlucht. Zeker buiten het hoogseizoen.
Het prijsverschil van Premium versus Economy valt mee. Voor ESCort betaal je zo’n 50% meer dan het goedkoopste Economy tarief op een willekeurige datum in mei:
Geef een reactie