Welke OW flyer programma met kinderen?

Discussie in 'oneworld' gestart door janneke, 19 jun 2016.

  1. janneke

    janneke Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Hoi,
    Ik lees de forum en site altijd met interesse en wil een poging gaan wagen om ook eens wat met de miles te gaan proberen.

    Wij vliegen als familie (2 volwassenen, 2 kinderen) 2* per jaar voor vakantie.
    Nu ben ik aan het kijken of ik toekomstig wat voordeeltjes kan vinden. voor ons zou dit een gratis/korting vlucht of ooit eens een upgrade.
    Qua boekingen ga ik altijd voor de goedkoopste vlucht, maar ik zie dat ik toch vaak op de Oneworld airlines (BA, Qatar, Iberia, Cathay, Sri Lanka en voor de zomer Air Berlin uitkom).

    Voor het onregelmatige vliegen wat wij doen, dacht ik uit te komen op BA, echter BA (en ook Srilankan) hebben geen programma's voor kinderen onder de 18. Dat valt dus af voor ons. Verder "zoek" ik mogelijkheden om miles langer open te laten staan, om hier uiteindelijke toch iets mee te kunnen doen.

    Welke programma raden jullie mij aan om te volgen?

    Alvast bedankt voor jullie advies.
     
  2. Maan

    Maan Guest

    Vlieg je zelf voor zaken?
    2 keer per jaar deep discount zal je weinig tot geen miles opleveren en al helemaal geen status helaas. wheretocredit.com kan je een beetje mee gaan klooien om te kijken welk programma binnen oneworld nou het meeste miles uit de deep discount classes geeft. Maar dit kan natuurlijk over een jaar weer anders zijn.
     
  3. janneke

    janneke Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik vlieg zelf niet voor zaken, dus zal het met de verre vakantievluchten moeten doen.
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ik zou juist voor BA Executive Club gaan. Hier kan je een household account aanmaken, waarmee je alle Avios (punten voor gratis vluchten, upgrades enz.) van je hele gezin (ook kinderen) in één pot spaart. Hierdoor kom je sneller aan een reward. Zie http://www.britishairways.com/en-gb/executive-club/household-accounts
     
    jongesander vindt dit leuk.
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Je zou ook kunnen kiezen voor AB. Hier zijn de miles wel langer geldig dan bij BA namelijk 2.5 jaar. Ook heeft AB zeer aantrekkelijke tarieven voor award tickets binnen Europa. Bovendien is er nu een actie dat je 1000 miles krijgt bij het openen van een account. Dat schiet toch lekker op.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Aanvullend op wat @TheFlyingDutchboy aangeeft, past BA Executive Club ook goed bij je doel: upgraden of korting/gratis.

    Op de frontpage is vandaag een artikel (klik) verschenen over het gebruik van Avios voor korting. Daarnaast is de upgrade systematiek ook best begrijpelijk en soms vrij gunstig. Kijk hiervoor hier (klik).
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. Maan

    Maan Guest

    Europese vluchten zijn al zo goedkoop dat het een verspilling van je miles is, vooral vanwege de belastingen die je moet betalen. Maar leuke ref try :)
     
    Flying doc en lloydje33 vinden dit leuk.
  8. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Is BA de enige die een household account heeft of zijn er nog anderen?
     
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Qatar en Royal Jordanian hebben het ook.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    En Etihad, Asiana, Korean, ANA, Saudi, Emirates (een percentage). Bij sommige airlines kan het alleen als Elite (Turkish) en bij anderen kan je tot een bepaalde limiet gratis punten overhevelen (Qantas).
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina