Welk oneworld frequent flyer programma?

Discussie in 'oneworld' gestart door VinceG, 3 mrt 2018.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik sta op het punt om een binnenlandse vlucht in Australie te boeken. Dit kan alleen met Qantas.
    Nu vind ik het zonde om miles in het water te gooien, dus ik wil die miles wel sparen. Zelf ben ik flyingblue silver, maar Qantas valt onder Oneworld. Dus ik zal me aan moeten melden bij een ander programma binnen de Oneworld alliantie.

    Welk programma kan ik me het beste aanmelden?
    Ik weet dat er al een thread over is, maar dit is info van meer dan een jaar geleden en volgens mij is er in de tussentijd veel (ten slechte) veranderd?

    Alvast dank!
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2018
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Voor Oneworld zou ik je BAEC aanraden maar dat is persoonlijk. Hier heb je namelijk na 600 TP al OW Sapphire en dus toegang tot lounges. Je kunt evt ook nog kiezen voor AA of QF zelf. Deze keuze ligt vaak aan de earning rate op bepaalde routes. AA is na de devaluatie niet zo interessant meer en QF alleen als je veel met hun vliegt.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ligt er ook een beetje aan wat je wilt.

    Op basis van je bericht heb je geen interesse om elite status of iets in die geest te halen.

    BAEC kan handig zijn omdat op korte routes relatief goedkope redemptions mogelijk zijn. Je kunt bovendien regelmatig goedkoop je saldo aanvullen met bijvoorbeeld de Groupon actie. En heb je niet genoeg aios? Dan betaal je wat meer cash, maar vaak is het dan alsnog wel aantrekkelijk.

    AA miles zijn veel waardevoller dan avios. Maar als je er niet genoeg van hebt dan kun je er eigenlijk niks mee. Het aanvullen is niet zo simpel als bijvoorbeeld bij BAEC.

    Als ik me niet vergis kun je de QF vluchten ook nog bij Emirates Skywards stallen.

    Tot slot kun je nog overwegen om je punten bij JAL te stallen. Dit is een SPG transfer partner, waardoor je best veel mogelijkheden hebt voor een mooi award ticket (bijvoorbeeld bij Emirates, wat een partner is van JAL).

    Succes met het maken van je keuze. En heb een fijne vlucht.
     
    Lionell, VinceG en lloydje33 vinden dit leuk.
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Top!
    Dank voor jullie reactie. Daar kan ik wat mee.
    Ik zal de diverse benoemde programma's eens bekijken.
    Nee het is niet voor status, dat heb ik al bij flyingblue en maak niet genoeg vluchten om dit ook nog eens bij een andere maatschappij voor elkaar te krijgen. Dus gaat mij voornamelijk om het niet laten vliegen van miles.
     
    Lionell en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. GLR241

    GLR241 Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Gezien de locatie lijkt me BAEC meest voor de hand liggend
     

Deel Deze Pagina