Beste ITZ,
De KLM heeft voor vandaag en morgen veel vluchten geannuleerd wegens hevige sneeuwval en een harde wind, vandaag werden er alleen al 282 Europese vluchten geannuleerd. Morgen verwacht de KLM nog meer verstoringen door alweer hevige sneeuwval waardoor er een beperkte baancapaciteit is op Schiphol. Hierdoor heeft de KLM voor morgen tot nu toe 122 vluchten geannuleerd. Ik had vandaag precies hetzelfde probleem, had vlucht van 17:25 vanaf Leeds naar Amsterdam geboekt maar deze werd geannuleerd, dus werd omgeboekt naar vlucht van Humberside-Amsterdam om 06:10. In deze gevallen heb je geen recht op vergoeding aangezien het door 'extreem weer' werd veroorzaakt en de luchtvaartmaatschappij er zelf niks aan kan doen. Op de KLM website kan je meer informatie vinden over de vergoeding/compensatie bij vertraagde en/of geannuleerde vluchten. Het beste wat je nu kunt doen is de KLM klantenservice bellen en die zullen je wel verder helpen ( als dat nog niet is gebeurd ). Ik wens je veel succes met het oplossen en hoop dat je zo snel mogelijk op je bestemming aankomt!
Laatst bewerkt: 10 dec 2017