Vlucht geannuleerd

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Carel1, 8 dec 2017.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Gisteren kreeg ik bericht dat mijn vlucht van zondag CPH-AMS is geannuleerd. Gebeld met de KLM en de enige mogelijkheid was over laten boeken op een 3 uur latere vlucht. Dat levert in ieder geval weer 2 x een voucher van € 350 op voor mij en echtgenote. Ik had dat afgelopen zomer ook eens vanuit Berlijn, toen werd de vlucht 3 uur voor vertrek geannuleerd. Vliegen wordt zo een verdienmodel.
     
    Roberto, Pedro1989 en JustinCase vinden dit leuk.
  2. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Lekker hoor :) Ik had laatst ook een vlucht AMS-ARN-HKG die werd geannulleerd toen ik al in Stockholm was, gratis ticket terug naar Amsterdam gekregen + volledige vergoeding van oorspronkelijk ticket + 600 euro vanuit EU261 ... inderdaad lekker verdienmodelletje :)
     
    Daan3, lloydje33, JustinCase en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Een paar weken geleden werd mijn vlucht van maandagochtend naar Helsinki op zondagavond geannuleerd. Gelukkig kon ik omboeken naar een transavia vlucht een half uur later dan de KLM vlucht. Leverde me een voucher op van 500€ of 400€ cash aangezien KLM de boeking niet voor me kon doen.
     
  4. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Mijn deel Brussel Zuid - Schiphol met Thalys (vervolgens verder naar LAX) is geannuleerd voor volgende zomer 2018. Ik zie dat die Thalys die in mijn ticket zat, helemaal nooit rijdt in die maand. Ik krijg bericht dat ik de klantenservice van KLM moet bellen. Wat is in dit geval aan te raden; het liefste laat ik het deel Brussel- Schiphol gewoon helemaal vervallen op dit ticket naar LAX. Gaat KLM daar in mee?
     
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ze gaan daar zeker in mee, sterker nog, je kan gewoon vragen vanaf Amsterdam te starten en wel de segmenten/miles van ZYR-AMS claimen. Ze hebben geen optie omdat er niets anders van ZYR vertrekt voor jou. Pas wel op dat ze je niet van BRU willen laten vertrekken, maar je kan gewoon vanaf AMS starten.
     
  6. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Het is gelukt om het eerste treindeel te laten vervallen. Ze wilden me inderdaad in eerste instantie vanuit BRU laten vertrekken zoals je zelf al zei.
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    KL1130? KLM heeft de komende 3 dagen al pro-actief 20 vluchten moeten annuleren wegens een tekort aan piloten.
    Dit is natuurlijk een reden voor een compensatieclaim, maar ik hoop dat ze zich niet verhullen aan het slechte weer.
     
    high_class vindt dit leuk.
  8. TLSpace

    TLSpace Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    In september een weekend gehad waarbij op vrijdagavond (TLS-AMS) en maandagochtend (AMS-TLS) mijn vlucht een paar uur voor vertrek werd geannuleerd. Telefonisch beide keren op een vlucht met overstap ipv direct gezet en omdat die meer dan een uur voor de geplande tijd vertrok recht op EU261. Heeft wel 2 maanden heen en weer mailen/bellen gekost maar uiteindelijk 700EU aan vouchers gekregen!
     
  9. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Mei vorig jaar werd mijn vlucht AMS-JFK geannuleerd. Uiteindelijk overgeboekt op een vlucht via ATL... Waar ik zeer van baalde gezien de extra vlieguren op een economy ticket... Maar de voucher van 800 euro maakt veel goed :).

    Hoewel ik wel 4 uur later dan de oorspronkelijke aankomsttijd aankwam op mijn bestemming, vraag ik me af of je niet altijd recht hebt op een voucher in het geval van annulering. Klopt dat?
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Klopt, was de KL 1130, de nieuwe werd de KL 1132 van 17u20. Gistermiddag kreeg ik bericht dat die vlucht ook was geannuleerd. Ik ben toen overgeboekt op een SAS vlucht om 8u00.
    Compliment voor de dames in de nieuwe lounge op CPH. Ze hadden alle begrip en wat medelijden en wij mochten de lounge in.
     
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Kun je zien waarom een vlucht is geannuleerd?
     
  12. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Verschillende vluchten naar Spanje (KL1709 en vluchten naar bilbao) voor morgen zijn ook geannuleerd. Iemand enig idee waarom en welke compensatie hiervoor is te verwachten? Ik kan eigenlijk geen andere vluchten nemen ivm werkschema's dus ik hoop dat er in ieder geval een volledige refund komt.
     
  13. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Iets met sneeuw?
     
  14. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Beste ITZ,
    De KLM heeft voor vandaag en morgen veel vluchten geannuleerd wegens hevige sneeuwval en een harde wind, vandaag werden er alleen al 282 Europese vluchten geannuleerd. Morgen verwacht de KLM nog meer verstoringen door alweer hevige sneeuwval waardoor er een beperkte baancapaciteit is op Schiphol. Hierdoor heeft de KLM voor morgen tot nu toe 122 vluchten geannuleerd. Ik had vandaag precies hetzelfde probleem, had vlucht van 17:25 vanaf Leeds naar Amsterdam geboekt maar deze werd geannuleerd, dus werd omgeboekt naar vlucht van Humberside-Amsterdam om 06:10. In deze gevallen heb je geen recht op vergoeding aangezien het door 'extreem weer' werd veroorzaakt en de luchtvaartmaatschappij er zelf niks aan kan doen. Op de KLM website kan je meer informatie vinden over de vergoeding/compensatie bij vertraagde en/of geannuleerde vluchten. Het beste wat je nu kunt doen is de KLM klantenservice bellen en die zullen je wel verder helpen ( als dat nog niet is gebeurd ). Ik wens je veel succes met het oplossen en hoop dat je zo snel mogelijk op je bestemming aankomt!
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2017
  15. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor je reply!

    Ik verwacht ook zeker geen compensatie gezien de omstandigheden, alleen laat mijn schema weinig andere vluchten toe (had vandaag op bestemming moeten zijn) dus hoop dat ik het ticket volledig kan cancellen.

    Ik laat het wel even weten na afloop.
     
  16. Manu

    Manu Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik zat 2 weken geleden op een vlucht ICN-CDG-ZYR. Het inbound aircraft was vertraagd met 1 uur, wat resulteerde in later vertrektijd op ICN en direct was ook mijn connectie gewijzigd naar 3 uur later. De trein had een AF "vluchtnummer". Air France zegt dat ik de compensatie bij de TGV moet claimen ? Iemand hier al ervaring meegehad ?
    Thnx
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Maandag heb ik online de klacht ingediend en ik werd vanmorgen teruggebeld door KLM Klantenservice. De annulering was inderdaad het gevolg van personeelstekort. Ik kreeg de excuses aangeboden en 2 vouchers van 350 euro.
     

Deel Deze Pagina