Upgrade met Miles - KLM

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door zoeavs, 15 nov 2016.

  1. zoeavs

    zoeavs Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben nieuw hier, dus mocht dit op het verkeerde forumonderdeel zijn, mijn excuses!

    Ik heb voor maart een retour geboekt in economy met KLM naar Curacao. Echter heb ik ruim voldoende miles om te upgraden. Ik heb hier de afgelopen weken veel meegelezen en zie dat vele van jullie regelmatig upgrades etc boeken. Ik krijg echter continu te horen van KLM dat er geen beschikbaarheid is (business is haast leeg momenteel).

    Iemand die me kan vertellen hoe groot de kans is dat er nog beschikbaarheid komt of dat er andere routes zijn om het te proberen?

    Of zou iemand op ExpertFlyer kunnen kijken of er daar wel wordt aangegeven of er award upgrades beschikbaar zijn? Vlucht is KL735 op 17 maart en KL736 op 26 maart.

    Alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2016
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Om te upgraden naar business class met Flying Blue miles moet er award beschikbaarheid zijn, de O fare class. Helaas betekent een business class stoel die beschikbaar is voor cash niet dat er ook beschikbaarheid is voor een award (upgrade).
    Als er een reguliere business class award beschikbaar is, is een upgrade ook beschikbaar.
    Het is helaas moeilijk te zeggen of er later nog beschikbaarheid vrij komt. Normaal gesproken wel dichter bij vertrek, maar CUR is natuurlijk een populaire route. Enige wat dan rest is afwachten en vaak beschikbaarheid checken. Eventueel kun je hiervoor tools als Expertflyer of KVS voor gebruiken en een alert opstellen.
     
  3. zoeavs

    zoeavs Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor je reactie! Een award ticket boeken op de KLM website is mogelijk voor de betreffende data, dus er zou ook beschikbaarheid voor een upgrade moeten zijn? Daarvan krijg ik namelijk te horen dat hij er niet is.

    Voordat ik een betaald ExpertFlyer account neem, kan je een alert instellen voor het moment dat er O fares beschikbaar komen?
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ik heb de vluchten even opgezocht. Ik zie dat de vluchten op jouw data alleen beschikbaar zijn in Flex (de exorbitante 187,5k miles). In principe zijn Flex awards altijd beschikbaar, maar daar betaal je ook een hele hoge prijs voor.
    Voor O award (upgrade) beschikbaarheid moet er een 'Classic' award beschikbaar zijn, dus 62,5k in dit geval. Op jouw data zijn die er op dit moment niet.

    De ins en outs van EF en KVS laat ik aan meer ervaren leden over. :)
     
  5. zoeavs

    zoeavs Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Enorm bedankt voor de hulp! :)

    Als ik naar de vluchten zoek zie ik inderdaad eerst ook de 187,5K miles. Echter als ik vervolgens verder klik zie ik 75K per vlucht staan en dat zijn wel de rechtstreekse KLM vluchten.

    Dit is natuurlijk nog steeds meer dan de 62,5K, dus is deze 75K dan weer een ander type award?

    Sorry voor alle vragen, ben nogal onervaren op dit gebied!
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Staat er Klassieke of Flexibele tarieflijst? Ik zie namelijk alleen Flexibele business awards op die data. Kan je anders een printscreen sturen van de 75k vluchten?

    En vragen daar is dit forum voor. :)
     
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ja, dat kan!
     
  8. zoeavs

    zoeavs Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Screenshot lukt me even niet (ruzie met de KLM scroll bar om bij de data te komen), maar er stond Special Elite boven.
     
  9. zoeavs

    zoeavs Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Fijn, bedankt voor je reactie! :)
     
  10. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Zoals jonge sander al schreef; dat kan. Gewoon het uitroepteken aanklikken en het 'Create Flight Alert' invullen en bewaren.

    Momenteel kan je alleen upgraden met een Delta GUC of iets te veel miles :p klmcur.jpg
     

Deel Deze Pagina