Zondag heb ik een lange transfer op CDG Terminal 2G. De lounge daar is erg beperkt. Weten jullie of het mogelijk is om een van de andere lounges (bijv. 2F) te gebruiken?
Dat is mogelijk, als ze je vlucht zien kunnen ze een opmerking maken maar ik ben nog nooit geweigerd. Wat ik doe is ongeveer 1 uur voor vertrek naar terminal 2g gaan en daar ook de mini lounge bezoek voor 10-15 minuten als de bustransfer een beetje meezit.
Toen ik eens aankwam van een long haul, zijn we daar direct in de lounge gaan zitten. Moesten ook naar G voor vluchtje naar DUS. Neem wel je tijd, je gaat nog door de security. Je hebt dan geen zin in stress als het druk is.
Ik ga ervan uit dat er 2F Schengen bedoeld werd, dan heb je geen security of paspoortcontrole meer, enkel de ‘busreis’. De bus doet er 7-8 minuten over en soms moet je er op wachten dus 1 uur is prima, 30 minuten voor de ‘busreis’ en dan heb je nog voldoende speling voor boarding.
Stond toevallig gisteren bij de ingang van de 2F-lounge achter 2 passagiers die naar de 2G-lounge werden doorverwezen (na bestudering van hun boarding pass). Het was niet overdreven druk in de 2F-lounge, dus dat zal het probleem niet geweest zijn.,
Personeel probeert wel eens passagiers te ontmoedigen. Gisteren zelf geen problemen om 2F binnen te komen, want in vergelijking met de 2F lounge is de 2G echt en huiskamer. Heb daarnaast ook het transfer record gehaald, want exact 11 minuten van bovenste verdieping 2F lounge tot aan 2G teminal, soms heb je alles mee.
Maar... als ik naar 2F ga, scan ik gewoon zelf mijn boardingpass en krijg ik altijd een groen poortje (ook als ik binnen EU vlieg). Of worden poortjes nu rood?
Poortjes gaan gewoon open maar personeel staat daar met tablets passagiers te ‘screenen’ en doet soms actief aanspreken. In mijn geval standaard want bij mij wordt het eerst lang blauw voordat poortje open gaat en wil mij actief wegstoppen in het ‘vip’ gedeelte maar dat wil ik zelf niet altijd.
€75 is wel echt aan de prijzige kant, ik zou het er niet voor over hebben maar dat heb ik bij elke lounge eigenlijk wel. Op zich is het eten prima in vergelijking met KLM lounge en de kleine blikjes zijn handig natuurlijk maar voor een paar uur dus zeker niet waard.
hebben we geen lounge bezoek thread meer? daar kan je aangeven wanneer je waar en hoe laat bent, wie weet kan iemand je meenemen de lounge in.
Ik heb morgen een non-schengen vlucht vanaf CDG, kom daar aan met de TGV, maar ik lees dat ik vertrek vanaf 2F. Die snap ik niet helemaal, 2F is toch enkel schengen? Als ik vorige vluchten check op FR24 zie ik dat het vliegtuig vanaf 2E/L vertrekt. Iemand die me hier duidelijkheid over kan geven? Of moet ik via security naar F en dan daar ergens paspoortcontrole doen naar 2E ofzo?
Voor sommige vluchten vindt de check-in plaats in de 2F terminal en niet in de 2E vertrekhal. Je kan dan de securirty check nemen bij 2F en dan de paspoortcontrole via transfer doen, maar afhankelijk van het tijdstip kan je soms beter alsnog de paspoort en security check in 2E doen. Als je rond 08.00 in 2F naar 2E wil gaan dan staat er wel eens een hele lange rij dat het sneller is om landside te gaan, en dan de paspoortcontrole en security check te doen in plaats van te wachten in transit.