Tips voor tickets naar Australië/Fiji

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Eagle, 14 okt 2018.

  1. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Allen,

    Ik ben rustig aan het kijken naar tickets voor de zomervakantie 2019 (vertrek vanaf ongeveer 9 juli), om de voorpret te maximaliseren kun je er niet vroeg genoeg mee beginnen :)
    Het plan is om circa 4 weken in Australië te reizen (Brisbane naar Cairns, Darwin en omgeving, Alice Spings naar Ayers Rock, Sydney en omgeving) en dan aansluitend een week Fiji te doen.

    Ik ben wat aan het spelen geweest met de matrix en kom op vluchten van Korean in business.
    AMS-ICN-BNE / NAN-ICN-AMS voor net iets meer dan 3.000 euro. Stopover in Seoul is bij dat tarief niet mogelijk, maar ook niet direct noodzakelijk (wil tijd in Australië optimaal benutten). Hopende dat hier wat kenners zitten, heb ik een paar vragen:
    1. De layover op de terugweg is circa 20 uur, klopt het dat Korean gratis een airporthotel beschikbaar stelt om de tijd in door te brengen?
    2. Maar 1 van de 4 vluchten heeft de 'Apex suites'. Eventueel kan het voor een paar tientjes meer vanaf Frankfurt in de 747 die wel Apex suites heeft. Hebben de Apex suites echt meerwaarde ten opzichte van de reguliere 'prestige sleeper' stoelen in de 777?
    3. Zie ik wellicht een andere interessante ticket optie over het hoofd? Vertrekken vanaf BRU, DUS of FRA is geen probleem en eventueel een positioneringsvlucht naar een andere Europese stad ook niet. Heb wel een voorkeur voor skyteam ivm behouden gold status (en wellicht volgend jaar ook platinum te halen).
    4. Is 3k voor deze bestemming en reisperiode een nette prijs, of is het raadzaam om toch langer te wachten?
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ja, is echt een groot verschil. Veel privacy in de apex versus geen privacy in de prestige sleeper. Geen direct aisle access ook.

    Vooral als je alleen reist zou ik de gewone prestige sleeper vermijden. Met zn tweeën is het minder erg, maar dan nog is de apex gewoon veel moderner.
     
  3. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Je kunt ook vanaf CDG via Taipei gaan. Uitstekende reverse herringbone all the way, combi van AF en CA. Ook net wat goedkoper (onder 2500, en zelfs 2000 als je net wat eerder kan vertrekken).
    Heb met KE nog geen apex gevlogen, wel met Oman Air, en dat was wel een erg goed product.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Waar zie jij die prijs?
     
  5. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Ik had er onlangs een draadje aan gewijd. Het had vervolgens nog 10% goedkoper gekund, maar dat window of opportunity is inmiddels een paar dagen dicht.
     
    Daan3 en danfl44 vinden dit leuk.
  6. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Prima beschikbaarheid en vindbaar in GF. Bij OTA's kom je onder de 2000.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  7. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Ik kom deze niet tegen in GF. Voordeligere tarieven die ik zie hebben vaak een maximum stay van 30 nachten, dus dat werkt voor mij niet.
     
  8. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    De prestige sleepers gaan volgens mij nog wel helemaal plat. Het lijkt echter dat de 777-200 waarmee Korean op AMS vliegt de 'prestige plus Seats' heeft die niet volledig plat kunnen. Denk dat dan vliegen van FRA in de 747-8 de meest comfortabele oplossing is.
     
  9. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Vanavond weer wat gepuzzeld met de tickets. Korean vanaf AMS valt voor ons toch af, die 'prestige plus seats' en erg lange layover op de terugreis lijken ons geen goed plan. China Airlines heeft wel een mooi product en is net wat voordeliger, maar ook weer een erg lange layover op de terugreis.

    Kom nu op onderstaande combi uit voor 3k.
    Heenreis: AMS-ICN (KLM in 777) ICN-BNE (Korean in A330 met Apex Suite)
    Terugreis: SYD-SIN (Qantas in A330) SIN-KUL (Silk Air in 737) KUL-AMS (KLM in 777)
    Dit levert dan 147XP, ruim 20k miles en 2 huisjes per persoon op.
     
    JDE vindt dit leuk.
  10. Check ook ff via Bangkok... is altijd een stuk goedkoper BC tickets
     

Deel Deze Pagina