tips gevraagd voor a.s. reizen

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door roberth, 16 jun 2017.

  1. roberth

    roberth Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Hoi Allemaal,

    Net lid geworden van het forum (zie ook voorsteltopic). Ik zit met het volgende: Ik reis redelijk veel, maar naar mijn idee maak ik geen handig gebruik van alle mogelijkheden... Ik had gehoopt op tips hoe dat beter zou kunnen. Daartegenover hoop ik dat ik ook mijn steentje bij kan dragen op andere topics :)

    Zo nu dan de situatie. Ik woon nu voornamelijk in Lelystad, en reis veel naar Antwerpen (vandaar de Thalys platinum). Vanaf September tot Maart woon ik voornamelijk in Montpellier (FR), en zal ik elk weekend terug naar NL reizen. Vanaf Maart weer terug in Nederland, en dan Augustus 2018 huwelijksreis naar Zuid Amerika. Ik zou graag de aankomende periode zo willen gebruiken, zodat ik op het moment van de huwelijksreis een platinum status (bij welke vliegtuigmaatschappij dan ook) heb. Graag had ik daar hulp bij nodig.

    Hoe kan ik dat het beste doen? Want hoe ik ook kijk, bij KLM/AF zou ik vlak voor einde van december eindelijk Zilver zijn, om in januari weer gedowngrade te worden naar ivory? Zijn er mischien andere maatschappijen op de route NL-Montpellier/Marseille e.d. waar ik sneller zou kunnen sparen?

    We hebben een Amex FB Gold card, maar als een andere CC beter zou zijn om ons doel te bereiken, ben ik best bereid om over te stappen, we zijn toch al niet zo tevreden over aantal acceptatiepunten in NL/BE/FR.

    Heel verhaal, maar ik hoor graag van iemand :)
    Groet, Robert
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Welkom @roberth! Als ik het goed begrijp, woon je van september 2017 tot maart 2018 in Montpeiller. Maart 2018 tot augustus in NL en in augustus wil FB Platinum zijn. Ik kan je nu al zeggen dat FB Gold ook prima zal zijn als je met je partner reist.

    Voor FB Gold heb je 30 segmenten nodig. Neem een FB AMEX Gold of Platinum, dan scheelt je dat al 4 of 8 vluchten minder. Als je veel budget heb, kan je proberen AMS-CDG-MPL te vliegen om je segmenten op te schroeven. Mijn advies zou zijn om dit jaar nog FB Gold te halen. Dat is haalbaar, zeker als je topics bestudeerd over segment runs. Of je probeert FB Gold in de eerste helft van 2018 te halen.

    Succes er mee!

    FYI: als je in 2017 FB Silver behaalt, ben je dat ook nog tot 03/2019.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. roberth

    roberth Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt @Fripsmaster
    Geldt: "FYI: als je in 2017 FB Silver behaalt, ben je dat ook nog tot 03/2019" ook als ik dit jaar FB Gold haal? Blijf ik dan ook gold tot 03/2019?

    Zo ja, dan zou ik het moeten redden van mijn 9 retourtjes dit jaar nog.
    Want als ik het goed begrijp zijn dat 18 segmenten, en als ik de helft hiervan via cdg zou doen, dan zijn het er 27, plus de 4 van de amex gold card die ik al heb, is 31 segmenten?
    Klopt die beredenatie?
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.917
    Trofeepunten:
    648
    Als je in een bepaald jaar na 31 maart status behaald, dan heb je die status voor de rest van dat jaar, het volgende jaar en nog 3 maanden het jaar daarop! Dus als je dit jaar nog Gold haalt dan ben je dat inderdaad tot 03/2019.
     
  5. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Welkom @roberth
    Ik mis een beetje het waarom in je vraag. Waarom platinum bij een airline behalen?
    Mijn vermoeden is dat je de voordelen van status op je reis in of naar zuid amerika wilt gebruiken.
    Als het voor een eenmalige trip is dan zou ik eerst kijken of een businessclass ticket aanschaffen niet een goedkopere / snellere route is. Dan heb je zeker de voordelen ook en gegarandeerd een goede stoel.
    Mocht dat niet zo zijn, kijk dan eerst met welke airline / alliantie je verwacht veel te gaan vliegen in Zuid Amerika. Zou jammer zijn als je nu energie steekt in FB maar straks OneWorld of StarAlliance vliegt.
     
    Lionell en TheFlyingDutchboy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina