Snel fb plat for life

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Maarten76, 2 nov 2023.

1. Maarten76

Maarten76 Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Als je komend jaar even 3000xp bijelkaar sprokkeld

Ik mag de link nog niet plaatsen

maar meer zullen de mail hebben ontvangen

2. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    287
    Trofeepunten:
    63
    Ons loyaliteitsprogramma blijft vernieuwen en binnenkort verandert de manier waarop resterende XP worden meegenomen naar toekomstige kwalificatieperiodes.

Per 1 november 2024 kunt u als Flying Blue Platinum-deelnemer maximaal 300 XP meenemen naar uw daaropvolgende kwalificatieperiode. Dit is bovenop het aantal XP wat u normaal gesproken nodig heeft voor het kwalificeren voor of het behouden van uw Platinum-status.

Maakt u zich geen zorgen als u op dit moment meer dan 300 XP op uw teller heeft staan. Tijdens de overgangsperiode van een jaar, ontvangt u voor elke 300 XP op uw teller die u boven het maximum van 300 XP zit, een jaar dat meetelt op uw Platinum for life-teller. Dit betekent dat u nog sneller in de buurt komt van Platinum for life.

Houdt u er rekening mee dat u per 1 november 2024 voor elke opvolgende kwalificatieperiode 300 XP verdient om te kwalificeren voor Flying Blue Platinum.

Komt er dus op neer dat wie nu veel XP heeft, er van kan profiteren, daarna is het gewoon weer een devaluatie van het programma.

Ruut vindt dit leuk.
  3. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Dit nieuws wordt al uitgebreid besproken in het algemene draadje van Flying Blue. ;)

4. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Ben benieuwed of ik er dan gelijk PFL heb…. Heb nu 1529XP en 6jaar in mijn teller staan. Ik heb de mail nu twee keer gelezen en en denk van wel. Volgend jaar heb ik dan 1349XP (-300XP qualifikatie plus 60XP van AmEx en 60XP van de VS Flying blue Mastercard.
    Ik heb al lang zoiets verwacht, maar was bang, dat het nog erger zou zijn door Plat for life annuleeren.

5. StinusPax

StinusPax Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Ben bang dat we het moment nog gaan meemaken ergens komende jaren door de klimaatpolitiek :(

6. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Het annuleren van Platinum for Life ligt niet echt voor de hand, allereerst door de huidige maatregelen komen er een aantal als fast track snel bij, en het is nu net een status waarbij je dus niet hoeft te vliegen om die te houden, volledig klimaatneutraal dus.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Ex-PfL leden die weer XP-runs gaan doen om status te houden/krijgen, dat doet het klimaat goed.

Laatst bewerkt: 1 aug 2024
    Ambtenaruh en Ozzietukker vinden dit leuk.
  8. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Alsof een paar vluchten, ook maar echt een verschil maken voor het klimaat. Dat mondkapje mag je trouwens ook ondertussen af doen.

mgo01, Ruut en Karsten1993 vinden dit leuk.
  9. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Het is maar een Avitar... geen statement.

Hoewel, pas een flink hoestende kleuter achter mij gehad en ik hoor allemaal corona gevallen om mij heen. Ik ben zelfstandige, dus toch maar even het risico vermeden i.p.v. stoer over te komen.

BTW 1 retourvlucht in Europa is schadelijker voor klimaat dan 1 jaar een benzine auto rijden.

Laatst bewerkt: 5 nov 2023
    Menno vindt dit leuk.
  10. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Een benzine-auto één jaar rijden vind ik niet zo milieuvriendelijk. De betere modellen kunnen wel 70 jaar mee.

11. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Herkenbaar. Als zelfstandig ondernemer ben je toch soms meer risico bewust. Mondkapje dragen kan nooit kwaad als de situatie er naar is. Geen risico sport doen ook :D

Menno en rickbeerendonk vinden dit leuk.
  12. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63

brandstofverbruik per pax is lager en co2 hoger maar welk toestel en wat voor auto? Een walmende 200d ( vrij populair bij klima activisten) geeft een totaal ander beeld.

Ruut vindt dit leuk.
  13. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb geen auto, maar ooit een CO2 lijstje op internet ingevuld. Daar heb ik het van. Ben het niet echt gaan narekenen. Koop trouwens toch altijd CO2 compensatie (ook voor de XPs).

Deel Deze Pagina