Hi guys,
Ik heb een beetje zitten puzzelen en heb het plan om begin volgend jaar de redelijk intensieve reis zoals deze te maken:
woensdag Naar Seoul vliegen
donderdag 1 dag in Seoul doorbrengen (11h transfer)
donderdag Doorvliegen naar Osaka ('s avonds aankomst)
vrijdag Dag in Osaka doorbrengen
zaterdag 's Ochtends naar Shanghai vliegen
zaterdag 1 dag in Shanghai doorbrengen (10h transfer)
zaterdag Doorvliegen naar Beijing ('s avonds aankomst)
maandag Dag in Beijing doorbrengen
maandag 's middags vliegen naar Tokyo ('s avonds aankomst)
dinsdag Dag in Tokyo doorbrengen
woensdag Dag in Tokyo doorbrengen
donderdag Terug naar Osaka (trein/vlucht nog even kijken)
vrijdag Terug naar huis
Ik weet niet of dit helemaal duidelijk is, maar wist niet hoe ik het anders het beste kon posten aangezien het zo veel is
.
Het is een super korte, maar gevulde, week en ik vroeg me af of jullie wat input op de volgende punten hebben
- Ik ga sowieso naar Seoul en Osaka, maar ik kan eventueel ook naar een andere bestemming gaan dan Shanghai en Beijing. Beiden nog nooit geweest en hadden gunstige vluchtschema's dus deze nu zo ingepland. Goed idee of kan ik beter andere steden in de buurt bezoeken? (Het idee om een paar dagen later gewoon terug te vliegen naar Seoul ging ook door m'n hoofd heen, omdat daar volgens mij genoeg te doen is voor een aantal dagen)
-
@Flying doc @Maan en
@WorldTraveller13 gaven in een
ander topic al aan dat een dag Seoul prima te doen is. Voor die 11u zijn er nog
must sees? Ik zou graag wel naar de DMZ gaan, maar weet niet of ik dat red in de redelijke krappe tijd en hoe punctueel de schema's zijn
- Zelfde voor Shanghai en Beijing, de eerste een 'transferdag' en in Beijing 1,5 dag. Nog tips waar ik deze tijd het beste kan besteden?
- Gerelateerd hieraan: is 1 dag Beijing genoeg of kan ik beter 2 dagen daar plannen?
- Osaka en Tokyo heb ik wel al wat leuke todo's gevonden, maar eventuele tips daarvoor zijn natuurlijk ook welkom
- Beetje een subjectieve vraag: maar denken jullie dat het fysiek ook allemaal te trekken is? Of kan ik de Shanghai en Beijing uitstapjes beter laten vallen of de trip iets langer maken en later daarheen gaan en gewoon een aantal dagen in Osaka doorbrengen om een beetje bij te komen de eerste dagen?
- Praktische vraag: voor Japan en Zuid-Korea heb ik geen visum nodig, voor China wel. Ik zie via CIBT dat dit ruim 150 euro kost, terwijl een directe aanvraag bij het Chinese consulaat maar iets van drie tientjes lijkt te kosten. Kan ik gewoon zelf mijn visum direct aanvragen of is de kans groot op weigering en moet ik de CIBT kosten maar voor lief nemen?
Ik heb nog nooit een dergelijke reis ondernomen maar heb er wel verschrikkelijk veel zin in ondertussen nadat al het gepuzzel in elkaar is gevallen. Het liefst zou ik natuurlijk met vrienden gaan, maar niemand in mijn vriendenkring lijkt helaas gek genoeg dit daadwerkelijk te willen doen
.
Verdere tips of suggesties los van mijn bovenstaande vragen zijn natuurlijk meer dan welkom. Ik wil dit weekend in ieder geval mijn tickets vanuit EU naar Japan gaan boeken, dus voornamelijk de vraag of ik lang genoeg overal ben is belangrijk aangezien ik daar dan natuurlijk de tickets op aan moet passen. De verdere invulling kan ik altijd later nog beslissen en boeken!
Thanks voor jullie input alvast (en sorry voor de lange post)
Rick
Klik om te vergroten...