Rare verschillen Hotels.com en pointshound

Discussie in 'Hotels & Anderen' gestart door MichaelNight, 13 apr 2018.

  1. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.588
    Trofeepunten:
    273
    Ik ben een hotelovernachting aan het zoeken op schiphol, loopafstand terminal. Heel raar toch
    dit verschil: Via pointshound miles besteden kost Sheraton 187 E + 800 miles, en als ik Sheraton via hotels.com vanuit flyingblue earnonline boek, is de hotelprijs 168 en verdien ik een kleine 450 miles.....
    (uiteraard zelfde data)



    upload_2018-4-13_4-15-26.png

    upload_2018-4-13_4-16-5.png
     
  2. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo raar. Wanneer je kijkt naar veel hotels zul je verschillen zien, zeker van de grote ketens. Per website worden er prijzen vastgesteld, over het algemeen via een revenue afdeling. Per website neemt het een bepaald type gast met zich mee. En het is maar net waar een hotel zich meer op richt. Er gaan vele theorien en systemen achter schuil om een zo goed mogelijk revenue beleid neer te zetten.

    Ook zie ik nog in jou boeking een verschil van euro's en dollars.
    De 187 is in dollars, 168 in euro's. De prijs daarvan is in euro's c.a. 151 euro + 800 miles, de duidelijke winnaar in deze vergelijking.
     
  3. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Kijk ook vooral even op de site van Sharaton zelf. Ze hebben beste prijs garantie :)
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  4. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik herken me in het beeld van @MichaelNight. Ik heb het een paar keer vergeleken, maar altijd leek het tarief van Pointshound Miles+cash alsnog duurder dan gewoon de volle prijs betalen via een andere boekingsmodule.

    Sowieso lijkt het me aantrekkelijker om grotere sommen miles te kunnen verzilveren, zodat je bv voor halve prijs kan overnachten zinvoller dan slechts 800 miles en dan een tientje korting krijgen.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.588
    Trofeepunten:
    273
    ik begrijp wat je bedoelt voor wat betreft website theorien en type gast etc.. Maar pointshound was bij dit voorbeeld toch de verliezer, bij doorklikken bleek die prijs 187 dollar een lokkertje en was er daar uiteindelijk zelfs alleen 345 dollar met 1500 miles beschikbaar...
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2018
  6. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.588
    Trofeepunten:
    273
    Thx! ik heb inmiddels voor 128 euro rechtstreeks bij sheraton geboekt..!;)

    Mijn huidige obsessie met miles sparen stond duidelijk mijn rationaliteit in de weg..:D

    upload_2018-4-14_6-43-41.png
     
    MollyMoon en thomassmit vinden dit leuk.
  7. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Huh? 128 voor het Sheraton Schiphol? Ik lig soms voor die prijs ingeblikt in CitizenM Schiphol! Ik moet toch eens beter onderzoek doen..

    p.s. Ik heb ook opgemerkt dat Puntenhond vaak véél duurder is dan andere boekingswijzen. Ja als de baas betaalt who cares, maar ik reis ook privé of onder fixed onkostenvergoeding, en dan is alles wat ik over houdt mooi meegenomen..

    Ik vind het maar een rare theorie dat het van een "bepaald type gast" afhangt hoeveel je betaalt voor dezelfde kamer op dezelfde dag. Ja in bepaalde zin wel: Als je meer betaalt dan nodig ben je het type "onnozel"...;)
     
    lloydje33 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  8. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    je kan ook je SPG koppelen aan je FB account als je miles wil...al gedaan?
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik dacht dat je minimaal 2500 Starpoints moet overmaken naar Flyingblue, en met 1 nachtje schiet dat niet zo op in bovenstaand geval. Maar ik kan het ook mis hebben :)
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.588
    Trofeepunten:
    273
    Geen idee , ik kan nergens een "minimum" punten zien. Ik heb vandaag gekoppeld en ik kreeg onderstaande mail. Ik hoef niet zelf "over te maken"' het gaat vanzelf blijkbaar.
    upload_2018-4-16_22-17-20.png
     
    Tim82 en MollyMoon vinden dit leuk.
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.588
    Trofeepunten:
    273
    Yep gekoppeld zie hierboven....nu maar hopen dat tim82 het mis heeft....
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Blijkbaar kwam ik op een andere optie uit:

    SPG.jpg
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.588
    Trofeepunten:
    273
    Deze optie is dan weer nieuw voor mij..ik ben me ook maar net gaan verdiepen in de hotelspaarprogramma's. ....Ik zie bijvoorbeeld op de site HIltonhonors dat omzetten niet vanzelf gaat en 20000 dan 2000 fb geeft, met inderdaad dat minimum bedrag
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2018
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Je kunt ook gewoon de Starpoints in je account houden. Dat brengt voordelen met zich mee:

    A). Je blijft flexibel. De punten kun je gebruiken voor nachten, maar daarnaast kun je Starpoints naar bijna ieder frequent flyer programma omzetten (met een 1:1 ratio).

    B). Als je 20.000 Starpoints hebt en je zet ze om naar een frequent flyer programma, krijg je 5.000 Starpoints cadeau.

    C). Meestal heeft Starwood wel een promotie, waarmee je dan meer punten binnenhaalt dan wanneer je miles als earning voorkeur hebt opgegeven.

    D). Soms krijg je nog een bonus bij het omzetten van punten naar miles.

    Nadeel is dat je inderdaad een minimum moet hebben voordat je kunt omzetten.
     
    lloydje33 en MichaelNight vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina