NYC

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Bjornt1, 13 jul 2018.

  1. Bjornt1

    Bjornt1 Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Hey , ik wil met mijn ouders naar NYC (+/- 21.7) voor 14 dagen +/- 3 ... hebben jullie slimme tips voor het boeken en verzamelen van punten?

    Is het mogelijk vanuit NL vi een US site te boeken bijv. UNITED in USA .. en dan Ams-NYC - NYC AMS .. de prijzen verschillen nogal. Misschien doordat ik pas 15 ben en als kind tel en niet als volwassene ?
    ..KLM ( 3 tickets 3300 Euro) United hetzelfde programma (2500 USD) ...
    Nog een vraag: ik heb nu een passport met een doc nummer om te boeken, maandag heb ik een nieuwe passport ... moet ik nu wachten met boeken tot ik een nieuwe nummer/ passport heb??
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2018
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Dag Bjorn
    Om even je vraag kort op te delen zie ik het volgende:
    Je wilt op 21-7 vertrekken naar NYC voor 11-14 dagen. Allereerst wees je bewust van het feit dat dit al over een ruime week is. Tickets kosten dus veel geld en er zijn er niet veel meer.
    Het goedkoopste wat ik kan vinden is dit (hiervoor moet je wel naar Düsseldorf rijden maar je spaart er ruim 1000 euro mee). Dit lijkt mij dus de moeite waard.
    Helaas geldt voor veel airlines dat een kinderkorting van toepassing is tot 12 jaar. Daarna ben je voor de airline een volwassene en betaal je dus de volle mep.

    Voor je vraag over je paspoort geldt het volgende: Je moet voordat je naar de VS gaat online een ESTA aanvragen anders kom niet binnen. Dit moet je doen met je paspoort wat nog minstens 2 jaar geldig is dus dat wordt dan je nieuwe paspoort. Je hoeft niet perse te wachten met boeken tot maandag want de API gegevens vul je in na het boeken.

    Als ik je een tip mag geven ga liever een andere keer naar NYC. Tegenwoordig zijn tickets van 300 euro echt geen uitzondering meer. Hiermee spaar je dus veel geld uit en daar kun je in NYC weer veel leuks van doen. Wees je bewust dat NYC een dure stad is maar dat even daargelaten. Daarnaast is het erg warm en dat geeft toch een andere sfeer aan een grote stad als New York.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  3. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Precies wat hier boven staan. Als je op zon korte termijn wil vliegen dan betaal je de hoofdprijs met een extra bonus!
    Als je strategisch plant vlieg je voor minder dan 300pp vanuit AMS naar NYC.

    Paar weken gelede voor begin september geboekt; directe vluchten vanaf Amsterdam naar New York voor €265 pp. Kon ook voor €220 als ik een overstap wou maken, maar dat was extra reistijd en minder gunstige vertrek/aankomsttijden.

    weken NYC is ook erg lang voor die stad. Reken daarnaast op zon 200€ per nacht aan hotel kosten. Ben je voor 14 dagen ook €3000 kwijt.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Zelf vorig jaar 5 dagen geweest dit was erg lang hoor en heb toen alle toeristische dingen gedaan. Als je dan perse 14 dagen naar de VS wilt kies dan voor een bestemming als LA Orlando of Miami vanwege nationale parken,disney parken of een roadtrip.
     
  5. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    14 dagen hoeven natuurlijk niet op 1 plek. De Hamptons, Cape Cod, Boston, Philadelphia, Washington etc of als je van natuur houdt naar de Adirondack mountains bv... Genoeg om twee weken te vullen.
     
    LeidenHub, Sandor en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. Bjornt1

    Bjornt1 Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor de tips,
    als scholier ben ik nogal gebonden aan de schoolvakanties ;).
    is het mogelijk vanuit NL via een US site tickets te boeken (met de Mastercard van mijn ouders)?
     
  7. Bjornt1

    Bjornt1 Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    ik heb gekeken maar NYC naar washington kost op dit moment 200 Euro pP....
    heeft iemand een idee wat binnenlandse vluchten kosten? In japan hebben wij "maar" 60 Euro per persoon betaald voor Tokio-Nagasaki.
     
  8. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    New York - Washington zou ik met de trein doen of met een huurauto. Trein kost 49$ en is niet veel langzamer dan vliegen, omdat je voor Laguardia al minstens een uur bezig bent om er te komen uit Manhattan. Ik was zelfs al een half uur bezig om het luchthaven terrein van Laguardia af te komen met de auto, zo hopeloos vast staat het daar met de verbouwingen. Voordeel van de trein of huurauto is dat je Philadelphia kan aandoen. Trein stopt er in het centrum, in Washington ook.

    Vliegen kost 100€ a 200€ als je zo kort van te voren boekt. Maar daar zou ik niet zo snel voor kiezen. Het is een beetje alsof je Amsterdam- Maastricht aflegt met de auto of trein. Goed te doen dus!
     
  9. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ja in het verleden regelmatig tickets geboekt op Amerikaanse sites via orbitz of cheapickets.com. Geen probleem.
     
  10. Bjornt1

    Bjornt1 Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    we hebben geboekt ...3 personen voor 2150 Euro via UNITED.COM ..... nu nog overnachtingen zoeken in brooklyn bijvoorbeeld ..... goedkoopste van KLM was 3500 Euro, het verschil is dat wij niet met de dreamliner vliegen, dat komt dan de volgende keer als weer langer van te voren boeken ...;)
     
    Carel1, lloydje33, thomassmit en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Zoals je zegt is de grootste reden voor de hoge prijs het late boeken. Indien je er eerder bij bent kan je voor zeker de helft die kant op. Op zich is 700 euro PP voor het hoogseizoen en kort van te voren nog geen hele slechte prijs...

    Als je toch in Brooklyn bent, ga dan even bij Emily’s langs voor een fantastische burger :)

    4AC58BC5-9338-42F9-A643-AB6BEE0B0B3A.jpeg
     
    Abesir en lloydje33 vinden dit leuk.
  12. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    United economy is prima hoor! Zelf vorig jaar in gevlogen en niks op aan te merken gehad. Vriendelijke crew en prima comfort kwa beenruimte. Newark is best handig door de treinverbinding met Penn station en je zit in hartje Manhattan.
     
    jeroen100 vindt dit leuk.
  13. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Dat heb ik nog nooit iemans horen zeggen over United! Hoor alleen maar geklaag, vooral in vergelijking met Delta
     
    JustinCase en lloydje33 vinden dit leuk.
  14. Bjornt1

    Bjornt1 Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    met Delta heeft mijn vader alleen maar nare ervaringen. Vaak koffers kwijt ....
    @Tim82 : trein ticket NYC - washington 49 USD , hoe kom je aan deze prijs? Kan ik dat ook al vanaf hier boeken/ kopen?
     
  15. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Treintickets voor NY - Washington zijn te boeken op Amtrak.com
    Ik weet niet welke data jullie willen reizen maar Penn station - union station op bijvoorbeeld 28 juli kost $ 69 voor een enkeltje.
     
  16. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Fijn te horen! Ik vlieg op 17 augustus naar EWR met united. Nu €400 voor een ticket betaald en upgraden naar comfort+ is relatief duur (150-175 USD per enkele reis). Dat laat ik dan maar zitten..
     
  17. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Dat comfort plus stelt niet veel voor hoor. Iets meer beenruimte maar de service is precies hetzelfde. Net als bij KLM in economy comfort dus.
     

Deel Deze Pagina