[Newbie] Welke alliance en FF program voor een beginner?

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door TallOne81, 22 dec 2014.

  1. TallOne81

    TallOne81 Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb de afgelopen half jaar zo nu en dan eens artikelen gelezen en een beetje rondgekeken en ik wil m'n eerste stappen zetten in het FF wereldje. Nu lijkt het me verstandig om in het begin bij één alliance te blijven zodat je daar snel je status kan opbouwen. Maar welke Alliance dan en welke FF program is interessant voor mij?

    Op Flyer Talk zag ik dat die vraag ook vaak wordt gesteld en dat ze wat info nodig hebben om zo'n vraag uberhaupt te kunnen beantwoorden.

    - Do you value miles/points (or equivalent) for redemption over gaining status?
    Status > Miles omdat je later dan makkelijker kan sparen wegens de bonus die je krijgt en de perks van je status lijk me wel handig om alles wat aangenamer te maken tijden bijv. een milage run.

    - Do you fly enough to gain any meaningful status?
    Ik vlieg niet voor werk alleen als ik ergens op vakantie ga dus moet het hebben van mileage runs and error fairs.

    - What do you want to use the miles/points for (award, upgrade, hotels, what ever)?
    Awards en Upgrades

    - What sort of flight award is of interest (destination, class of travel)?
    Tuurlijk willen we beide als het even kan maar in dit geval destination > class

    - Are you interested in topping up by paying cash for miles?
    Ja hoor, als de deal prima is waarom niet. Als ik het niet verkeerd heb gezien is het zelfs mogelijk goedkoper dan een mileage run. Alleen verdien je dan geen punten richting je status als ik het goed begrepen heb.

    - Which airline and where do you normally fly?
    Ik heb alleen negatieve ervaring met KLM gehad voor de rest was het allemaal prima. De rest is BA/Finair/Emirates/Lufthansa

    - Are you primarily a leisure or business traveller?
    Leisure

    - Do you have other ways of earning points in the various programs, e.g. credit cards, shopping, etc,?
    Nope

    - How many miles do you usually fly each year & in what class? How many flights/sectors?
    Niet veel, eens in de twee jaar ga ik ver weg op vakantie.

    - What types of fares do you usually buy ?
    Als een standaard vakantie vlieger keek ik gewoon op kayak naar de goedkoopste ticket in de periode dat ik op vakantie wou. Altijd Economie geweest.

    - Can you choose your airlines and/or class of service? Do you travel for work and/or pleasure?
    Ik ben niet gebonden aan een bepaalde klasse voor wat voor reden dan ook. Hmmm niet helemaal waar. Ben gebonden aan m'n hoeveel geld ik heb :p

    - Which routes and airlines do you fly most often
    Tot nu toe ben ik vaker richting azie geweest dan america/afrika/zuid america.

    - What is your home airport?
    Alles in de buurt van NL

    - Do you have FFP status of any kind in an airline? What is it? Do you have any miles banked in a FFP?
    Ik heb nergens een status. Heb nog wel 8500 punten bij Emirates zag ik laatst


    Zijn er nog andere dingen die ik vergeten ben dan hoor ik dat natuurlijk graag. Tips zijn meer dan welkom voor deze newbie :)
     
    SVDH en Tuvalu vinden dit leuk.
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    met een keer per twee jaar een intercontinentale vlucht kom je niet heel ver ben ik bang...

    Heb je voor 2015 al concrete plannen (bestemmingen)?
     
  3. TallOne81

    TallOne81 Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Hahaha dat is een gegeven. Ik ben ergens mee gestopt waardoor ik nu veel meer tijd heb. Nu wil ik m'n bucket list een beetje afwerken wat betreft bestemmingen.
    En als ik meer van de wereld kan zien en ondertussen ook nog kan sparen om het allemaal wat aangenamer te maken dan is dat helemaal niet erg.
     
  4. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.305
    Trofeepunten:
    558
    Als je status en miles wilt vergaren bij KLM, dan is een AMEX Gold of Platinum credit card een suggestie. Je krijgt er 4 segmenten bij een Gold credit card en bij elke Air France of KLM boeking 1,5 miles per euro. Ook bij Hertz krijg je 1,5 miles per euro. Ook mijn hotels probeer ik te boeken die bij Flying Blue zijn aangesloten. En ander idee is puzzelen met ITA software of IVV in de gaten houden als er leuke deals zijn.

    Maar je kan ook kijken naar bijv. Miles & More waarbij Lufthansa en Brussels Airlines zitten en deel zijn van *A. Je kan dus vanaf Brussel of Duitsland vliegen maar ook vanaf Schiphol.

    Zoals SVDH zegt, het is wel handig als je al plannen hebt voor 2015. Of je veel naar Noord-Amerika of Azie gaat, dat heeft wel invloed op de keuze van FFP.
    Succes ermee!
     
  5. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Bij KLM kan je inderdaad relatief eenvoudig en goedkoop status krijgen.

    M&M zou ik persoonlijk afraden als je weinig premium fare's vliegt. Status en miles verkrijgen gaat in economy echt heel langzaam.

    Aangezien je status belangrijk vindt zou ik ook is kijken naar BA. Met een Tier point run kan je makkelijk in 1 trip BAEC silver of zelfs goud halen.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  6. TallOne81

    TallOne81 Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Thanks for the tip guys. Hawaii staat op de planning voor 2015 maar dat is pas later in het jaar. Leuke deals meepakken sta ik ook zeker wel voor open.

    Noord America en Azie is waar ik heen wil voor nu. New York, Florida, Montreal, Tokyo, Honk Kong, Taiwan, Vietnam, Thailand, zuid korea, australie, Ijsland enz enz enz
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina