MIFI 4G router

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Basjep, 19 feb 2016.

  1. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Vraagje,

    Wie heeft er ervaring met een MIFI 4G router? Wil er één aanschaffen voor op reis maar ik ben niet helemaal thuis in de materie dus ik hoor graag jullie suggesties.

    Alvast bedankt!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik zag een foto op de Instagram van @Lionell voorbij komen van een TP-Link mifi router. Ik ben ook wel benieuwd waar je op moet letten bij het aanschaffen van een dergelijke router.:)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Als ik nog een oude iPhone had liggen zeker. Maar die wordt inmiddels al door iemand anders gebruikt:)
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb al een aantal jaren een TP-Link M5350 mobile hotspot (of 3G router). Destijds was de 4G nog niet beschikbaar. Ik kan hem ondertussen niet meer missen!

    De batterij gaat lang mee en er wordt een USB kabel meegeleverd die je aan je laptop of mobile battery pack kan hangen. Ik vind zo'n "mifi" device veel handiger in gebruik dan een oude telefoon als hotspot en de instellingen zijn gemakkelijk. Qua security is zo'n hotspot beter te beveiligen.

    Ik blaas altijd meteen de standaard settings weg en geef de hotspot een eigen naam. De initiële opzet gebeurt via een web pagina. Je kan op die TP-Link instellen of ie automatisch naar het data netwerk moet connecteren na het opstarten, je kan opgeven of ie elke keer om de PIN van de simkaart moet vragen. Daarnaast bestaat ook de mogelijkheid om aan MAC adres filtering te doen, waar ik gebruik van maak.

    Ik heb voor gebruik binnen België een simkaart met 2 GB data voor 10 euro per maand. Als ik naar het buitenland op vakantie ga, dan koop ik gewoon een lokale simkaart en stop deze erin. Het werkt allemaal prima.

    De 4G mifi heb ik ook ervaring mee want op kantoor hebben we er twee voor bezoekers of mensen die travelen naar het buitenland. Werkt sneller dan 3G maar dat hangt af van de netwerk coverage.

    Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel :)
     
    Basjep, Flying doc, SVDH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. mich9

    mich9 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb een MIFI router via freedompop (USA/UK)
    200mb gratis p/m in USA en Europa. Azie wordt nog toegevoegd ana hun netwerk.
    Abbo à ongeveer € 12 per 1GB per maand ook mogelijk.

    Meld zich net zosnel aan op een nieuw netwerk als m'n telefoon.

    Enige nadeel: wel USA/UK creditcard hebben en het apparaatje door iemand die daar woont door laten sturen.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Oh das wel handig en die prijs valt eigenlijk goed mee per maand.
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bij het gebruik van een MiFi router best je contract op voorhand eens nalezen over roaming kosten. Zo liep ik laatst tegen een onaangename verrassing aan. Ik had mijn persoonlijke hotspot met Belgisch abo in de VS gebruikt.

    Voor een verbuik van 9 mb werd er 91 euro aangerekend... ja dat lees je goed een roaming kost van 10 euro per megabyte! Volgende keer maar weer een US sim regelen.
     
  8. mich9

    mich9 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    goed oppassen is zeker belangrijk. En wanneer je geregeld in de vs ben doe je er gewoon een US t-mobile kaart in (of nog goedkoper een freedompop global sim ... ook in 27 andere landen te gebruiken en 200 mb pm gratis of 700 mb pm als je eenmalig 'random freedompop friends' toevoegd. check google voor die truc. ik heb die sim al in meerdere landen gebruikt.
     
    high_class en Lionell vinden dit leuk.
  9. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Belangrijk voor de aanschaf is te beslissen of je een 4G model wilt. Zo ja, check op voorhand de ondersteunde 4G frequenties van het model, want voornamelijk tussen EU en US zitten er nogal verschillen in de frequenties.

    In andere woorden: een in Nederland gekochte 4G router werkt niet per se ook op 4G in de US, hij valt in dat geval terug op 3G (werkt ook gewoon, maar iets minder snel).
     

Deel Deze Pagina