Met United naar MSY via EWR tips gevraagd

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door lleto, 29 jan 2019.

  1. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Binnenkort samen met mijn vrouw paar dagen naar New Orleans. Bij KLM was de beste deal 800 euro duurder dan bij United, dus toch maar voor United gekozen (met wat tegenzin aangezien ik SkyTeam punten verzamel).

    Heenvlucht via EWR gaf een betere overstap en een 2-3-2 indeling, dus geen gedoe met raam/gangpad. Zag dat Economy plus niet echt de moeite waard is? Zijn er nog mensen met recente ervaring en tips mbt douane op EWR? We hebben 2.05 uur voor de overstap.

    Vorig jaar bleek 1.45 uur net niet te kort op MSP. 1.30 uur in de rij gestaan en toen sprint getrokken om nog net de connecting vlucht naar Vegas te halen. EWR schijnt sneller te gaan?

    Terugvlucht is via IAH met een 777 in 3-3-3, dus hebben we maar twee gangpaden uit de middelste 3 gegokt. Nog tips voor goede stoelen, behalve de upgrade naar business ;-)
     
  2. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb vrij recent de EWR vlucht 2x gedaan en die keren was ik in een mum van tijd door de douane heen. De vlucht
    uit AMS was de enige die net geland was, en de aankomsthal was dan ook nog helemaal leeg. Met een stuk of 10 balies open was ik er zonder overdrijven in 5 minuten doorheen beide keren. Een hoop Amerikanen verdwijnen bij andere balies, dus als je een beetje doorwandelt heb je de Esta balie voor jezelf. Mits het schema daar sinds vorige maand niet is aangepast of er een vertraagde vlucht vlak voor je is geland.

    Wat bedoel je met 2 gangpaden geboekt? Meestal is het min of meer vol dus als je hoopt op een lege middenstoel is de kans vrij groot dat je pech hebt.
     
    lleto vindt dit leuk.
  3. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Thanks en fijn te weten dat het in principe snel is. Ik hoop ook op zo'n doorgang bij de douane. Afgelopen september was het echt een drama qua wachttijd. Inderdaad iets vertraagd geland en we kwamen toen aan gelijktijdig met een Japanse kist en 4 poortjes open voor ESTA. Wij haalden het nog net, koffers niet, maar dat werd wel netjes opgelost door Delta.

    Denk er nog over om iets verder naar voren te gaan zitten op de preferred seats, scheelt wellicht nog net wat mensen.

    Op de terugweg is het vliegtuig idd al behoorlijk vol. Gok is inderdaad om een vrije middenstoel, als er iemand komt vragen we of die wil ruilen met 1 van de 2 gangpaden.
     
  4. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Heb je de ams-ewr vlucht van 09xx??
    Wij hebben die nl in september gevlogen. De 767 was echt prima! Goed ife, redelijk goed eten en prettige stoelen.
    Customs was wel een dingetje. Toch wel zon uur in de rij gestaan, we waren iets verlaat in Amsterdam (1 uur ofzo).

    Zou dus net moeten kunnen.
     
    lleto vindt dit leuk.
  5. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    De bring your own device entertainment bij united stond me tegen. Lag aan je vliegtuig type en die van ons was natuurlijk dag voor vertrek veranderd. . Zelf ook op EWR destijds gevlogen en douane viel me mee. Vijf minuten maar.
     
    lleto vindt dit leuk.
  6. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Goed om te weten. Douane zou moeten kunnen dan. Normaal gesproken stoor ik me er niet zo aan, maar we gaan maar 5 dagen en ik weet niet hoeveel vluchten United per dag naar MSY doet, dus missen kost wellicht relatief veel tijd.
     
  7. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik hoop trouwens dat United niet ineens je vluchten gaat wijzigen. Ik heb in 2015 dus een vlucht gehad vanaf SLC naar AMS met oorspronkelijk een overstap in ORD. Na een heleboel wijzigingen, werd dat dus SLC - Denver - EWR - AMS en ipv een middagvlucht, moesten we voor dag en dauw op het vliegveld zijn.
     
  8. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Het type 767 met het meest verouderde interieur waar jij het over hebt, is afgelopen jaar van een geheel nieuw interieur voorzien. Ik geloof dat er nog 1 of 2 toestellen niet omgebouwd rondvliegen.
     
    lloydje33 en Nasil vinden dit leuk.
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Hier vind je wat sfeerimpressies van de retrofit 767; https://thepointsguy.com/2017/09/united-767-300-retrofit-tour/ Zoals je ziet zijn de rijen 40 en 41 AB royaal bemeten. Toen ik in december vloog werd UA71 een dag voor vertrek veranderd in deze versie, maar toen was ik natuurlijk al te laat om deze stoelen gratis te kiezen. Ze stonden namelijk als gewone economy in het stoelkeuze overzicht maar waren al bezet. Misschien kan je in de gaten houden of uitvogelen met welk toestel er wordt gevlogen om zo deze stoelen te bemachtigen. Maar het blijft een gok want voor het zelfde geld zit je dan helemaal achterin op een gewone stoel, of heb je de jackpot met een gratis mega-beenruimte stoel.
     
    lleto vindt dit leuk.
  10. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Dank, volgens de United site nu vliegen we met de 2-klasse. Volgens mij zijn de crew seats in deze versie op 16a/b en 17a/b en zou 18a/b daardoor extra beenruimte hebben, maar dan wel weer met een vaste leuning (met tafel en monitor). Ook wel lekker aan de prijs met 156 USD per stoel voor alleen AMS-EWR. Ik zou geloof ik niet op die 40/41 willen zitten ivm transit bij de douane, dan staat echt het hele vliegtuig voor je.
     
  11. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Zo inmiddels terug van deze reis. Was een behoorlijk drama op alle fronten qua United.

    TLDR: vlucht gecanceld, weinig begrip en service bij United, claim ingediend, post hier nog even resultaat.

    Op de heenreis zouden we om 9:10 vertrekken vanaf Schiphol afgelopen donderdag met de UA71 naar EWR. Toch maar een exonomy plus upgrade gedaan en kwam terecht op rij 19. Prima stoelen en IFE, echter de vlucht is nooit vertrokken vanwege een storing op 1 van de 3 GPS systemen en het feit dat men een directe route wilde vliegen, zonder bakens, en dat niet ging. Eerst na een uurtje weggehaald bij de gate, we zaten toen al aan boord en ergens geparkeerd. Om 12:10 werden we met bussen terug gebracht naar de terminal, waar we een bon van 14,95 kregen voor hapje en drankje. Dat is trouwens nog best lastig met die Schiphol prijzen. Gelukkig werden we ook al ongeboekt voor de latere vlucht EWR-MSY, alhoewel dit niet echt de bedoeling was.

    Om 14:45 zou de vlucht vertrekken, dus wij weer op tijd bij de gate. De vlucht werd daar echter gecancelled en we werden verzocht om onze bagage op te gaan halen en om te boeken. Gelijk gebeld en op een vlucht voor de volgende dag geboekt, echter die zou wel later aankomen en we gingen maar een weekeinde. Tijdens het wachten hoorde ik één van de United dames zeggen dat ze konden omboeken naar andere airlines en dus gelijk even in de KLM app gekeken en er was nog een vlucht om 16:50 naar Atlanta. De dames van United konden die niet ter plekke boeken, dus maar weer gebeld. De initiële medewerker zag de vlucht niet, maar na aandringen en een transfer naar de supervisor bleek het opeens wel te kunnen.

    Dus omgeboekt naar de KLM621 naar Atlanta en dan de volgende ochtend door via IAH naar MSY met twee United vluchten. De KLM vlucht was uitstekend en op mijn vraag of we nog iets betere plekken konden krijgen kregen we een gratis upgrade naar nooduitgang rij. Prima service.

    Bij aankomst onze koffers doorgechecked en met een shuttle naar het holiday inn voor 5 uurtjes slaap. De volgende ochtend had onze eerste vlucht 40 minuten vertraging, gewoon weer op het asfalt 40 minuten stil gestaan, waardoor we moesten rennen op IAH voor onze aansluiting. Uiteraard bleek eenmaal op MSY dat mijn koffer gewoon in een open ruimte stond en kennelijk al eerder met Delta was afgeleverd (?) en de koffer van mijn vrouw zoek was. De medewerkster aldaar leek het niks te kunnen schelen en ammenity kits had ze ook niet. Uiteindelijk na veel bellen, supervisors en functioneel boos is de koffer 7 uur later bezorgd. Dat was dus fijn de eerst 1.5 dag van ons 5 daagse tripje.

    Op de terugweg probeerde de United check in ons nog 190 USD te rekenen voor onze koffers. Weer een half uur staan soebatten met ontzettend niet behulpzame medewerker, voordat men eindelijk onze koffers accepteerde, terwijl onze tickets duidelijk inclusief 1 koffer pp waren. De verdere terugreis verliep zoals het zou moeten. Overigens hadden we op de IAH-AMS leg inderdaad een vrije middenstoel wat vooral erg door mijn vrouw gewaardeerd werd ;-)

    Net maar een claim ingediend via de United site, aangezien we een gecancellede vlucht hadden en door het missen van onze aansluitende vlucht 18 uur later dan gepland op onze bestemming op MSY waren. Zal nog even laten weten wat United met onze claim doet.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2019
    lloydje33 en JustinCase vinden dit leuk.
  12. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag al reactie van United. Komen in aanmerking voor de 600 euro vergoeding, dus dat is goed nieuws. Kan ook kiezen voor 900USD aan travel vouchers, dat zou best netjes zijn als ik nog weer eens United zou willen vliegen, of 27500 miles, wat volgens mij niet een al te beste deal is in vergelijking tot de 600eur of 900usd.

    Aangegeven voor de 600 eur te gaan en ook graag vergoeding van de gemaakte hotelkosten. Nu weer even afwachten.
     
  13. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Wauw, United customer care kunnen er wat van. Vandaag al een bevestiging dat ze de door mij geclaimde kosten gaan vergoeden op mijn bankrekening in euro. Beetje lange betaaltermijn van 60 werkdagen, maar ik ga er vanuit dat dat nog wel goed gaat komen.

    In tegenstelling tot de persoonlijke service die ik echt beneden de maat vond van vooral grondpersoneel, gaat customer care wel door voor de koelkast.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2019
    Daan3, lloydje33, jongesander en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Zo vandaag ook keurig netjes de betaling van United mogen ontvangen. Nogmaals best te spreken over de manier waarop United dit opgelost heeft. Er is snel gereageerd, niet geprobeerd om allerlei vertragende taktieken toe te passen en de betaling was ook op tijd.
     
    Thijsk, Jurian en Robby43 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina