Lange layover WAW

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door BIndair, 2 sep 2015.

  1. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb hier en daar wel eens wat gelezen (ook op dit forum) over mogelijkheden die er zijn om tijdens een lange layover, van de airport af te gaan.
    Maar hoe kom je er nu achter of dit bij een specifieke airport mogelijk is?
    Ik heb bijvoorbeeld over een tijdje een layover van 17,5 uur in WAW. Kom aan met de avondvlucht, en vlieg de volgende dag 's middags weer verder. Nu wil ik dan gaan overnachten in het Marriott, net buiten de airport, ik bedoel loopafstand.
    Gebeld met de LOT (vlieg ik mee) met de vraag, mag ik van de airport af om te gaan overnachten: "Meneer, dat weten wij niet, dat is afhankelijk van de Schengenafspraken..." Huh?
    Of ik even de ambassade in Den Haag wil bellen... (heb ik nog geen contact mee kunnen krijgen)

    Iemand een idee? Is dit normaal?
     
  2. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Zover ik weet mag je elke luchthaven verlaten, mits je over de juiste papieren (paspoort/visa) beschikt.

    In Warsaw worden aankomende en vertrekkende vluchten niet gescheiden. Bij aankomst in Warsaw de oranje letters 'Exit to Town' volgen. Je gaat met de roltrap naar beneden en komt dan bij de bagagehal. Ervan uitgaan dat je geen bagage hebt vervolg je de weg naar de 'exit'. Eenmaal in de aankomsthal aangekomen neem je de roltrap naar 'departure level' om vervolgens de terminal te verlaten. Even oversteken en je bent er.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  3. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Dat zeggen alle airlines altijd, om te voorkomen dat ze problemen krijgen ;)
     
    BIndair vindt dit leuk.
  4. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ja. Zolang je niet met visum verplichtingen zit zou ik het gewoon doen.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  5. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Top, thanks.
    Over die bagage; die zal door gelabeld worden naar de eindbestemming mag ik aannemen. Die hoef je dan toch niet van de band te halen, maar kan ik gewoon met m'n handbagage naar 't hotel?
     
  6. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Omdat je een overnight hebt, kan je er voor kiezen om hem te labelen tot WAW. Je kan gewoon met je handbagage naar je hotel.
     
    BIndair en Basjep vinden dit leuk.
  7. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Dat is zeker niet standaard het geval. Voor een overnight layover labelen ze hem soms niet door. Ligt echt aan de airport/airline. Gewoon vragen bij het inchecken van je koffer.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  8. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Thanks allen! ;)
     
    Basjep vindt dit leuk.
  9. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    marriott prima hotel. mijn tip is om een taxi naar de old town te nemen ( 20 min) en loop daar een beetje rond leuk om sfeer te snuiven, zoek een klein pools restaurantje op in de buurt van de uni en ik weet zeker dat het je bevalt. taxi terug naar hotel en de volgende dag weer verder. warschau op je lijst en have fun!
     
    BIndair vindt dit leuk.
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als je het nog goedkoper wilt doen, neem je de trein vanaf het vliegveld. Een enkeltje naar het centrum kost 0,85 Euro.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  11. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    en als je dan toch in het centrum bent, kun je daar ook een hotel pakken. Er zijn veel top hotels in WAW voor een prima prijs. Ik sliep laatst in een Junior Suite in het Sofitel voor nog geen honderd Euro.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  12. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    I know, kom zelf sinds '99 een keer of 4, 5x per jaar in WAW. :) Favoriet is nog altijd het voormalige Hyatt, nu het Regent.
    Voor mij wel de eerste keer dat ik zo'n lange layover heb daar. Kom om 22.00 uur aan, heb dan niet meer zo'n trek om nog naar centrum te gaan. Wandel liever naar de overkant, bedje in rollen, volgende dag verder ;)
     
    Lionell en SVDH vinden dit leuk.
  13. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Dat laatste is zo'n herkenbaar gevoel :).
     
    BIndair en Lionell vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina