Volgens mij heeft KLM er uit voorzorg vluchten tussenuit gehaald en was er niets aan de hand. Ik ga het maar gewoon proberen.
Wat belangrijk is dat inderdaad op luchthaven van vertrek (Amsterdam) of aankomst er geen verstoringen zijn. Als het goed is heb je een bericht ontvangen van de annulering met een reden, als daar staat operationele beperking is het in principe het probleem van KLM. Luchtvaartmaatschappijen hebben in het verleden wel eens geschermd dat als een voorgaande vlucht van het betreffende toestel verstoord is door omstandigheden buiten de schuld van de luchtvaartmaatschappij dat dan ook volgende vluchten niet vergoed hoeven te worden, maar dat is door een uitspraak niet meer van toepassing. Wel kan een verstoring op een andere route natuurlijk reden zijn dat jouw vlucht niet gemaakt kan worden, want als die vlucht te laat aan komt op Schiphol door bijvoorbeeld sneeuw in Praag dat deze dan pas 1,5 uur later dan gepland vertrekken dan zou bijvoorbeeld KLM crew de terugvlucht niet kunnen maken omdat ze de maximale werkbare uren overschrijden, als er dan geen vervangende crew beschikbaar is dan gebeurd dit. Ik ergerde mij zaterdag meer aan het feit dat ik geen voucher voor 'verzorging' kreeg omdat de nieuwe vlucht niet werd uitgevoerd door KLM en daarom zou het niet gelden, het gaat mij niet om die voucher an sich, het is meer dat dat natuurlijk een drogreden is, het is niet mijn keus dat ik 3 uur later ga met een andere maatschappij dan KLM....
Mijn terugvlucht vanuit Warschau op zondag werd zaterdag al geannuleerd. Via plat lijn gelukkig direct op de volgende vlucht gezet echter deze had >2 uur vertraging waardoor de totale vertraging 4,5 uur was. Ivm de sneeuw op Schiphol is mijn aanname dat ik nergens recht op heb, vraag me enkel af of ik iets met de annulering op zaterdag kan. Daar stond geen reden bij plus op dat moment was de weersituatie op zondag nog vrij onzeker. Er werd sneeuw voorspeld maar de mate en het tijdstip was nog onduidelijk. Hoe schatten jullie dit in?
Je had beter op mijn vlucht gezeten kunnen hebben die om 12.45 vertrok, daar was ruimte genoeg en vertrok op tijd. Het probleem is hier dat de vlucht KL1366 van 3 december wel terecht is geannuleerd, zeker achteraf gezien omdat er toen sneeuw viel op de geplande aankomsttijd op Schiphol. Ik vloog namelijk rond 17.10 uur zonder problemen met KL1861 vanaf Amsterdam naar Dusseldorf, maar terug heeft die vlucht meer dan een uur vertraging gehad, wat al aangeeft dat er beperkte capaciteit was op Schiphol, ik begreep ook al niet waarom die vlucht niet geannuleerd was omdat ik dacht dat deze inderdaad in de problemen zou komen om terug te komen. Dus voor KL1368 zal geen capaciteit geweest zijn en is dat weer gerelateerd.
Bij Schiphol enquetes heb ik altijd aangegeven dat het een minpunt was dat er op de luchthaven nooit een frikandel speciaal te koop was. Klagen werkt, want morgen wordt op Plaza een franchise van FEBO officieel geopend!
Poh stiekem is een vette bek halen bij de FEBO wel lekker als je lang in het buitenland bent geweest. Of als je met de trein een overstap hebt.
+ je mag kiezen: curry of ketchup - frikandel was bijna koud, had waarschijnlijk al een uur in de automatiek gelegen
Obv dit topic dacht ik even een klacht in te dienen omdat de IFE het niet deed, maar ik kreeg een mail terug dat men "geen EU261-compensatie hoefde uit te keren omdat uitvoerende airline Delta geen EU-airline is op de vlucht van AMS-PDX." Okee??? Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Heb ik op de verkeerde plek de klacht ingediend? Mail was wel 'ondertekend' door KL/AF-medewerker.
ja klopt, ik heb dat eens gehad met een vertraging op een Delta vlucht geboekt op de KLM site.. voor non-EU airlines gelden blijkbaar andere regels..
Dit klopt sowieso niet, EU261 is altijd van toepassing bij vertrek vanuit de EU. Maar in jou geval is het wel apart dat je dat antwoord krijgt als je klaagt over het IFE.
Het lijkt op een 2 seconden scan van je schrijven en dan een cut en paste antwoord door de KL/AF-medewerker. Heb wel eens IFE die INOP is bij DL. In TATL gevallen toch echt 20k-25k SkyMiles bijgeschreven binnen 48 uur op mijn account. In enkele gevallen ook nog met DL ecredit erbij, zonder gezeik over EU261. En zoals ook al opgemerkt door lloydje33, die kant uit (AMS-PDX), dan is EU261 ook van toepassing voor niet EU-airlines.
Ja, exact. Er wordt in de mail wel erkend dat het vervelend is dat het scherm stuk was maar dus niks om gedaan ivm EU261. Heb een vriendelijk berichtje teruggestuurd waarin ik aangeef dat ik het een eigenaardige reactie vind gezien IFE niet veel te maken heeft met EU261 en EU261 anders wél van toepassing zou zijn, maar dat ik de melding vooral doe omdat het me vaker overkomt bij DL, benieuwd naar wat ik deze keer terugkrijg. Misschien is het ook KLM-beleid om vooral niet te veel te doen bij vluchten die niet KL-operated zijn?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/204...ellen-voelden-ons-als-economyclass-passagiers Dit is pas een behoorlijke compensatie. En terecht!
Nou zo terecht vind ik het niet. 750 euro betalen en dan 2000 gecompenseerd krijgen voor iets dat wel mogelijk was, maar niet automatisch ging? Het Singapore airlines crew kennende waren ze niet beroerd om iedere 10 minuten de stoelen handmatig te verstellen. De reiziger kon gewoon slapen. compensatie voor mentale en fysieke pijn......Kom op zeg!
Je moet niet vergeten dat het een Indiase rechtbank betreft en dat de persoon in kwestie ambtenaar (politiechef) is. Vanwege mijn bedrijf weet ik dat ambtenaren in India wat meer rechten hebben dan de gemiddelde burger, dat zelfde zie je ook terug in de rechtbank.
Mag hopen dat Air India immuniteit heeft dan, aangezien het daar nogal vaak voorkomt dat een stoel INOP is.
Ja, via KL geboekt en KL-vluchtnummer. Mijn ervaring is wel dat het allemaal een stuk flexibeler is als de vlucht KL-operated is maar soms heb je geen keuze, bijv. PDX/SEA.
Nachtvlucht Zurich-Singapore voor 300 geupgrade naar premium economy bij Swiss. Fijne catering, helaas was helaas mijn stoel kapot, dus ik kon alleen kaarsrecht zitten. Dat vond ik, ondanks de schappelijke upgrade toch wel erg vervelend. Hoofdboeking was bij Lufthansa, na klacht aanbod gekregen voor een 50 euro refund.