Als ik €3500-€4000,- voor een long-haul BC-ticket betaal naar bijvoorbeeld Singapore of BKK (of het dubbele voor iemand in First Class) dan betaal ik dus ook (fors) voor priority (=snelheid) en dan mag ik ook verwachten dat ik dat krijg. Op Singapore en Schiphol gaat dit vrijwel altijd goed en het maakt echt wel een verschil wanneer er 300 man aan boord zitten. Ik heb het een keer meegemaakt dat mijn koffer met prioritytag pas na een half uur (na de eerste koffer) van de band kwam en alles kwam door elkaar van de band. Dit is best wel ergerlijk na een lange vlucht maar het kwam niet in mij op om hierover een klacht in te dienen. Dat er mensen over klagen vind ik niet onterecht trouwens. Priority bagage gaat als laatste aan boord en als eerst weer van boord zodat deze als eerst bij de afhandeling komt. Ik weet niet hoe het bij de KLM werkt maar bij 5* maatschappijen wordt dit gewoon gemonitord en dit soort grappen van bagage-medewerkers worden uiteraard niet geaccepteerd.
Ik ben actief op het platform van Eindhoven Airport waar ook met enige regelmaat priority bagage binnenkomt van verschillende maatschappijen. Dit ligt dan meestal gewoon door elkaar en wordt ook niet echt gemonitord (wij krijgen dan ook niet echt de premium maatschappijen). Collega’s van mij die ook bij De afhandeling van KLM werkzaam zijn, zijn hier veel scherper op en zeggen dat dit ook zeker een puntje van aandacht is wanneer zij de bagage uitladen en lossen.
Mjah ik vind als je iemand een voordeel geeft in de vorm van bagage die als eerste van de band komt door een priority label dat je dit ook moet verzorgen. Heb er eigenlijk niet eens bij stil gestaan om erover te klagen bij KLM, want eigenlijk komt mijn bagage met priority label vaker als laatste aan dan als eerste. Ook vorige week met BA, priority label, maar bagage zowat als laatste.
Ben het ermee eens, klacht is helemaal terecht en sommige mensen betalen er ook expliciet voor door bewust XP-runs te gaan maken voor deze en andere perks. Maar ik tel eerlijk gezegd niet als hoeveelste koffer de mijne op de band komt, dan zit het je wel hoog!
Ik ben best tevreden over AF/KLM, maar ik erger me gruwelijk aan het feit dat op schiphol in zeker 2/3e van de gevallen mijn bagage NIET bij priority zit. Ik heb opname apparatuur bij wat niet handig is als carry on, qua gewicht al helemaal niet. Dus het komt bij mij ook voor dat ik intra-europees in J vlieg omdat ik dan makkelijker 28-29KG in 1 koffer kan hebben en ik op same-day returns dan me werk kan doen. dan is het gruwelijk irritant dat je koffer pas als 1 van de laatste afkomt omdat die bagage voor mij een belangrijke reden is om J te vliegen.
Wellicht niet het goed forum, maar ik kan even geen meer passende vinden. Ik heb een vraagje over het verlopen van een EMD-voucher bij KLM. Deze is net 3 dagen verlopen, stom natuurlijk. Al contact gehad met klantenservice maar die willen deze niet honoreren. Het is uiteraard geheel mijn eigen schuld, maar mijn vraag is : heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, worden er wel uitzonderingen gemaakt of is het te laat is laat?
Helaas is te laat te laat. Vriend van mij had hetzelfde en er was geen uitzondering mogelijk. Bij hem was het een week verlopen
PDB intra EU is naar mijn ervaring meestal als er vertraagd vertrek is door een slot tijd, dit is echter ook sterk afhankelijk van de purser. Bij KLC krijg je vaak een flesje Spa blauw in je handen gedrukt.
Vertraagde bagage tijdens m'n vakantie - KL/AF/DL. 5000 FB miles zijn bijgeschreven als compensatie, ik vind mooi
Vorige week op mn vlucht AMS-LED 2,5uur vertraging (inkomende toestel én bemanning hadden vertraging). Heb hier geen punt van gemaakt, maar wat vinden jullie? Misschien het overwegen waard om bij FB iets te melden? Ander punt, terugvlicht ging top en crew deed zichtbaar hun best voor een prettige vlucht, en heb een compliment gegeven aan de purser en later online nog. De babbelbox vraagt zich dan ook af, geven jullie ook wel eens complimenten?
Ik geef graag een extra compliment aan een goede crew! Vaak merk je het al als je het vliegtuig binnenstapt en je wordt begroet, dit wordt een fijne vlucht. Ik kan er echt van genieten als een crew enthousiast aan het werk is, echte aandacht voor de passagiers heeft en duidelijk op elkaar is ingespeeld. Zo kweek je loyalty en blije gezichten. Jammer genoeg bij (vooral bij KLM) ook anders ervaren; chagrijnig, kortaf maar wel veel praten met elkaar in de pantry. Heb me altijd afgevraagd hoe zo'n groot verschil toch mogelijk is bij een flagship carrier.
Happy crew = happy customer, dus waarom niet Aangezien de online route vaak lang duurt voordat het uiteindelijk bij de persoon terecht komt heb ik ook nog stroopwafels, giftcards (Starbucks ofzo) bij me. Krijg ook elke jaar 4x JWD certificaten met reward points die je aan crew, agents enzovoort kan geven. Online doe ik ook wel eens aangezien bij Delta Air Lines het desbetreffende personeelslid in bepaalde gevallen ook S2B flight status for 2 flying days krijgt.
Eens, bij het instappen weet jij vaak al hoe een vlucht gaat verlopen ... Laatst vanuit FCO terug naar Amsterdam was de laatste passagier van de heenvlucht de slurf uit en SP mocht gelijk gaan boarden - Dit heb ik persoonlijk bij KLM nog nooit mee gemaakt. Tijdens de eerste ronde noemde de purser iedereen bij naam en halverwege de vlucht heb ik nog 30 minuten met hem in de pantry zitten kletsen. Toen ik hem vroeg hoe snel hij de turnaround had afgehandeld gaf ie aan dat hij het een sport vindt om zo snel mogelijk het toestel weer in orde te hebben. Motiveert de gehele crew en de Cpt/Fo zijn er ook blij mee. Top vlucht gehad na 3 zware dagen zaken! Dus zeker compliment richting KLM! Als het minder was horen ze t ook . M.i. zit het verschil in de Purser; als hij/zij de crew motiveert dan scheelt dat enorm.
Jahoor, als een crew meer doet dan standaard en sowieso een goede ervaring levert in en om het vliegtuig, dan geef ik zeker een compliment. Afgelopen trip ook weer gedaan, ookal ging het op andere delen van de trip wel mis. Sowieso het benoemen van naam en danken voor loyaliteit is al een +1'tje. Wat wel raar is, dat je een compliment dus enkel kunt leveren door middel van het online klachtenformulier (of je kunt een mailtje sturen, maar daar heb je nooit 100% zekerheid van dat het echt aankomt). Ja, die certificaten zou KLM/AF ook wel eens mogen leveren aan hun leden, zodat we crew, die écht hun best doet om de reis zo aangenaam mogelijk te maken (een check-in agent of Gate agent kan hier dus ook voor in aanmerking komen, of zelfs de telefonische helpdesk), kunnen belonen. Volledig mee eens.
Klacht bij BA ingediend over oneetbaar (te zout) hoofdgerecht in business class. Diverse passagiers gaven het gerecht terug. Geen vegetarische alternatieven beschikbaar dus bij voor en nagerecht gehouden. in mailtje aangegeven dat het een prima vlucht verder was en rest van de catering uitstekend was. Reactie terug met excuses en 5000 avios. Avios waren voor wat mij betreft niet nodig, maar prima natuurlijk