Klagen werkt!

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 3 okt 2014.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Je kan ook gewoon een kans geven het netjes op te lossen. “Gelijk flink klagen op Social media” zou ook niet mijn keus zijn. Platinum of niet.
     
    Fripsmaster, arjen05, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. TheRobin

    TheRobin Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Er werd mij zelfs door AF staff tijdens de vlucht geadviseerd om via Social Media contact op te nemen. Dat heb ik natuurlijk ook gedaan middels een prive bericht.

    Jullie zijn wel op de hoogte van het Air France KLM social media beleid?
     
    Musliston vindt dit leuk.
  3. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Met wat meer info klinkt het al weer anders. Flink lopen klagen via social media is dus lopen klagen via DM op een van de social media kanalen.

    Is is maar net hoe je het brengt.
     
    Fripsmaster, Daan3 en Carel1 vinden dit leuk.
  4. TheRobin

    TheRobin Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    True, dat is waar. Neemt niet weg dat ik alsnog flink heb lopen klagen ;)
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ach, bij jullie reageren ze tenminste op klachten. Als je geen elite bent nemen ze die moeite niet eens.
     
    Tim82 en Flying doc vinden dit leuk.
  6. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Had nog geen status en kreeg ook €100 voor een in-flight entertaiment die paar uur voor landing stopte van AMS-SFO.
     
  7. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    De stoel van mijn partner zat tijdens vlucht UA70 uit EWR vast in één positie; we konden verkassen naar de Economy plus vanuit de gewone economy.

    Wat ik me daarbij afvroeg, kijkt er later na de vlucht nog iemand naar, of gaat dat zo weken lang door tot een reguliere onderhoudsbeurt?
     
  8. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Herkenbaar verhaal, alleen zat ik er bij mij ook nog een lading frisdrank overheen. Dat was met Delta (Detroit - Amsterdam). Tot overmaat van ramp kreeg ik ook nog een zeer fors persoon voor me die alleen kon zitten in de stoel als deze naar achteren ging. Ook tijdens de maaltijd. Paar keer aangegegen, maar enige vorm van meedenken of een andere stoel aanbieden was niet mogelijk.
     
  9. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Vraagje. Het eerste deel van mijn vlucht werd uitgevoerd door Air Europe. Het cabine personeel sprak geen Engels en het was vreselijk warm. Na een overstap in Parijs bleek mijn bagage niet mee te zijn gekomen, deze heb ik 24 uur later alsnog ontvangen. Is het raadzaam om hier nog een mail over te sturen?
     
  10. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Klinkt niet als een hele fijne ervaring. Het is zeker aan te raden een mail te sturen over deze dingen.
    Of je compensatie krijgt ligt maar net aan diegene die je bericht behandeld en of je al eerder klachten hebt ingestuurd.
     
  11. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Dank! Wat bedoel je met deze zin: Of je compensatie krijgt ligt maar net aan diegene die je bericht behandeld en of je al eerder klachten hebt ingestuurd. Ik heb inderdaad wel eens een klacht ingestuurd (kapotte bagage, vertraging etc. etc.).
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Over het te laat ontvangen van de bagage zou ik zeker een mail sturen. Geen Engels, tsja Spaanse maatschappij en te warm is subjectief. Overigens vind ik het ook vaak te warm in vliegtuigen.
     
  13. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Bij skyteam houden ze bij hoeveel klachten je hebt ingediend. Zo kan je niet door te klagen "sparen" voor gratis vluchten maar krijg je verschillende compensaties. bijvoorbeeld een 100 euro voucher, 5000 miles, enz.

    Het ligt aan diegene die je klacht in behandeling neemt, omdat sommige medewerkers de klacht de moeite waard vind en de andere een standaard antwoord retour stuurt. Helaas al eens reacties gehad in de vorm van: we hebben het te druk, jammer dat je een slechte ervaring hebt gehad hier heb je X compensatie.
     
  14. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Zoals de naam van de thread al aangeeft: Klagen wertkt :D
     
  15. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ja klagen werkt. afgelopen week in london in een doubletree overnacht die over gaat in een curio. Dus ik wist dat er verbouwings werkzaamheden waren! Maar dat is geen probleem. Je mag verwachten dat de kamer in orde is?
    Nou op de kamer werkte de TV niet, de telefoon niet, gordijnen konden niet dicht en de minibar/koelkast stond er nog niet. Maar kwam hier laat achter en geen zin meer om aan te kleden en naar beneden te gaan. Dus volgende dag geklaagd.
    Mjah spijt ons. nu geen kamer beschikbaar, maar pak uw bagage maar in en dan zien we wel of we u een andere kamer kunnen geven. Daar had ik geen zin in, want dan had ik mijn spullen ook buiten de kluis moeten laten etc.
    Dus dat gaf ik aan. Nou ok, dan laten we maintenance kijken naar de TV.
    Maar eind van de dag niemand langs geweest blijkbaar en het was al laat, dus geen zin om te gaan klagen.

    Bij thuiskomst mail gestuurd en nu krijg ik een $250 american express gift card toegestuurd..... :D Ben benieuwd wat ik ermee kan, maar vind het bedrag wel flink.
     
    FlyingFonz, Nasil, Ambtenaruh en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. axtg

    axtg Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Ik ga het ook maar proberen (tenzij jullie anders aanbevelen).

    Situatie: 22 uur vertraging (die klacht diende ik al in), vervolgens kapotte stoel (geen achteruit), geen priority bij check-in (bij opnieuw inchecken voor poging twee van de vlucht), geen lunch aangeboden, geen WiFi wachtwoord...

    Nu werd ik net wel gebeld door Customer Care, maar dat was overduidelijk een trainee die alleen bevestigde of ik cash of een voucher wilde. Op mijn vraag of ik ook andere "discomforts" kon melden hoorde ik een man op de achtergrond tegen de telefoniste praten en werd mij een fijne dag gewenst.

    En dat allemaal als Platinum member. Ik ben even teleurgesteld in KLM (maar ja.. was sich liebt neckt sich)
     
  17. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Een stoel die vastzit in een bepaalde stand zou ik tijdens de vlucht iets van zeggen. Er valt bijna altijd wel wat te ruilen. Op een vlucht van een uur of 2 verstel ik een stoel bv nooit.
     
  18. axtg

    axtg Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Alleen had ik dat ook zeker gedaan, maar met z'n tweetjes kom ik dan in de problemen met m'n reisgezelschap :). Betrof hier een PTY-AMS (10hr) vlucht. Ga het wel apart melden.
     
  19. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    hallo beste mensen. wat is jullie ervaringen met vertraagde baggages op KLM vluchten? Paar weken geleden vanuit Parijs gekomen in Europe Business Class (deel van een XP run naar thuis - BUD), en mijn check in bag was 13 uur laat. Ik heb een klacht geschreven, en nu antwoord gekregen: 5000 Fb miles. Ik vind het echt mager. Ik check bijna nooit iets in, dus ik heb niet veel ervaring met vertraagde baggages, maar kan me herinneren dat ik jaren geleden 150EUR voucher gekregen heb - ton was ik ivory, maar nu sinds drie jaar platinum. 5000 FB miles vind ik niks
     
  20. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik kreeg in 2011 zonder klacht, toen mijn backpack een omweg had genomen en 24 uur later was, een voucher van 75 euro. Klacht nog niet eens ingediend. Hij hing aan mijn backpack met excuus brief.
     
    Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina