Klagen werkt!

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 3 okt 2014.

  1. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Idd blij mee!
     
  2. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Ik had verleden jaar terug van BKK naar CDG een niet werkend scherm. Gevraagd voor reset, werkte niet. Ik zat op rij 10 in de 777. Buurtjes hadden ook niks dus ik zei dat zij ook geen werkend systeem hadden. Senior pursur kwam toen langs en bood ongevraagd aan mij een voucher te geven voor 60euro op volgende boeking of 30 euro korting op de shop, nou ja, dat was makkelijk, 60 euro dus. E-mailadres gegeven etc. Eenmaal thuis krijg ik 2 dagen ater mail en in het voucher heeft de purser mijn naam verwisseld met de buurvrouw, maar wel mijn mailadres. Bellen dus naar KLM. Mijn inbound vucht wass geannuleerd dus die stond er ook al (ook $$$ mazzeltje met aankomst 2u 5 min later) dus dat moest het meiske ook regelen. maar toen kwam het voucher en ze zei, ik stuur u een nieuwe want dit komt niet goed. paar minuten later kreeg ik voucher voor 120 euro.....tja, ik heb maar niet weer gebeld.....al met al gratis retour Thailand, geen klachten van mij uiteindelijk. :)
     
    JustinCase, lloydje33 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  3. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Hallo allen,

    Graag even advies: ik vloog business class naar Hong Kong. Het was een oud toestel, 747. Mijn stoel boven was op zich prima, echter zat er een flinke (doorzit)kuil in. Hierdoor zat/lag je niet lekker. Tevens was het beeldscherm erg korrelig. Is het raadzaam om KLM hierover te mailen?
     
  4. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Niet geschotenis altijd mis toch? Wat zei het cabinepersoneel ervan dan?
     
  5. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Vliegtuig zat helemaal vol. Geen andere stoelen beschikbaar.....
     
  6. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Volgens mij is dat standaard :D
     
    Ambtenaruh, lloydje33, zaanam en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Afgelopen week naar CUR gevlogen. Gezagvoerder wist te vertellen dat het IFE draait op Windows 98 en "oude" beeldschermen heeft. Voor de B747 gaan ze die niet meer vervangen ivm uitfasering van de toestellen. Zeker raadzaam om het aan te geven voor iets van compensatie.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  8. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Afgelopen zaterdag ben ik een dagje voor mijn vriendin’s verjaardag naar Kopenhagen gegaan (KLM vanuit AMS).
    We hadden ‘s ochtends vroeg onze heen vlucht en zouden 19:10 terug vliegen. Echter begin van de middag net voordat we wilden lunchen kregen we het bericht dat de vlucht geannuleerd was. In eerste instantie lichte paniek bij mijn vriendin, want we waren voor het eerst weg zonder ons zoontje van 9 maanden en de geannuleerde vlucht was de laatste KLM vlucht van de dag. Maar we kregen de optie om een vlucht eerder te nemen 16:25.
    Ondanks deze vlucht ons dagje Kopenhagen wel heel kort zou maken hebben wij gebruikt gemaakt van deze optie (zodat ons zoontje niet hoefde te logeren en wij een andere oppas moesten regelen).

    Bij een geannuleerde vlucht heb je recht op een compensatie, deze hebben wij dan ook direct aangevraagd. Vandaag kregen wij het bericht dat wij inderdaad recht hebben op een vergoeding echter wel 50% gereduceerd.
    Ik heb hierover contact opgenomen met KLM, omdat wij volgens mij recht heb op een volledige vergoeding (vlucht <1500km, annulering binnnen 7 dagen en vertrek van de vlucht meer dan 2 uur eerder). Echter naar een paar keer heen en weer mailen met KLM de volgende reactie:
    Wanneer uw vlucht is geannuleerd en u bent omgeboekt naar een eerdere vlucht die meer dan een uur eerder is aangekomen op uw bestemming, dan heeft u recht op compensatie van 50%. U zou pas recht hebben op de volledige compensatie van 100% wanneer u bent omgeboekt naar een vlucht die meer dan 3 uur later is aangekomen op de bestemming dan de oorspronkelijke vlucht.

    Volgens mij is dit niet juist en heb dit wederom aangegeven. Reactie van de servicedeskmedewerker was als ik het er niet mee eens ben dat ik een melding moet doen bij de ILT. Na aandringen heeft de medewerkster de vraag alsnog bij de legal afdeling neergelegd, dus nog even afwachten.

    Ik vraag mij af of KLM of ik het nu gelijk heb, wellicht zie ik iets over het hoofd.

    Kan iemand duidelijkheid geven.
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    De vervangende vlucht was meer dan 2 uur eerder, dan heb je recht op € 250 contant of € 375 in vouchers.
     
  10. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Je hebt alleen recht op 100% compensatie als je vertraging meer dan 3 uur is (totale reistijd).

    Laatst richting LAX waarbij mijn vlucht geannuleerd is. Vervolgens omgeboekt waarbij vertrektijd 15 min later was maar we een veel langere vlucht (+6 uur). Vervolgens klacht ingediend en volledige bedrag terug gekregen. Uiteraard heb ik voor de coulante EMD gekozen:)
     
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Dat is niet het hele verhaal. De vergoeding is afhankelijk van de vliegafstand, de uren vertraging en bij annulering ook van het tijdstip waarop je bent geïnformeerd. Een overzicht kun je vinden op:
    www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl
     
    JeeDee en Daan3 vinden dit leuk.
  12. DeMennooos

    DeMennooos Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    3
    Klagen werkt ook niet altijd.
    Onlangs een vlucht waarbij we door een birdstrike het opstijgen afbraken en terugkeerden naar de luchthaven. Vervolgens is de vlucht geannuleerd en zijnw e omgeboekt. Mede door de grote chaos ter plekke een klacht ingedient. En bonnetjes voor het ontbijt (wat dan weer niet bij het omboeken zat) ingedient. Die laatste is netjes voldaan, compensatie voor vertraging is niet mogelijk omdat het Europese hof heeft bepaald dat een bird strike wordt gezien als een buitengewone gebeurtenis. Maar ook een compensatie in miles was niet mogelijk, dit is op basis van goede wil en die wil was er blijkbaar niet o_O
     
  13. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Ik vind dit ook echt geen reden om te klagen, en zelfs misplaatst en asociaal! De maatschappij kan er niets aan doen, ze hebben je weer veilig aan de grond weten te zetten en je bent omgeboekt op een volgende vlucht, wat had je nog meer verwacht dan?! Dit is onderdeel van het CoC (Contract of Carriage) en als ze iedereen maar miles moeten gaan geven voor dingen die buiten hun macht liggen, dan is de maatschappij zo failliet.

    En dit zinnetje doet mij echt de bek open vallen: "Mede door de grote chaos ter plekke een klacht ingedient. (sic)" Je geeft zelf al aan dat er chaos was, dan hebben de maatschappij-medewerkers echt wel iets beters te doen (mensen omboeken!) dan jouw klacht op te nemen. Het komt op mij over als dat je jouw tijd dus belangrijker vindt dan die van anderen. Ik zou je post echt nog eens goed over lezen en voor jezelf bedenken of je dit zelf ook de juiste manier vindt...
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2018
    TimKL_90, VinceG, Javadest en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    En: ingedient met een -t. Ook uiterst misplaatst ;-)
     
    VinceG, Daan3, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. DeMennooos

    DeMennooos Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    3
    Nu het zo terug lees, lijkt het inderdaad dat ik ter plekke een klacht heb ingediend. Ehm, nee natuurlijk niet. Dit heb ik achteraf gedaan, over de chaos ter plekke. Ik begrijp dat je mond open viel.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  16. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    +1 voor ingedienD
    :D
     
    Daan3 en DeMennooos vinden dit leuk.
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Dan neem ik dat gedeelte terug, maar ben wel van mening dat ik het persoonlijk erg ver vind gaan om compensatie te verwachten voor iets waar de maatschappij al alles heeft gedaan wat in hun macht ligt...
     
  18. DeMennooos

    DeMennooos Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    3
    Ik denk dat ik mijn originele post wat uitgebreider en duidelijker had moeten schrijven... (my bad)

    Dat er geen compensatie komt vanwege de annulering door bird strike kan ik best inkomen en daar ging het ook niet over.

    Maar over de chaos op het vliegveld, geen informatie, ergens gedumpt worden in een rij voor een ticket, willekeur bij toewijzen van de ticket, 3 uur wachten op een bus naar het hotel, een vertrektijd van de bus door krijgen die niet klopt. En uiteindelijk ook gewoon ruim 17 uur later weer in Nederland.
    Volgens de klachten afdeling van KLM zijn er over die vlucht zijn er meerdere klachten binnen gekomen bij KLM over de gang van zaken op het vliegveld.
    Ik blijf het persoonlijk heel vreemd vinden dat er wel voor een korrelig IFE scherm of een uitvallend IFE systeem een compensatie wordt gegeven, maar niet voor een klacht over de chaos bij het afhandelen van zoiets.
     
    FlyingFonz en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Kijk, zo lijk je al een stuk minder asociaal dan in je eerste post op mij overkwam ;)

    Chaos, tsja, als het een widebody was, dan moeten er al snel tussen de 300-400 passagiers omgeboekt worden en dat zal niet helemaal ordelijk verlopen idd. Met alle extra info snap ik dat je het bij KLM aan hebt gestipt, maar zou ik alsnog geen miles verwachten, IRROPS blijven lastig en ik geloof wel dat een carrier als KLM er alles aandoet om het zo soepel mogelijk te laten verlopen.
     
  20. DeMennooos

    DeMennooos Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    3
    Ik had gewoon mijn initiële post wat zorgvuldiger moeten maken.
    Had een hoop gescheeld.

    Heb ook best een lang gesprek met de telefonische klachten afdeling hierover gehad omdat er best veel klachten over deze vlucht waren wilden ze verder kijken om te doen of ze dingen konden verbeteren.

    De volgende keer zien we wel weer, maar die willkeur in wanneer wel en wanneer geen miles zal ik niet begrijpen.
     
    VinceG vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina