Johannesburg

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Jan van Putten, 2 jul 2015.

  1. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    2,5 dag (maar liefst) JNB staat in de planning. Wie is er geweest en heeft tips? Is het waard om af te reizen naar het Kruger Park? Of zijn er leuke dingen te doen rondom en in de stad? Waar kun je het beste verblijven? Etc.

    Ik hoor graag van jullie!
     
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Het Krugerpark is een mooie instapsafari als het je eerste is. Verder zou ik je het apartheidsmuseum aanraden. En mocht het mogelijk zijn een braai mee te pakken.
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  3. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Een braai? :)
     
  4. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Een tradtionele Zuid-Afrikaanse BBQ(braai) is nooit compleet zonder een mooi glas gevuld met druivennat uit Stellenbosch.
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  5. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb tijdens mijn stage in Kaapstad een weekendje Krugerpark gedaan... op vrijdagochtend vanuit Kaapstad naar Jo'burg gevlogen en vanaf daar met een huurauto in 6 uurtjes naar Hoedspruit. Daar t/m maandag verbleven in deze lodge (van een Nederlandse vrouw): KLIK
    Was een erg betaalbare optie, als je voor niet teveel geld een safari-ervaring wilt hebben. Het ligt in een apart reservaat, wat open grenzen heeft (voor de dieren) met het Krugerpark. Bij het binnenrijden zagen wij meteen zebra's. Erg gaaf! Je moet alleen wel een uurtje rijden naar de dichtstbijzijnde 'gate' van het Krugerpark zelf. Er zijn ook nog accommodaties in het Krugerpark zelf en die kun je via SANparks (de beheerder van alle nationale parken in ZA) reserveren: KLIK

    Veel van mijn Nederlandse vrienden gingen naar Marloth Park, dat ligt wat zuidelijker en is makkelijker te bereiken vanuit Jo'burg, maar ik heb me in Hoedspruit prima vermaakt. Is wat minder tropisch dan het zuidelijke deel van het Krugerpark.
    Wat dat betreft kun je dus prima een 1 of 2 dagen richting Krugerpark!

    Van Johannesburg zelf weet ik niet zo veel en veel Afrikaners zijn er ook niet weg van... je zou misschien een township kunnen bezoeken, maar de meeste toeristen zullen doorreizen naar Krugerpark of Sun City: KLIK

    Friso
     
  6. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    421
    Trofeepunten:
    63
    Het is zeker waard om naar Kruger te reizen. Maar het ligt wel bijna 400km van Johannesburg af. En aangezien je maar 2,5 dag hebt........ Je kan er wel naar vliegen met SAA. Is dat een optie?

    Een braai met een Pinotage erbij is zeker aan te bevelen. Als dit kan, zeker doen. En ga dan vooral voor het lamsvlees en de boerewors :D

    Wat slaapplekken betreft. Hiermee kan ik je niet helpen. Ik heb nooit in Johannesburg geslapen. Ik ben meer een Kaapstad persoon ;)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  7. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Tenzij je het geld er voor over hebt, is dat een optie. Vluchten tussen Jo'burg en Kruger zijn extreem duur, maar wellicht is het een uitdaging om een zo goedkoop mogelijke prijs te vinden :D
     
  8. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Bedankt voor alle informatie mensen! Heb alweer genoeg gelezen hierboven om mij dit weekend er eens goed in te verdiepen! Kruger park is inderdaad een stukje rijden, maar goed zie je ook wat van de omgeving! En ja die BBQ spreekt me ook wel aan :D
     
  9. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  10. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ik ben ook niet zo kapot van Johannesburg, is niet een mooie stad en ook heel erg crimineel. Het Krugerpark en de Panoramaroute zijn echt fantastisch. Sun City en de Hartebeespoort zijn leuk voor dagtrips. Als je toch in de buurt van Johannesburg wilt blijven kan ik je sterk aanraden om naar Pretoria te gaan. Ik heb wel eens gehoord dat mensen dit een saaie stad vinden maar daar ben ik het hartgrondig mee oneens :p De Uniegebouwen, het Voortrekkersmonument en het oude centrum rond het Kerkplein met de Raadszaal, de oude Nederlandse bank en het standbeeld van Kruger zijn allemaal indrukwekkende plekken!
     
  11. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Eerder dit jaar paar dagen in Joburg geweest. Had gelukkig een vriendin daar die me rond kon leiden en me aan wat mensen heeft voorgesteld, maar verder is het geen bijzondere stad. Ik reed soms wel eens alleen door de straten en werd echt met de rug aangekeken. Voelde me niet altijd veilig, racisme is daar nog altijd zeer aanwezig. In Joburg, als je goed wil eten is een braai leuk, en als je wat luxer wil eten moet je echt naar Katzy's gaan. Daar is een hele leuke mix van 'donkere en blanke mensen', en daarnaast zijn daar vaak veel stewardessen en piloten. Spelen ook altijd leuke bandjes, en het eten is fantastisch.

    Daarnaast zou ik je echt aanraden om naar het Kruger Park te gaan. Pak dan inderdaad de Panorama Route mee, die is prachtig. Three Rondavels vond ik het mooiste plekje van die route, zie de bijgevoegde foto :).
    Kruger Park had ik een georganiseerde safari, waar ik te veel voor heb betaald. Gewoon op de dag zelf iets regelen, goed te doen en bespaart je een hoop geld. Ben ook zelf met de auto rond gaan rijden, ook heel chill. Eigen tempo, kan overal stilstaan, ff wat eten, etc. Alleen je hebt dan geen tour guide die je wat vertelt over het park. Plus, de tour guides staan in contact met elkaar, dus die weten altijd waar de beesten zitten.

    Qua overnachting heb ik in Joburg geen tips, bij Kruger Park wel. Ashbourne Hazyview! Het is even rot om daar te komen, want het is een soort onverlichte bergroute, maar het is het echt waard. Je krijgt een gigantische kamer met uitzicht over het Kruger. De hosts zijn de meest aardige hosts die ik ooit heb mogen leren kennen. Paar biertjes toen ik aankwam, fruit en ander voedsel toen ik wegging. Ook nog hele avonden met ze gekletst. En qua prijs echt heel goed te doen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 59yaee.jpg
      59yaee.jpg
      Bestandsgrootte:
      111,5 KB
      Weergaven:
      15
    Flyer1981, TravelTheWorld195 en Flying doc vinden dit leuk.
  12. V70

    V70 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Je zal naar mijn mening een keuze moeten gaan maken: Wil je Johannesburg en omgeving bezoeken of ga je voor een safari? Johannesburg an sich is niet super bijzonder en ik zou dus voor een safari gaan. Panorama route en Kruger is super, maar met 2,5 dag wellicht wat krap als je alles goed wilt beleven. Als alternatief kan je, als je alleen voor de safari gaat, ook naar Welgevonden Game Reserve rijden te noorden van Jo'burg. Ik heb goede en betaalbare ervaring met Jamila Lodge: http://www.welgevonden.org/lodges/jamila-game-lodge.html
     
  13. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Weet niet of je al richting Jo'burg bent vertrokken inmiddels, maar heb nog een handige tip wanneer je een auto incl GPS gaat huren. Ik had namelijk zelf mijn auto via Thrifty gehuurd, met een TomTom als extra'tje. Eenmaal op de luchthaven van Jo'burg bleek dat ze niet voldoende GPS systemen hadden. Gelukkig zat er een bedrijfje dat zich enkel richt op GPS systemen verhuren. Dit viel in mijn geval goedkoper uit, dan het huren van een GPS via Thrifty!

    Dit was volgens mij het desbetreffende bedrijf: http://www.tomtomrentals.co.za/

    Friso
     
    Valentijn en Jan van Putten vinden dit leuk.
  14. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Bedankt voor de tip Friso! Ik zorg echter dat ik de ZA versie van TomTom op m'n iPhone heb op dat moment!
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2015
    Friso89 vindt dit leuk.
  15. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Dat is ook een optie natuurlijk ;) Veel plezier alvast!
     

Deel Deze Pagina