InsideFlyer NL | Suggesties voor artikelen

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2016.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hallo iedereen,

    Elk van onze redacteurs heeft zo zijn/haar eigen ding om over te schrijven, we brengen volgens ons een redelijke afwisseling aan artikelen op de front page. Zo zijn er regelmatig nieuws items, promoties, loyaltyprogramma gerelateerde artikelen, mileage runs,...

    Tijdens het focus group dinner dat we in Amsterdam organiseerden kwam er via @BWempe de vraag of er niet meer series gebracht konden worden in de toekomst. Natuurlijk kan dat en die gaan er ook komen, want een aantal van onze bloggers vliegen binnenkort weer of gaan op reis.

    Maar omdat we graag polsen en vragen naar feedback uit de community, welke artikelen wekken echt jullie interesse? Waar kunnen we over schrijven dat jullie echt een reactie krijgen van "WOW, ik wil meer van dat!"? Laat de suggesties maar komen en dan gaan we kijken wat we daarmee gaan doen! :)

    Groeten en nog een fijne avond gewenst aan iedereen!
    InsideFlyer NL Team
     
    TravelTheWorld195 en TheFlyingDutchboy vinden dit leuk.
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Misschien aardig om basics uit te leggen over fuel dumps en andere trucjes, dan hoeven mensen dat niet op engelstalige sites te zoeken?
     
    TravelTheWorld195 en Flying doc vinden dit leuk.
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Een mooi overzicht welke betaalrekeningen welke kosten in rekening brengen bij betalingen /geldopnames in het buitenland.
     
    TravelTheWorld195, Lionell en high_class vinden dit leuk.
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    cc's en koersopslag meenemen?
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  5. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Wellicht is het een leuk idee, om een soort van 'visum guide' samen te stellen. Ik ben momenteel bezig met visa voor India en Rusland en ik merk dat er per visum veel verschillen zijn in de procedures, aan te leveren materiaal, prijs, etc.

    Dit zal best een uitgebreide guide worden, maar het moet te doen zijn, als iedereen zijn of haar steentje bijdraagt! Iemand die de guide zo nu en dan eens update erbij en een tool waar denk ik veel forumgebruikers wat aan hebben is geboren!:)
     
    Carel1, Flying doc en Lionell vinden dit leuk.
  6. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Ik zit te denken aan een Airport Guide of iets in die richting. Enerzijds kun je hier de lounges op een vliegveld in opnemen/aan koppelen, anderzijds kun je de 'sweet spots' buiten de lounges beschrijven. Ik heb de laatste maanden behoorlijk wat miles gemaakt maar heb geen elite status ergens, en merk dat ik op veel vliegvelden 'maar wat doe'. Ik vraag mezelf dan wel eens af of er niet ergens een handige gids van zo'n vliegveld bestaat met eigenaardigheden, goede bars/restaurants, hoeveel tijd moet je rekenen om door security te komen, etc.
     
    rezag, jongesander en Lionell vinden dit leuk.
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hier heb ik het gisterenavond even intern over gehad met ons opperhoofd, maar dingen als fuel dumping en hidden city ticketing willen we niet op de front page. Op het forum kan het wel, daar past het in de trick it thread (die we nog een plaatsje moeten geven). Maar kijk naar andere (grote) blogs of sites, hoeveel shit ontstaat er niet als er fuel dump praktijken uit de doeken worden gedaan op front pages? We zouden onszelf in de voet schieten en stel dat we als team gaan praten met een airline als potentiële sponsor van de website en we verkondigen dan zelf "minder legale" praktijken, dat lijkt ons niet zo'n mooi uithangbord.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Het lijkt mij wel leuk om wat meer inzicht te krijgen in de "technische" aspecten die spelen bij Airlines en vliegvelden. Waarom is iets zoals het is en hoe regelen ze het.

    Ik ga er van uit dat onder andere @Innersoul daar het nodige over kan vertellen!
     
    Innersoul en Lionell vinden dit leuk.
  9. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Een inflight wine vergelijking lijkt me heel interessant. Misschien weet @Foodandflying hier meer van?
     
    jongesander vindt dit leuk.
  10. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Wellicht iets van een ''bestemming van de maand'' ofzo. Elke maand een bepaald land/bestemming in de spotlight zetten op de frontpage. Het hoeft geen reisgids of infopagina te worden, maar wat onbekende bestemmingen of bezienswaardigheden uitlichten vind ik persoonlijk wel interessant.
     
    rezag, DirkOnTour, high_class en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Cook Island, @Lionell? Frans Polynesië, @Valentijn? :)

    Ik ben eind afgelopen jaar in een deel van Thailand geweest wat nog niet zo erg ontdekt is door toeristen. In combinatie met de enige manier waarop je daar kunt komen (ferry en oude, krakkemikkige bootjes) is dat misschien ook wel een leuke!:)
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2016
    Valentijn, RSC09, Lionell en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik kan Aitutaki en Rarotonga doen na m'n trip in april/mei, het zijn de redelijke onbekende buren van Tahiti. In het najaar zit ik in Maleisië (waar ik ondertussen redelijk bekend ben) en Cambodja.
     
    RSC09 en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  13. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Kan je wat specifieker zijn? Ben idd bezig met zulk soort artikels maar ben benieuwd waar de interesse ligt.
     
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Net je nieuwste artikel gelezen. Dat soort zaken vind ik zelf een hele mooie aanvulling op de bestaande artikelen.

    Ik vind het vaak wonderlijk dat je bijv. op JFK aankomt en je vervolgens door immigrations moet. Het toestel staat echter in exact dezelfde terminal als vluchten die domestic vliegen (en dus helemaal geen controle is). Hoe doen ze dit?
     
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nog een suggestie. Ik ben wel benieuwd hoe het nu achter de schermen allemaal gaat met een Award ticket. Wat kost bijvoorbeeld de maatschappij waar jij je award ticket boekt nu echt het ticket. Wat voor "factuur" stuurt Etihad bijvoorbeeld naar AA als ik daar een ticket in F koop met miles.

    Verder zat ik een tijdje geleden bij AA in business class waarbij de cabine voor driekwart leeg was. Last minute kregen veel standby passagiers alsnog een plek en zat business class vol. Het leek wel alsof ze iedereen die standby stond automatisch in J plaatsten. De man naast me vertelde dat hij op deze manier voor een habbekrats kon vliegen. Vrienden van m hadden het voor hem geregeld (zelf vlogen deze vrienden in F op dezelfde manier). Verder veel mensen die waren omgeboekt van andere maatschappijen.

    Ook hierbij, hoe werkt dit precies? Is dit überhaupt toegankelijk als je niet in de luchtvaart branche werkt? En welke kosten belasten de maatschappijen onderling aan elkaar door?

    Misschien vraag ik naar een blackbox maar als iemand het weet zou ik een artikel op prijs stellen!
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  16. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    @jongesander de bovengenoemde onderwerpen heb ik helaas te weinig kennis over om een artikel te schrijven.
    Benieuwd of iemand anders het zou kunnen oppakken :)
     
  17. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik weet dat Ben Schlappig (Lucky) een paar jaar geleden een poging heeft ondernomen om dit in kaart te brengen aan de hand van een aantal data points die ie had verkregen, maar voor de rest bleef het vooral giswerk. Misschien dat er iemand is met inside informatie, maar heb geen idee of die info wordt vrijgegeven, denk het niet.
     
  18. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik had er al een beetje rekening mee gehouden. Jammer, misschien komt er nog eens iemand die de blackbox ietwat kan ophelderen.
     
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    http://onemileatatime.boardingarea.com/2013/12/16/much-award-tickets-cost-airlines/

    Gevonden!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  20. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    In een thread over Surinam Airways kwam bovenstaande kreet voorbij van @TheFlyingDutchboy. Ik kan er uit opmaken wat een ETOPS-certificering in houdt, maar het lijkt me erg leuk om een artikel voorbij te zien komen, waar bijvoorbeeld de verschillende soorten certificeringen, voor- en nadelen per certificering en verschillende belangen voor een specifieke certificering per maatschappij in worden aangestipt!:)
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina