InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Of het een vloek is of een zegen, maar inmiddels ken ik de meeste award charts zo'n beetje uit mijn hoofd :eek:.

Maar Awardhacker (klik) is wel een goede tool ter indicatie. En natuurlijk altijd goed om hier even te spiegelen!

Amsterdam, FlyingFonz, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Zelf nog geen ervaringen mee, maar ik las bij een aantal bekende reisblogs wel goede verhalen over Point.me. En ExpertFlyer staat volgens mij ook goed aangeschreven.

Amsterdam en Bjorn vinden dit leuk.
  3. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Zoiets zocht ik, thanks!
    En het is zeker een zegen haha

Kwam point.me inderdaad ook tegen. Ziet er erg gelikt uit maar vind het wat prijzig voor een service die ik af en toe wil gebruiken.

jphorn en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  4. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Awardhacker is idd een handige tool om snel iets te checken, al is deze niet volledig up-to-date.

Points.me is aardig, zeker omdat het overeenkomt met daadwerkelijke beschikbaarheid op ingevoerde data, maar na er redelijk wat mee te spelen lijkt het nog lang niet alle opties goed te geven, en missen een aantal sweetspots.

ExpertFlyer is een fantastische tool, maar die gebruik je (onder andere) om beschikbaarheid mee te zoeken, niet om te kijken welk programma het voordeligste is.

Het loont zich vooral om je te verdiepen in award charts van Amex partners (met name SQ, CX, IB en BA) - het zijn er niet bijster veel en ze zijn niet heel ingewikkeld.

Urbanjazz, Bjorn, Amsterdam en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ik zou best geïnteresseerd zijn in een avondje (of 2-3?) training via Zoom oid om hier meer over te weten te komen. Sowieso geïnteresseerd in dat soort travel hacks. Ik probeer al zoveel mogelijk zelf uit te zoeken en te lezen, maar ben altijd nieuwsgierig of er nog meer uit te halen valt (en is ook lastig om die info soms goed te destilleren). Hier is de kennis vaak ruimschoots aanwezig. Hoeft uiteraard zeker niet voor niets!

Ik heb inmiddels bij zowel hotelprogramma's als via AmEx en Flying Blue best wel wat puntjes verzameld, maar die wil ik wel zo maximaal mogelijk inzetten :)

Urbanjazz vindt dit leuk.
  6. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ik bericht je privé even! :)

Urbanjazz en jphorn vinden dit leuk.
  7. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Lekker bezig op Schiphol vanmorgen. De rij voor Schengen > non-Schengen stond tot aan de Starbucks. Hoe krijgen ze het, op een verder behoorlijk rustige luchthaven, toch voor elkaar om zo’n trechter voor mensen te creëren?

F6064B92-FDA3-4223-A0E7-4DC5BBB2A81B.jpeg 8C382E61-5B75-46C5-85AB-EDA0F11AC548.jpeg

Urbanjazz en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  8. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Bizar, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Was er een freeze/onderbezetting of iets anders wat je kon zien?

9. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Ik vermoed dat dit rond 09.00 uur is, dan is het altijd topdrukte.
    Als er een goed moment is om via de ‘verborgen’ corridor naast de KLM lounge achter de reguliere beveiliging uit te komen en de paspoortcontrole bij vertrek te gebruiken is het dit moment.

Er valt simpelweg niet tegenop te plannen door de KMAR. Het is echt maar heel beperkt wanneer de piek er is. En in de ochtend is het beide kanten op inclusief vertrekkende passagiers en ook nog eens aankomst van ic vluchten, valt niet tegenop te plannen.

Urbanjazz en TimH vinden dit leuk.
  10. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Zo te zien geen verstoringen, ook de paspoort automaten waren gewoon in gebruik.

11. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Was inderdaad rond 9:15 uur. Complete chaos. Als dit elke dag het geval is rond dezelfde tijd, dan is dit toch wel soort van planbaar? Heb op Schiphol altijd t gevoel dat ze de koffiepauzes altijd op de drukste momenten plannen. Blij dat ik zelf geen overstap had vandaag.

12. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Men zet zeker extra mensen in op piekmomenten, enkel de quick reaction force is achter de hand, en nee die gaan de hokjes niet bemensen.
    Maar een KMAR medewerker moet je ook 8 uur inplannen, en niet 2 uur… dus je zal altijd een piekmoment houden door de KLM aankomst en vertrek golven.

13. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Wordt tijd voor parttimers dan. Die rijen zijn een aanfluiting voor Schiphol.

Eagle, Ruut en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  14. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    Het aantal automatische poortjes verdriedubbelen zou een optie zijn.

15. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Die poortjes sneller maken ook. Op LHR duurt het rond de 15/20 sec. Op Schiphol minimaal het dubbele en soms alsnog manuele check door kmar.

16. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Gelukkig zijn de Privium poortjes dan weer wel van de vlotte....

Urbanjazz en Ready2Board vinden dit leuk.
  17. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Er valt simpelweg niet tegenop te plannen door de KMAR. Het is echt maar heel beperkt wanneer de piek er is. En in de ochtend is het beide kanten op inclusief vertrekkende passagiers en ook nog eens aankomst van ic vluchten, valt niet tegenop te plannen.[/QUOTE]

Als er iets goed te plannen is is het wel een situatie waarbij je precies weet hoe groot het aanbod aan binnenkomende en uitgaande flesjes cola is. Tel daarbij op historische data en voila!
    Dat het af en toe niet lukt ligt dus aan andere oorzaken. Personeelstekort, werkafspraken of gewoon slecht management

Urbanjazz vindt dit leuk.
  18. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Het probleem is echt dat het piekmoment tussen 08.00 en 10.00 uur maar heel kort is, maar wel een piek op alle filters die er maar zijn. Inkomend, uitgaand en in en uitgaand transfer verkeer.
    En juist daardoor moet je ook de randzaken borgen, denk daarbij aan crowd control op de luchthaven door patrouilles, bezetting balies, zichtbare en juist onzichtbare aanwezigheid juist door het aantal mensen op de luchthaven. Vergeet niet dat het niet enkel passagiersstromen zijn.

Echte parttimers ga je niet vinden als je weet wat de vereisten zijn voor zo’n plek en benodigde investering in opleiding.

Uiteraard is het een keuze om de capaciteit niet uit te breiden, het probleem is echt dat je buiten die piekmomenten dan met teveel aan personeel zit en dat kost ook geld..
    En ja ik bekijk het vanuit een andere bril dan een ‘normale’ passagier, maar ik zou het niet veel anders operationeel laten uitvoeren.

19. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Op Budapest hield iedereen zich keurig aan het advies om geen mondmasker te dragen. Overal in Budapest trouwens.

Op CDG zijn de mondmaskerdragers nog in overvloed, zo ook de Nederlandse mevrouw die luidkeels riep zet je mondmasker op.
    Arm om haar heen geslagen tot haar horror, naar de politie gewezen met de opmerking ga maar vragen, maar aangezien ze het zelf ook niet doen hoeveel kans heb je dat je gelijk hebt met je verplicht. Wil je het zelf prima, maar niet in de publieke ruimte het luidkeels aan een ander opdringen, dan krijg je een ‘reactie’.

20. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    :) mondmaskerfundamentalisten...

Deel Deze Pagina