InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Dat heeft natuurlijk niet veel te maken met het connecten maar is een personeelsprobleem en dat weet je zelf ook wel, loze opmerking over een situatie die al lang en breed bij iedereen hier bekend is...

Je kunt het op AMS aan de balie gewoon vragen, normaal zijn ze er binnen allianties wat flexibeler in en hopelijk heeft de check-in agent ook wat meer ervaring met of het wel of niet goed gaat tussen deze twee maatschappijen.

FlyingDutch vindt dit leuk.
  2. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hallo allen,
    Ik ben al weer een tijd niet op het forum geweest... oeps
    Heb een vraag over de huidige rijen op Schiphol.
    Als ik Business vlieg met KLM, is daar dan een separate rij voor het inchecken/bagage afgeven op AMS?
    Ben zelf FB Gold member.
    Thnx.

3. STK9

STK9 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    Je kunt dit dan doen in de Sky Priority-sectie, waar je ook welkom bent als FB Gold member als je economy vliegt.

Arjan69 vindt dit leuk.
  4. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Thnx. Dat deed ik normaal ook.
    Maar vroeg me nu af, of ik in dezelfde lange rij moet aansluiten of dat er een separate rij is om de vertrekhal in te komen.

5. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Je loopt gewoon bij Vertrek 1-2 naar binnen, ter hoogte van deur F. Vervolgens meld je je bij de dames bij check-in 8-9, die dan het koortje voor je open doen.

6. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Sorry voor de bump, iemand een idee of dit te claimen is? Ik heb al het een en ander gekocht, maar aangezien de koffer er nog steeds niet is heb ik nog meer nodig.

7. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
  8. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
  9. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    In het artikel waar naar gelinkt is, wordt door de auteur gespeculeerd dat het ook aannemelijk zou kunnen zijn dat de Aspire Lounge groter gemaakt zou kunnen worden.

10. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Het zou allemaal kunnen uiteraard. Toch heeft het niet mijn voorkeur. Ik zou liever zien dat er bijvoorbeeld een Plaza Premium Lounge komt. Voor premium passagiers van non-skyteam maatschappijen een betere lounge dan Aspire en niet toegankelijk voor Priority Pass. Wel toegankelijk voor Amex Platinum. Voordeel voor Priority Pass gebruikers is dat er dan misschien ook eens ruimte is voor hen.

VinceG vindt dit leuk.
  11. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Hmm wellicht dat Emirates toehapt, erg groot is de BA lounge echter niet, dat wordt wat krapjes met een volle A380.

12. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Ja eens. Of een een AMEX Centurion Lounge (blijven dromen).

Ctk en Ready2Board vinden dit leuk.
  13. hollandje

hollandje Blue Tier

Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    Week geleden gevlogen met LOT in premium economy van WAW naar DEL maar voor 6 van de 8 uur werd de vlucht geterroriseerd door een huilend kind (lapchild) en een ouder die er eigenlijk niets aan deed en het kind gewoon rond liep kruipen door de hele cabine. Meermaals door meerdere passagiers wat van gezegd tegen de moeder van het kind, maar ze gooide het meestal op een "tsja, kinderen".

Dit soort vluchten doet me toch altijd afvragen of deze ouders die nalatig omgaan met hun kinderen gewoon niet geweigerd moeten worden in hogere boekingsklasses. Ik snap dat de meeste ouders hun kinderen proberen te sussen en daar ook redelijk succesvol in zijn, maar als je zo met je kind en medepassagier omgaat vind ik het eigenlijk niet kunnen.

Wat vinden jullie hier van? Moeten airlines zich hier meer in mengen of is dat de roulette die je speelt als je first/business/prem vliegt?

VinceG en Ruut vinden dit leuk.
  14. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dit discussie-onderwerp komt hier vaker voorbij en er is zelfs een topic over geweest..
    https://insideflyer.nl/forums/threads/reizen-met-kids-aandacht-voor-de-buren.3040/page-2#post-70120

15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Zelf paar keer meegemaakt tijdens nachtvlucht in comfort en dan zo'n krijsend kind/baby.
    Betaal je wat extra voor meer comfort krijg je zoiets in je buurt.

hollandje vindt dit leuk.
  16. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Hoezo zou iemand die Y vliegt dit wel prima moeten vinden? Je zal maar net jaren gespaard hebben voor een reis.. ik vind dat iedereen die betaald heeft voor zijn stoel een rustige plek mag verwachten. En soms heb je pech. Doen de ouders er dan niets aan mag je verwachten dat de crew daar iets van zegt. Overigens ook wel ouders meegemaakt die wel proberen een kleintje rustig te krijgen, het zweet ze uitbreekt als het niet lukt. Dan ben ik blij dat ik uit de kleintjes ben :p

VinceG, Ruut en hollandje vinden dit leuk.
  17. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Wat een poser, die "Deleted_member_487"..
    Daarom is zeker het blowhards topic aangemaakt? :D

Overigens heb ik een behoorlijk mening over kinderen in het vliegtuig, maargoed, snap ook wel dat je soms toch echt je kinderen mee moet nemen in het vliegtuig. En waardeer het dan ook als ouders de kinderen rustig proberen te houden, alleen als ze dan 30 keer door het gangpad langs me lopen word ik daar toch ook wel een beetje kriebelig van.

hollandje vindt dit leuk.
  18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Lastig onderwerp. Snap de irritatie heel erg goed. Als ouder van twee kids, waarvan de oudste (van net drie) een FB Elite Status heeft en de jongste net is geboren, hebben we de nodige vliegkilometers gemaakt in verschillende klassen.

Nu is mijn oudste helemaal idolaat van vliegtuigen (hoe zou dat nou komen ;)), maar gaan mijn vrouw en ik altijd wel heel goed voorbereid op reis. Mijn persoonlijke ervaring is: hoe jonger ze zijn, hoe makkelijker het is (als ze nog lekker veel slapen). Maar hoe meer kans op wat ongemakken (zoals krampen of pijn in de oren). Daar hebben we ons altijd zo goed mogelijk op voorbereid (flesje erin tijdens landen/dalen, etc). Maar baby’s huilen soms om aan te geven dat er iets is (huilen, pijn). En dat kun je niet altijd voorkomen. Hebben ook wij ervaren.

Toen onze oudste ouder werd hebben we een Amsafe harnas gekocht, daarmee bouw je een normale vliegtuiggordel om tot vijfpuntsgordel. Daarnaast voldoende entertainment mee in de vorm van een tablet en zo zat meneer 9 uur lang naar SXM non-stop in zijn stoel. De stewardessen kwamen ons vragen naar ons geheim en bewonderde onze goede voorbereiding.

Zijn onze kinderen een voorbeeld voor anderen? Nee, zeker niet.

Maar ik vind dat je je als ouder dus wel heel goed voor moet bereiden en ook je kind moet corrigeren en de grens moet aangeven als hij of zij niet luisteren. De beloning is iets leuks (daar waar je naartoe gaat), dus zul je daarover afspraken over moeten maken met je kind als ze dat al een beetje kunnen begrijpen (belonen werkt beter dan straffen).

Door het vliegtuig kruipen alsook rennen, zou ik zelf als ouder niet accepteren. Toen onze oudste nog geen twee was, boekte ik al stoelen voor hem, want hij is een lange jongen. Hij verdient mijne inziens ook comfort en een stoel ipv als een origamipapiertje opgevouwen zitten en ik denk dat het daar misschien bij sommige kinderen en dus hun ouders fout gaat.

Misschien kom je binnen Schengen nog wel weg met heel goedkoop met je kind van A naar B op een korte vlucht. Intercontinentaal is dat toch echt een ander verhaal. En als jij als ouder gestresst wordt, wordt je kind dat doorgaans ook. Voor ons is vliegen leuk, voor onze kinderen een avontuur waar we altijd een positieve draai aan geven.

De situatie die jij omschrijft is buitengewoon moeilijk om te buigen en mijns inziens al volledig geëscaleerd. De vraag is wat je daar als ouder nog aan kunt doen. De andere vraag is wat je daar als ouder aan had kunnen doen om dat te voorkomen.

Ik ken de dame in kwestie natuurlijk niet, maar ze zal vast niet in het vliegtuig zijn gaan zitten met het idee om ieders vlucht te vergallen met haar kind. Echter zie ik helaas om mij heen wel vaker voorbeelden van ouders die hun kinderen niet (meer) corrigeren. Om nog maar niet te spreken over eventuele cultuurverschillen en/of het referentiekader waardoor een ouder in zo’n internationale setting iets bekijkt.

Laatst bewerkt: 25 jul 2022
    noppie, Carel1, Menno en 9 anderen vinden dit leuk.
  19. hollandje

hollandje Blue Tier

Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    Dat is nou precies juist een beetje waarom het zo'n lastige discussie is, iedereen heeft inderdaad recht op een rustige vlucht maar als je extra betaald voor meer comfort en luxe is dit opzich ook wel iets wat men mag verwachten (en hier speelt dus helaas ook je medepassagier een rol in). Ikzelf heb geen kinderen dus dan heb je uiteraard al gelijk minder inlevingsvermogen met iemand die wel ouder is geweest. Jammerlijk heeft in deze situatie de crew niks gedaan en vraag mij ook af wat zij hadden kunnen doen in een situatie zoals deze

Goede insight, allerlei manieren zoals het aangepakt kan worden. Mijn ouders hebben het meerendeels hetzelfde aangepakt toen ik nog een baby was en inderdaad een fles erin bij het landen en mij bezig gehouden tijdens de vlucht (waren voornamelijk europese vluchten dus minder lang) en in mijn optiek is dit ook wel een van de betere manieren.

Zelf waarschijnlijk gewoon pech gehad met deze vlucht en deze ouder (of kind, is maar net hoe je het ziet). Kind wat alleen maar schreeuwde om de moeder haar telefoon, passagier achter haar probeerde wakker te maken door te schreeuwen "wake up" en bij iedereen door de benen kroop. En een ding is zeker, cultuur speelt hier ook een rol, zie dit vaker voorkomen op mijn vluchten van en naar DEL dat ouders eigenlijk niet echt kinderen weten te kalmeren en ze maar een beetje hun ding laat doen omdat ze zelf willen slapen. Jammerlijk maar helaas de realiteit. Overigens moet ik er wel bij zeggen dat er een andere vrouw voor mij zat met 2 kinderen van rond de 5 en 7 en die waren harstikke netjes opgevoed, mag ook wel gezegd worden ;)

Dan1 vindt dit leuk.
  20. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dat kind van 2 is inmiddels 5. Ze zal er na een paar honderd keer in die Emiraten-suite inmiddels wel op uitgekeken zijn...Ik denk dat ze nu een eigen vliegtuig heeft

Eagle, Ruut en hollandje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina