Reizen met kids; aandacht voor de buren

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door D3nni2, 26 feb 2019.

  1. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb een flink aantal jaren in de cabine (HV) gewerkt en wij hebben destijds regelmatig het 'riemen vast' teken aan laten zetten door de cockpit, om te zorgen dat het even rustig werd in het gangpad ;)
     
    MichaelNight, Snoepjes85, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    D3nni2 en Sandor vinden dit leuk.
  3. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    Aha.. mooie manier van omdenken. Positiever dan die ouders proberen te bewerken..

    Heb wel eens gehad, trans-Atlantisch, dat ik in de galley Mn baby in slaap stond te wiegen maar de steward daardoor extra hard ging opruimen, deurtjes klikken enzo. Toen maar bij de toiletten in t midden gaan staan, maar das toch drukker voor de kleine dan t gangetje achterin. Maar service was lang en breed klaar, de open bar stond klaar, dacht dat ik lang genoeg gewacht had. Daarna met kind en al op Mn buik zelf gaan tukken. Beetje teflon hielp wel.. kind schreeuwde ook niet oid.

    Op de terugweg vlogen we via MAD, daar is echt goed aan reizende kids gedacht. Kidsclub met peuter en kleuter speelgoed en hekje. Baby station met flessenwarmers, bedjes, speelkussen, verschoningsruimte en ernaast een klimkasteel waar een binnenspeeltuin zich mee kan meten. Dat was echt fijn. Zou op AMS niet misstaan. Dar ding op de Holland Boulevard is wat minder fraai, m.i.
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  4. Zeg eerlijk, hoevaak gebeurt nou dat kinderen overlast veroorzaken en de ouders niks doen? Mensen zijn gewoon wat sneller geprikkeld in t vliegtuig. Nederlanders zijn best een klaag en zeikcultuur aan t creëren.
     
  5. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    haha eens.

    Onze laatste leg van onze 3 maanden durende ontdekkingsreis vorig jaar was met AirEuropa terug vanuit MAD; we zaten nog nog 3 minuten op onze stoelen of onze zure voorbuurvrouw had al 2x omgekeken en daarna zuchtend haar Kobo uit haar tas te vissen. Wij hadden net 30 uur gereisd.. dus onze kids waren wel wat uit hun ritme en het reizen zat.. vooral omdat de B737 geen 'schermpjes' had en de B777 daarvoor wel.. ;)
     
  6. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Wat ik mij altijd afvraag is of vliegen wel zo ontspannen is met kinderen?
    Met de auto op vakantie kan er meer meegenomen worden, geen tijdsdruk en zit je niet in een vliegtuig opgevouwen voor een bepaalde tijd.
     
  7. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Goede vraag, persoonlijk vind ik vliegen meer ontspannen, mits ze hun eigen stoel hebben.
    In de auto zeuren ze om eten, wat je dan op een onmogelijke manier moet geven.
    In de auto doet het In-Flight-Entertainment het vaak niet naar wens van de kleine dictators. Dan moet die iPad uit de houder, en er weer induwt worden vanuit een onmogelijke houding.
    Plas pauzes worden vaak op het meest onmogelijke moment aangekondigd, en dan ook nog eens met enorme urgentie. Of je bent net vertrokken van huis, tanken, rust-plek, of de komende 50km is er geen mogelijkheid om veilig te stoppen voor een toilet. Dit heb je bij een vliegtuig alleen bij het opstijgen/landen en in het geval van turbulentie.

    Ik ga er dan vanuit dat je of 11 uur met een auto reist ( Italie, Cote d'azur bv) of naar Azie vliegt.

    Veel meenemen vind ik persoonlijk nooit zo'n probleem, als ik : ik vind dat we het minimale moeten meenemen en in het uiterste geval koop je wat op locatie, terwijl mijn partner iets meer mee wil nemen :p
     
    FBR89 vindt dit leuk.
  8. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb zelf geen kinderen (was waarschijnlijk al duidelijk door de vraag) en je noemt allemaal dingen op waar ik nooit aan gedacht zou hebben. duidelijk! klinkt inderdaad als een betere keuze dan een auto vakantie.
     
  9. Mijn dochter van 2 is zo gewend aan t vliegen... (maakt aankomende trip haar 55e vlucht).. altijd op schoot of in de Bassinet gehad en nooit moeilijke vluchten met haar gehad. Vanaf morgen krijgt ze haar eigen stoel en bij Emirates dus haar eigen suite... ben benieuwd hoe ze dat vindt...
     
    FBR89 vindt dit leuk.
  10. Snoepjes85

    Snoepjes85 Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Dat is een filmster, beetje lastig vergelijkingsmateriaal :) Maar goed het is op de average genomen.

    Wat probeer je te suggereren met je laatste zin in je post? We weten niet hoe vaak kinderen last veroorzaken in een vliegtuig. Ik denk alleen, we vliegen met z'n allen, allemaal dezelfde stoel betaald, dus beetje samenhorigheid mag wel (tolerantie van de omgeving voor 'spelende' kinderen en de ouders die iets meer op de kinderen letten dan normaal). Normaalste zaak van de wereld toch?
     
  11. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    Ik vind t zelf t allerfijnste dat je volledige aandacht kunt hebben op de kids; de rest is geregeld. En het vliegen, Ookal hebben de kids al 20+ vluchten gemaakt, blijft een attractie. In de auto half oplettend op de weg, andere helft op de kids, blijft een uitdaging.
     
    lloydje33, FBR89 en Deleted_member_487 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina