InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. FlyMike

FlyMike Newbie

Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Gaat lekker deze week.
    Gisteren Ams-MAD met iberia, inkomende vliegtuig kwam te laat, daardoor connectie naar LCG gemist en op een latere gezet. Uiteindelijk om 21.00 uur op LCG ipv 17.00.

Vandaag terug, 17.40 gepland vertrek. op LCG de inkomende vlucht 2x een doorstart door de mist en uitgeweken naar SCQ. Gerend naar de infobalie, als een van de eerste daar, maar omboeken vanaf LCG was geen optie...

Dus ik zit nu in een bus naar SCQ om vanavond nog naar Mad te gaan, maar de connectie naar AMS gaat hem niet meer worden vandaag.

Nu gaan er morgen pas in de middag oneworld vluchten naar AMS, wat kan ik eisen? Vlucht MAD-AMS met KLM in de ochtend, 11 uur zag ik. Of anders een route via LGW bijv. ?

2. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Je kan alles eisen, maar of ze je het gaan geven is een 2e. Vragen kan altijd... :)

Ik heb geleerd dat je bij dit soort situaties vooral kalm moet blijven en constructief naar oplossingen moet zoeken. De airline heeft een zorgplicht en zal er alles aan doen om je zsm in AMS te krijgen.

3. FlyMike

FlyMike Newbie

Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Haha het eisen kwam wellicht wat dringend over, wat frustratie :D
    Ik ga mijn best doen in Madrid.

Overigens nog nooit zo snel het vliegveld doorgegaan, van de bus naar zitplaats in het vliegtuig binnen 10 minuten. Inclusief veiligheidscontrole.:eek:

We zitten om te gaan.

4. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Dan ging je vlucht net een dag (uiteindelijk dus een paar uur) voor die van mij. Ik zag die vertraging en was erg blij dat ik voor zondag had geboekt ipv zaterdag.

Was een warrig vliegveld daar trouwens, die borden gaven werkelijk niks aan naar welke gate ik moest.

FlyingFonz en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  5. jasperR

jasperR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Ja ik ken MEX inmiddels wel dus weet precies waar ik heen moet voor embraers, 737s of naar huis.

FlyingFonz en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  6. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Sow terug van een heerlijke vakantie in Thailand.
    Mailt mijn werkgever dat ik de komende 14 dagen maar van uit huis moet werken. :eek::confused:
    Begrijp het wel, maar zag deze even niet aankomen.
    Tijdens het reizen zo veel mogelijk rekening mee gehouden om niet iets op te pikken, maar jah je weet het toch nooit.
    Wel balen, had wel weer zin om op pad te gaan. Veel annuleren en omzetten voor de komende 2 weken....
    Meer mensen hier die dit overkomt?

7. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Het virus verspreidt zich over een afstand van 1 tot 2 meter. Thailand en Wuhan liggen 2300km uit elkaar.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  8. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen weekeinde ben ik thuis gekomen van een trip door Azie (Taiwan, Singapore, Bali en Thailand). Ik heb wel veel (waarschijnlijk) grappig bedoelde opmerkingen gekregen maar niemand ontwijkt mij nog ;)

9. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
  10. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Mooi om zoiets weer te lezen "na onderzoek blijkt dat een klein deel van de klanten bereid is om bij te betalen als dat garandeerd dat hun handbagage mee mag en niet in het ruim hoeft". Kortom, 90% zegt "nee, ga weg!", maar HV focust zich liever op de 10% die zegt "mja, als het echt niet anders kan, dan betaal ik wel een paar euro voor zekerheid".
    Maar we zetten de weg naar de bodem weer verder in.

Wat eigenlijk is:
    Sinds maatschappijen geld zijn gaan vragen voor het inchecken van ruimbagage, zijn mensen steeds meer mee gaan nemen als handbagage. Gevolg: de bakken zitten snel vol. De oplossing is niet nog meer nickel&diming, maar juist het terugdraaien van de voorgaande maatregel: ruimbagage voortaan weer gewoon bij de ticketprijs inbegrepen.
    Het tarief van een light ticket is hetzelfde als 2 jaar terug, alleen zat er toen nog wel ruimbagage bij.

FlyingFonz en Grouchy vinden dit leuk.
  11. petert

petert Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Hoorde vanochtend een interview met een woordvoerder: je betaalt enkel indien je de garantie wilt dat je handbagage in cabine bij je kunt houden. Met andere woorden: het mag gewoon mee maar je hebt kans dat ze het in het ruim gooien.

Grouchy vindt dit leuk.
  12. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ja dat klopt! maar hoeveel mensen lopen er buiten Wuhan rond met het virus?
    De kans is best aanwezig op een vliegveld of in een vliegtuig dat er net eentje binnen 1 - 2 meter zit, staat of loopt.

13. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    De melkkoe van geld vragen voor bagage gaat niet verdwijnen, daarvoor is het echt te lucratief.
    Echter doordat veel mensen handbagage meenemen waar een gedeelte echt dit wel gratis had willen inchecken is er nu een probleem bij boarding ontstaan, dit is vanuit verdienmodel gezien de beste oplossing.

Ikzelf heb vooral moeite met het feit dat bijvoorbeeld een KLM wil dat ik mijn kleinere tas onder de stoel voor mij plaats zodat er een rolkoffer bovenin extra bijpast. Dus ik moet volgens deze logica beenruimte inleveren zodat iemand een hutkoffer aan boord kan meenemen....

FlyingDutch, lloydje33, Daeni en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Inderdaad! Alsof de vakken alleen maar voor koffers bedoeld zijn. Of ze laten je in de winter met je jas op schoot zitten terwijl het 28 graden is in de cabine.

Een andere oplossing is om de 737 toestellen op termijn te vervangen voor de A320 familie. Dat zijn ruimere toestellen met grotere bagagevakken.

FlyingFonz en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  15. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Ik vlieg meestal met minimale bagage en vind het juist wel zo eerlijk dat je niet voor ruim bagage hoeft te betalen als je weinig meeneemt. Ze mogen dit ook wel voor business tickets doen, een goedkopere business light waar je vooral voor je WBC stoel betaald.
    Als de ruimbagage nog inclusief was geweest zouden de huidige ticketprijzen een stuk hoger liggen. Want alhoewel de tickets niet goedkoper zijn geworden de afgelopen 2-3 jaar. De prijzen, lonen en brandstof zijn wel behoorlijk gestegen.

16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Een aantal vernieuwde 737 toestellen hebben ook grotere bagagevakken.

Eagle en MVA20 vinden dit leuk.
  17. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik denk dat voor dat laatste weinig animo zal zijn, sowieso lijkt het dat de meeste mensen die business vliegen geen zin hebben om van te voren bezig te zijn met de rompslomp van bagage regels.

18. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Met deze gedachte begrijp ik niet dat je je eigen leven en dat van anderen in serieus gevaar brengt door naar Thailand op vakantie te agan.

Thijsk en Tim82 vinden dit leuk.
  19. jasperR

jasperR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Nou! Ik ga even B2B AMS CPH doen. Ondanks de verhalen toch een beetje nerveus.

FlyingFonz, Godenzoon14 en Tim82 vinden dit leuk.
  20. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    KLM heeft echter een tijd geleden gekeken of het loonde om deze bakken van het Boeing Sky Interior ook in de andere 737's te plaatsten maar daar hebben we nooit meer iets van gehoord. Lijkt me dus een te dure investering.

Persoonlijk valt het me toch nog regelmatig op dat mensen hele hutkoffers meenemen die fors over de geldende afmetingen gaan. Ook meer dan 2 stuks handbagage is vaak normaal (rolkoffertje,rugzak en dan nog een tas duty free). Als met name KL groundstaff hier beter op zou controleren heb je heel dit probleem niet. Nu laat men het maar en mag de vliegtuigcrew dit oplossen. Vaak gaat men dan schuiven en passagiers die later zijn kunnen hun koffer maar ophalen bij de band...

DirkOnTour, Thijsk en Grouchy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina