Informatie omtren overboeking

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Goldfly, 23 mei 2018.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Vraag, Als een vlucht overboekt is moet KL je deze info geven? Ik vraag altijd bij KLM een paar dagen voor mn vlucht of, en met hoeveel de vlucht is overboekt als ik op expertflyer zie dat er geen enkele boekingsklasse meer beschikbaar is. Nog nooit een probleem gehad en al 10-tallen keren zonder problemen deze info gekregen. Vandaag kreeg ik voor een vlucht van vrijdag opeens te horen dat ze deze informatie niet verstrekken. Zijn ze verplcith volgens (IATA) regels aan te geven of een vlucht overboekt is, of verschilt het per agent? En is hier ergens documentatie over?
     
  2. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Geen idee. Goede vraag! Zou het zelf ook wel graag willen weten.
     
  3. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    “Airline rules and policies regarding denied boarding situations are communicated by carriers in their contract of carriage and other consumer rights communications. Consumers at time of ticket purchase and thereafter are provided with information on over-booking practices. Such disclosures minimize negative consumer impacts should a denied boarding event occur.”

    Bron: http://www.iata.org/policy/consumer...cuments/position-paper-flight-overbooking.pdf

    Aan de hand van van de een na laatste zin zou je moeten zeggen dat een airline open moet zijn over overbookings.
     
    lloydje33 en MVA20 vinden dit leuk.
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Bij familie van me werd de route aangepast zonder bericht. Zag het toevallig in de app. Gelijk gebeld, bleek dus ook wegens overboeking te zijn. Aangezien het binnen de 14 dagen van de reis was kunnen ze een klacht verwachten... boek je de 747 omdat het nog kan, veranderen ze dat ff :confused:
     

Deel Deze Pagina