Galapagos eilanden

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Flying doc, 9 aug 2017.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Folks,
    Naar aanleiding van de aeromexico-deal heb ik UIO geboekt. Na een beetje research lijkt galapagos de beste bestemming in september. Wie heeft er tips hoe er te komen en waar te slapen? Ik hou van locale fauna te zien en heb geen behoefte aan een boot (snel zeeziek)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. pieter-sa

    pieter-sa Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Hoi Flying doc, De manier om er te komen is per vliegtuig. De manier om de eilanden rond te gaan is toch echt per boot, hier slaap je dan ook op. Je hebt geen behoefte aan de boot, ik kan alleen maar zeggen indien mogelijk slik pillen of iets. Alles hang ook af van de golven natuurlijk. Als je er toch bent doe het dan de "best way". Iedereen die ik er over spreek (ook locals) doe het per boot. Kan helaas nog niet uit eigen ervaring spreken, maar ik ben meer dan 20 keer in Ecuador geweest en het vaste land heeft ook genoeg om te doen, zien etc. Indien je wilt kan ik je helpen aan een organisator/gids overige info, let me know.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. Barend

    Barend Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Ik heb er vorig jaar toen ik in Peru was naar zitten kijken, uiteindelijk niet gedaan vanwege tijdgebrek. Maar vliegen is sowieso de way to go. Met de boot zou je veel te lang onderweg zijn.

    Op de eilanden zelf doe je alles uiteraard wel per boot, daar zijn geen andere opties.

    Destijds was de enige engizins realistische optie om vanaf Quito te vliegen, de rest was allemaal erg duur of ging uiteindelijk toch via Quito.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  4. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    3 jaar terug geweest. Vlucht vanaf Quito. Wij hebben ter plekke een cruise geboekt, very last minute maar 1/3 van de prijs Je moet dan wel een paar dagen speling hebben. Het hoofdeiland waar de airport is is prima voor een paar dagen. Je kan ook nog met de Ferry meen ik naar een ander eiland. De ultieme manier is echt met een cruise. Je ziet Flora en fauna die je niet snel zal vergeten. De eilanden zijn onbewoond en er mogen op fixed tijden een beperkt aantal boten landen zodat het nooit druk is en je meestal met je eigen boot rond loopt. Je zwemt/snorkelt met pinguïns, zeehonden, roggen, teveel om op te noemen. Ter geruststelling mijn vrouw heeft niks met zee en boten maar zelfs die vond het geweldig. Je vaart meestal s nachts zodat je overdag meestal 2 of 3 landingen doet. Stap over je bootangst heen en ik garandeer je, je hebt een onvergetelijke tijd. Succes en mocht je nog vragen hebben....
     

Deel Deze Pagina