Freeloader in BC

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door HaikoW, 22 jul 2016.

  1. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Had gisteren op een vlucht uit Barcelona een vreemde ervaring: goed geklede jonge dame ploft zich in de stoel naast mij. Vlak voor boarding complete komt de purser naar haar toe en vraagt om haar boarding pass. Vriendelijke discussie ontstaat: boarding pass kwijt, u denkt toch niet dat ik mij vergist heb, vlieg altijd BC etc. Paar minuten later komt de purser terug met het manifest, vertelt haar dat haar stoel toch echt xx is en mevrouw staat gepikeerd op en loopt naar economy.

    Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt, dat iemand zichzelf in BC bluft?
     
    jongesander vindt dit leuk.
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.606
    Leuk Bevonden:
    2.443
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb het zelf wel eens gevraagd bij het inchecken of er nog BC stoelen over waren. Maar kreeg altijd nee te horen 'dan moest u maar een upgrade kopen'' Was dan de reactie.
     
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    heb er wel eens over nagedacht om het zo te proberen :D
     
  4. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Het is bij mij ook al meerdere keren door m'n hoofd gegaan om voorin in een full flat stoel te gaan liggen als ik achterin reis, maar de dreiging van het mogelijke awkward gesprek waar ze je wegsturen en het gebrek aan ballen hebben heeft me hier tot nu van weerhouden.
     
    Melchior vindt dit leuk.
  5. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Heb het met enige regelmaat gezien op intra-europese vluchten. Wat ik vooral vaak (3/4 keer) heb gezien is dat 1 iemand van een reisgezelschap een upgrade krijgt en dan iemand anders denkt: Oh, dan kan ik er ook prima bij gaan zitten.
     
    high_class vindt dit leuk.
  6. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb trouwens wel in china toen ik business vloog en mij vriendin niet gezegd dat ze naast mij moest komen zitten, omdat ik vrijwel zeker was dat de cabin crew niets durfde te zeggen omdat: 1. blank/westers (strange but true), 2. ze onzeker zijn over hun communicatieve vaardigheden in het engels.
    werkte trouwens prima!
     
    NJlo vindt dit leuk.
  7. NJlo

    NJlo Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Buiten de communicatieve vaardigheden, zou de Chinese cultuur ook nog in je voordeel kunnen werken.. Minder durf om kritiek te uiten.

    Is het trouwens niet gek om zelf BC te vliegen en je vriendin economy? Of vond je dat wel lekker rustig haha.
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    had simpel weg met award availability te maken. simpel weg nog 1 stoel op de hele vlucht en die was in business. stuk goedkoper dan een eco vlucht in china
     
  9. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik zie het helaas vaker en dan zijn bepaalde etniciteiten vaker vertegenwoordigd dan andere.
     

Deel Deze Pagina