Flying Blue XP Veranderende regels

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door EDUARDUS, 26 sep 2024.

  1. EDUARDUS

    EDUARDUS Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb een mail ontvangen over de nieuwe regels en het overgangsbeleid komend jaar. Maar ik kom er niet uit. ik heb per het nieuwe jaar 620 xp punten. 300 worden afgetrokken om het komende haar platinum te blijven. Dan hou ik 320 over. Vroeger bleven die staan. In het overgangsjaar worden die punten eenmalig gebruikt om voor plat for life een extra jaar te geven. Heb ik het dan goed dat er 300 worden afgetrokken voor dat extra jaar plat for life (in kader van overgangsjaar) en ik dus het jaar begin met 20 punten?
     
  2. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    501
    Trofeepunten:
    123
    Ja. Die heb je dan waar je dus 2025 hebt om daar nog 280 bij te sparen.
     
  3. Mayanja

    Mayanja Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Nee. Niet volgens de FB site. Je raakt 20 XP kwijt.

    300 XP om volgend jaar platinum te zijn, 300 XP mag je meenemen naar volgend jaar, en de resterende XP worden eenmalig in veelvouden van 300 omgezet in een extra PFL. Alles wat geen veelvoud is van 300 vervalt, in dit geval dus 20XP. Je begint het jaar met 300 XP.
     
  4. EDUARDUS

    EDUARDUS Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik kreeg de volgende reactie van fb whatsapp

    Goedemiddag! U levert 600xp's in en krijgt meteen 2 jaar erbij voor uw Platinum for Life status.

    wat met de 20xp punten gaat gebeuren is onbeantwoord gebleven
     
  5. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Voor zo ver ik heb begrepen is elke 300 - 1 jaar P4L, maar indien je minder dan 300 hebt blijft die staan voor volgend jaar.
    Ik heb 870 XP - dus 300 voor dit jaar, 300 1 jaar P4L en ik begin 2025 met 270 XP op de teller. Dan heb ik 30 nodig voor herklalificatie, 300 mag ik meenemen naar 20026 en elke 300 daarboven naar P4L met de huidige overgangsregels.
     
  6. Speksnijder

    Speksnijder Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    zo heb ik het ook gelezen. Ik heb nu 542 XP en daar gaan er aan het einde van het jaar dus 300 af en hou ik er 242 over voor 2025. Of maak ik toch een fout?
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.880
    Leuk Bevonden:
    2.066
    Trofeepunten:
    358
    Zo heb ik het ook gelezen, al maakt het in mijn geval niet uit, ik zou in 1 klap met deze regeling met de 8 jaren die ik al heb dubbel platinum for life worden.
    Op zich is het een fijne regeling dat je in 1 klap platinum for life kunt worden, aan de andere kant als je genoeg rollover xp had om het de komende jaren rustig aan te doen moet je nu toch aan de bak als je niet genoeg hebt om platinum for life te worden.

    Bestaat er ook een speciaal pasje platinum for life Ultimate?
     
  8. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    559
    Trofeepunten:
    123
    @Ozzietukker ik heb meermaals "Platinum for life Ultimate" koffer-tags gezien, maar van wat ik begrepen heb bestaat er geen "Ultimate for life" m.a.w zodra je for life bent en kwalificeert voor Ultimate krijg je die tag.
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.880
    Leuk Bevonden:
    2.066
    Trofeepunten:
    358
    Ik doe niet aan kofferlabels, want ik ben zo bescheiden gebleven. Had gewoon zo’n pasje voor mijn verzameling willen hebben.

    Geniet er altijd wel van als ik in de incognito backpackermodus (als het niet voor werk is) door meneer gold wordt doorverwezen naar boarding zone 5 want hij heeft priority, om dan naast mr gold te plaatsnemen en ik dan de courtesy upgrade krijg aan boord, dat soort momenten zijn veel leuker :cool::D
     
    Ruut, TimH, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.940
    Leuk Bevonden:
    3.382
    Trofeepunten:
    508
    Ieder zijn genotsmiddelen.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.411
    Leuk Bevonden:
    1.211
    Trofeepunten:
    223
    Als ik het goed begrepen heb, worden er 300 gereserveerd voor het volgende jaar, elke 300 die je dan nog hebt worden omgezet naar 1 jaar richting P4L en de rest (in jouw geval 242) vervalt.

    Dus nog even snel 58 XP scoren.
     
  12. Speksnijder

    Speksnijder Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13

    Waar heb je dit dan vandaan, want ik heb niets aan een extra jaar richting PFL (heb er pas 4) en dus heb ik liever een jaar minder en de XP
     
  13. Mayanja

    Mayanja Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Ja dat is correct. Zo staat het ook op de FB website.

    Zie ook deze tool: https://sehgalanuj.github.io/xpcalc/

    Niet officieel, maar iedereen op FlyerTalk is het er wel over eens dat deze tool correct is.

    https://www.flyertalk.com/forum/air...4-will-xp-rollover-become-limited-2025-a.html
     
    MilesHunter, westi en theflyingrobman vinden dit leuk.
  14. Mayanja

    Mayanja Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Jij verliest 270 XP. Ik zou er nog even 30 bijhalen. Je neemt er 300 mee naar volgend jaar, en alles daarboven (dus boven 600) wordt in veelvouden van 300 omgezet in een extra jaar P4L.
     
  15. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Waar ik nog niet helemaal achter ben is wanneer die punten dan vervallen?

    Mijn peildatum is 30 sept. Dan halen ze er 300 af voor het komende jaar. Maar de nieuwe 'regel' is toch pas vanaf 1 november? Wanneer vervallen dan mijn restpunten / krijg ik extra jaren voor PFL? Is dat dan pas op 30-09-25 ?? Of toch eerder?
     
  16. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    559
    Trofeepunten:
    123
    @Rem76 correct, vanaf 1 november 2024 gaan de nieuwe regels in, echter gelden deze pas bij einde kwalificatie jaar (dus in jou geval inderdaad pas per 30-09-25)
     
    Rem76 vindt dit leuk.
  17. flyTOMe

    flyTOMe Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Eens. Flying Blue schrijft in haar email van 16 Sep (“een belangrijke programma update voor XP”):
    “Bovenop de XP die u normaal gesproken nodig heeft om in aanmerking te komen voor uw Platinum-status of deze te behouden, mag u als Flying Blue-deelnemer maximaal 300 resterende XP meenemen naar de volgende kwalificatieperiode.

    U heeft meer dan 300 XP? Geen probleem!
    Tijdens de éénjarige overgangsfase ontvangt u voor elke 300 resterende XP bovenop de benodigde 600XP, één jaar extra op uw Platinum for life-teller.”

    Die 20xp vervallen dus inderdaad. Alleen voor veelvouden van 300 boven die 600xp grens worden idd extra pfl jaren verdiend.
     

Deel Deze Pagina