Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Zat op de KLM-site te kijken naar een weekendje Algarve via Faro.

Dan linken ze je tijdens het boeken terugreis door naar de Transavia site. Heb je dan eigenlijk wel toegang tot de KLM lounge op Schiphol?

2. SanHor

SanHor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    152
    Trofeepunten:
    43
    In 2017 bij navraag in de lounge het volgende antwoord gekregen:

Indien het een lijndienst betreft van Transavia (vluchtnummer 5 of 6000) heeft u recht op lounge access. Dit betrof de KLM lounge op Schiphol.

Het is gedateerde info, for what it’s worth.

Ruut en ErwinLansing vinden dit leuk.
  3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Aha, ok bedankt!
    Heeft dus met het getal te maken.

Net even overleg gehad, denk dat we gewoon uitwijken naar de Privium lounge... Beter eten en meer rust;)

4. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Als je via de KLM-site een ticket boekt, heeft de vlucht waarschijnlijk een KLM code-share vluchtnummer. Dan mag je in elk geval de lounge in. In elk geval elke keer zonder problemen gelukt met verbindingsvluchten, waar sommige van de vluchten worden uitgevoerd door Transavia maar met KL-vluchtnummer.

Ruut vindt dit leuk.
  5. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Vliegen naar Schotland was nog nooit zo rustig...

Bijgevoegde bestanden:

6. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Een slechte ervaring met de AF customer 'care'.

In Augustus een vlucht gehad vanaf CDG die boven Rotterdam terugkeerde naar CDG vanwege een technisch defect. Uiteindelijk 3 uur later op AMS aangekomen.
    Een klachtenmail gestuurd met de volgende punten:
    (1) Vertraging > 3 uur EU rechten
    (2) Toen net geopende nieuwe 2F lounge op CDG had praktisch geen eten behalve verpakte koekjes, en niets vegetarisch.
    (3) Aan boord in business class alleen een koekje en geen maaltijd.
    (4) Mijn koffer was op CDG kwijtgeraakt en werd pas op 5 vluchten later meegezonden (dag later). Laat ik er nou net een diepvriestaart :)D) in hebben meegenomen, dus die kon ik weggooien. Daarbij geen goede ervaring als je koffer kwijt raakt en je zelf overal achteraan moet.

In Augustus een klacht gestuurd. Drie maanden later (november) een reactie gehad waarop alleen punt (1) werd gecompenseerd: €250 euro cash volgens EU verordening of €350 euro voucher.

Daarop in november gereageerd, en nu na 6 weken weer reactie. Wordt er opeens allemaal met juridische dingen geslingerd dat ze me juridisch helemaal niks verplicht zijn om te compenseren:

'There is no legal requirement to pay compensation because your preferred meal is not available'
    'Compensation can only be considered with regard to the contractual performance'
    'We advise against transporting perishable items and as per our conditions we cannot take responsibility'.

Misschien heb ik pech met deze agent, maar het geeft me niet het gevoel een gewaardeerd platinum lid te zijn. Als Silver- en Gold lid (pre-covid) kreeg ik leukere reacties op mijn mails.

7. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    Het is geen perfecte wereld... Wat had je dan verwacht? Dat ze de taart ook nog zouden vergoeden? (wie stopt er in godsnaam een diepvriestaart in een checked item?!) Dat ze jouw koffer met een privé-jet naar AMS zouden vliegen om vervolgens per Mercedes S klasse je koffer bij je thuis af te leveren?

Ik kan me zo voorstellen dat ze bij de customer care dachten: "Deze persoon is platinum en weet niet beter dan dat je geen perishables (en imo zeker geen DIEPVRIEStaart) in een checked item moet stoppen?!"

Je hebt je compensatie voor de vertraging gehad, move on....

En als je nu al zo vaak teleurgesteld bent in het eet-aanbod/vegetarische opties aan boord, is het dan niet tijd om dat te ondervangen door iets vegetarisch in de lounge te eten/zelf mee te nemen/een ander FF programma te kiezen waar ze dat wel doen op een manier wat voor jou werkt?

Laatst bewerkt: 14 dec 2021
  8. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Nou, ik zie dat net wat anders. Als je met AFKL in business class vliegt, mag je een bepaald serviceniveau verwachten. Uiteraard gaan er dingen mis en heb ik alle begrip voor fouten die gemaakt worden. Maar, als je op meerdere fronten teleurgesteld wordt, dan mag je daar best wat van vinden en aangeven dat je niet de positieve ervaring hebt gehad die je hebt gehoopt.

Ik lees op het forum dat mede IF'ers een klacht indienen voor het koekje in business class en daar een berg Miles voor krijgen, en voor een vertraging ook de 250 cash/350 voucher ontvangen. Zo exotisch en belachelijk is mijn verzoek dus niet, zoals je doet voorkomen.

Ik verwacht ook zeker niet dat mijn koffer persoonlijk door de CEO gebracht wordt. Maar, je verwacht er wel duidelijke communicatie over en een stukje ontzorging als bagage kwijt is of vertraagd is. Wat Miles ter compensatie is dan leuk voor de positieve klantervaring, maar een verbetering in het proces is meer waard.

En ja; het is altijd goed gegaan met diepvriestaarten in de koffer :). Maar twee dagen in een koffer redt 'ie niet ;).

FlyingFonz, Ruut en DirkOnTour vinden dit leuk.
  9. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Als compensatie voor het koekje hebben mijn echtgenote en ik 5.000 miles per persoon ontvangen.

westi, Ruut, DirkOnTour en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Nu wil ik ook niet verwend overkomen hier :p Maar het eten in de Crown Lounge is toch inmiddels wel echt niveau "Egyptisch All-Inclusive" geworden. Ik was er even voor een BP waar wat mee was. Daarna weer snel naar de airside Privium lounge gelopen. Een oase van rust en eten :)

Ruut vindt dit leuk.
  11. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Ik ben toen ik in J vloog met KLM 2 maanden terug, zelfs niet eens er heen gegaan ondanks dat ik er nog nooit geweest ben. Ik vind die Privium Airside zo fijn dat ik helemaal geen behoefte heb om hem uit te proberen, terwijl ik dat desperately wel was nog een jaar geleden...

Ruut vindt dit leuk.
  12. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen maanden regelmatig in de nieuwe Air France lounge op CDG (2F) geweest. Ik moet zeggen dat het er wel netjes uitziet maar dat het er altijd heel erg druk is. Fijn dat het wat minder donker en overzichtelijk is maar voor deze lounge had ik het idee dat de drukte wat meer gespreid was.

ErwinLansing en Ruut vinden dit leuk.
  13. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De nieuwe lounge is toch groter dan de 2 oude lounges samen. Op de bovenverdieping is het vaak rustiger.

14. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ah Mr. Pw1979, zit u lekker?

- Uh, jawel hoor

De Captain vraagt of u het leuk vindt om mee te vliegen in de cockpit.

- Well, don't mind if I do

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 15 dec 2021
    Escape, Thijsk, ppt en 19 anderen vinden dit leuk.
  15. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    Wat ik wel mis zijn echte werkplekken zoals op Amsterdam.
    Ik had nu wel een ok plek maar geen stroomvoorziening of niets en ook niet echte privacy plekken.

En door vertraging moest ik nu aan het werk, en komt toch een beetje als behelpen over.

16. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Ik loop nu automatisch ook naar boven maar dan nog is het vaak even zoeken naar een comfortabele plek, als ze er al zijn.

17. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    Enorm tof dit, leuk dat deze gelegenheid hebt gekregen @pw1979!

Blijft jammer dat dit tegenwoordig voor de normale sterveling verder vrijwel onmogelijk is geworden (voor hele begrijpelijke redenen), denk dat de meeste IF'ers nostalgisch terugkijken naar de tijd dat je als kind nagenoeg altijd een kijkje mocht nemen in de cockpit tijdens de vlucht :eek:.

MichaelNight en FlyingFonz vinden dit leuk.
  18. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    De jumps is wat krap met 1m96 :D Maar heel leuk. Hele rit, vanaf de gate op Schiphol tot aankomst. Ook leuk met de koptelefoon op dat je alles kan horen wat er gezegd word vanaf de grond.

lloydje33, Daeni, DuckDuck en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Platinum gehaald met de KRK-run rond 20 november, vandaag toch pasje en tags binnen:)

Bijgevoegde bestanden:

RobertFB, michiel1, lloydje33 en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Vandaag toch een historisch moment. Ik heb voor de 10de keer in 2 maanden het Upload from home gebruikt voor de documenten.

Voor de 10de keer: Niet gelukt.

Was een leuke test, maar nu kap ik er mee :rolleyes:

Ambtenaruh en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina