Een slechte ervaring met de AF customer 'care'.
In Augustus een vlucht gehad vanaf CDG die boven Rotterdam terugkeerde naar CDG vanwege een technisch defect. Uiteindelijk 3 uur later op AMS aangekomen.
Een klachtenmail gestuurd met de volgende punten:
(1) Vertraging > 3 uur EU rechten
(2) Toen net geopende nieuwe 2F lounge op CDG had praktisch geen eten behalve verpakte koekjes, en niets vegetarisch.
(3) Aan boord in business class alleen een koekje en geen maaltijd.
(4) Mijn koffer was op CDG kwijtgeraakt en werd pas op 5 vluchten later meegezonden (dag later). Laat ik er nou net een diepvriestaart
D) in hebben meegenomen, dus die kon ik weggooien. Daarbij geen goede ervaring als je koffer kwijt raakt en je zelf overal achteraan moet.
In Augustus een klacht gestuurd. Drie maanden later (november) een reactie gehad waarop alleen punt (1) werd gecompenseerd: €250 euro cash volgens EU verordening of €350 euro voucher.
Daarop in november gereageerd, en nu na 6 weken weer reactie. Wordt er opeens allemaal met juridische dingen geslingerd dat ze me juridisch helemaal niks verplicht zijn om te compenseren:
'There is no legal requirement to pay compensation because your preferred meal is not available'
'Compensation can only be considered with regard to the contractual performance'
'We advise against transporting perishable items and as per our conditions we cannot take responsibility'.
Misschien heb ik pech met deze agent, maar het geeft me niet het gevoel een gewaardeerd platinum lid te zijn. Als Silver- en Gold lid (pre-covid) kreeg ik leukere reacties op mijn mails.
Klik om te vergroten...