Volgend jaar wil ik veel gaan reizen. Dit betekent voor langere tijd naar het buitenland om te wonen, maar ook een soort wereldreis te maken. Om dit extra aangenaam te maken, wil ik de Platinum status behalen bij FB. Extra snel inchecken, wie weet af en toe een upgrade maar ook toegang tot de lounges (
ben ondernemer, handig om te werken). De vraag is echter:
hoe behaal ik deze status zo snel en efficient mogelijk?!
Het meest voordelig is volgens mij 7 keer de
Ibiza-run. Dit levert je 8 segmenten per trip op, is uit te voeren in een weekend (
zat-zon) en kost je € 214,- per weekend. Voor +/- € 1500,- heb je dan 56 segmenten en ben je al in de buurt van Platinum. Nog 4 segmenten dmv een weekendje weg met de vriendin en de status is behaald.
Nadeel is dat het je minimaal 7 weekenden kost, een overnachting op Ibiza en je het 'party'-eiland misschien wel een beetje zat bent na al deze bezoekjes, net als de vliegtuigmaaltijden.
Maar wat zijn de andere opties? 8 segmenten voor bovenstaande prijs is wel scherp (
€ 26,- per segment). Is het misschien handig om in te zetten op langere vluchten (
business class?) en dan te gaan voor de 70.000 level miles in plaats van 60 segmenten? Dit laatste is denk ik altijd duurder maar bespaart je wellicht veel tijd/weekenden.
Klik om te vergroten...