FB: Snelste weg naar Platinum

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door ErikBenjamin, 26 nov 2016.

  1. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Volgend jaar wil ik veel gaan reizen. Dit betekent voor langere tijd naar het buitenland om te wonen, maar ook een soort wereldreis te maken. Om dit extra aangenaam te maken, wil ik de Platinum status behalen bij FB. Extra snel inchecken, wie weet af en toe een upgrade maar ook toegang tot de lounges (ben ondernemer, handig om te werken). De vraag is echter: hoe behaal ik deze status zo snel en efficient mogelijk?!

    Het meest voordelig is volgens mij 7 keer de Ibiza-run. Dit levert je 8 segmenten per trip op, is uit te voeren in een weekend (zat-zon) en kost je € 214,- per weekend. Voor +/- € 1500,- heb je dan 56 segmenten en ben je al in de buurt van Platinum. Nog 4 segmenten dmv een weekendje weg met de vriendin en de status is behaald.
    Nadeel is dat het je minimaal 7 weekenden kost, een overnachting op Ibiza en je het 'party'-eiland misschien wel een beetje zat bent na al deze bezoekjes, net als de vliegtuigmaaltijden.

    Maar wat zijn de andere opties? 8 segmenten voor bovenstaande prijs is wel scherp (€ 26,- per segment). Is het misschien handig om in te zetten op langere vluchten (business class?) en dan te gaan voor de 70.000 level miles in plaats van 60 segmenten? Dit laatste is denk ik altijd duurder maar bespaart je wellicht veel tijd/weekenden.
     
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Andere opties zou als je nog geen AMEX hebt, Gold pakken met 4 segmenten en dan te upgraden naar Platinum waardoor je er nog 8 bij pakt. 12 in totaal. Misschien zelfs 14 als je van Silver naar Platinum upgradet.

    @Lionell heeft een artikel er over geschreven: https://insideflyer.nl/segment-running-flying-blue/
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Het artikel staat op mijn naam als beheerder, is van een ex-blogger van IVV wiens account niet meer actief is.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  4. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Alitalia Business levert je 200% FB miles op, boek het als een werk trip als kosten. zijn maar 2 extra bonnetjes ipv 7 ;) Bovendien zal je ongeveer 100k miles verdienen dankzij de status bonus. Goed voor een promo award business retour. Als het kan natuurlijk de euro segmenten op AF/KL code zodat die 250% opleveren. Alitalia heeft full flat stoelen op volgens mij al hun long haul en code share op Etihad, Korean, Delta etc.
     
    Flying doc en FlyingFonz vinden dit leuk.
  5. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    De snelste manier is aan een platinum lid die geen FB AMEX Platinum kaart heeft 600€ betalen. Hiermee kan die persoon zijn FB status met jou delen volgens mij.

    Ik dacht dat er hier al ergens een topic over was?
     
    high_class en Fripsmaster vinden dit leuk.
  6. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Bezit een FB AMEX Silver kaart en zou kunnen upgraden naar Gold. Levert in ieders geval 4 extra segmenten op. Het lieft stoom ik direct door naar FB AMEX Platinum, maar hiervoor heb je een bruto jaarinkomen van minimaal € 60.000,- nodig. Geen idee in hoeverre dit een harde eis is. Iemand hier ervaring mee?
     
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb AMEX Plat en dit was me aangesmeerd op Schiphol (had een upgrade van Gold) naar Plat). Daar deden ze geen check. Als je een keer op Schiphol bent, laat je je aanspreken door zo'n man in pak en je zal zien hoe makkelijk dat gaat.:)
     
  8. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Klopt en dit is inderdaad de snelste manier. Als iemand €600 wil betalen, wil ik best deze persoon FB Plat maken voor 2017.:p
     
    high_class vindt dit leuk.
  9. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Zou het zo makkelijk gaan? Ook qua upgrade? Neem aan dat AMEX backoffice hierin beslist, niet een gladde verkoper
     
  10. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Heeft iemand nog goedkope vluchten gevonden voor december? Ik kom nog 10 QF's te kort voor platinum. Helaas zijn de meeste route's niet meer voordelig te boeken.
     
  11. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik denk dat iedereen dat wel wil, waaronder ik :p. Maar daar was dus al een andere topic over.

    Daarnaast zit ik na te denken of je mogelijk met wat goede Europese BC deals ook niet snel richting plat kan op level miles. Bijvoorbeeld AMS - FCO - SVO op 4/5 februari in BC voor 400 euro. Ik denk dat je iets boven de 9000 level miles krijgt.

    Overigens @ErikBenjamin zoals jij het beschrijft zou je aan gold ook genoeg hebben ;)
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Of intra-EU (of binnen Azië/VS als je er komt) veel korte vluchten maken om segmenten te scoren, of inderdaad betaald BC vliegen. Er zijn bijvoorbeeld af en toe goede deals naar China in WBC of naar de VS vanaf CPH/Scandiv/TLV waarmee je snel level miles kan scoren.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Bij mij ging het erg makkelijk. Wie niet waagt, wie niet wint.;)
     
  14. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Eens, maar dan gaat het dus altijd om tijdsbesparing qua vlieguren, niet budgettechnisch. Alle alternatieven zijn flink duurder dan de +/- €1500,- voor de Ibiza-run.
     
  15. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
  16. TXL-ler

    TXL-ler Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    32820 miles bij FB voor de retour vlucht - Miles Calculator

    Maar in dit geval bijna zonde om de miles niet bij MilleMiglia te claimen met die 15K bonus die je kan verdienen. En je bent dan bijna instant Freccia Alata met Sky priority voordelen.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  17. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    En de 200/300% bonus op BC dan? Die geldt niet op FB? Ik volg dit niet helemaal
     
  18. TXL-ler

    TXL-ler Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Bij FlyingBlue krijg je 200% (en kom je op die 32K miles uit) en bij MilleMiglia 300% (49K). Je krijgt dus niet bij ieder programma hetzelfde aantal miles.

    Een handige site om te zien waar je het meeste punten krijgt voor je vlucht: wheretocredit.com

    Bij speciale acties, zoals die bonus die je nu op deze route van Alitalia krijgt, kan je er ook vanuit gaan dat die alleen voor het eigen programma gelden.
     
  19. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    @ErikBenjamin welke vliegtuigmaaltijden denk je te krijgen? Hooguit op de segmenten welke door KLM uitgevoerd worden krijg je iets te eten, de rest is met AirEuropa en daar mag je maaltijden kopen ;)
     
  20. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Als je al ergens een top tier status hebt kan je ook vragen naar een status match. KLM zei in mei op het YFB event dat ze meer willen matchen. Gewoon proberen dus en met een leuk verhaal komen.
     

Deel Deze Pagina