FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    8 okt: EIN-AMS-LIN-NAP en terug: 162EUR (6segments maar de bus vertrekt op zondag terug naar EIN)
    9 okt: EIN-AMS-LIN-NAP en terug: 296EUR (6segments maar de bus vertrekt op maandag terug naar EIN)
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2016
    Flying doc en TXL-ler vinden dit leuk.
  2. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Ik probeer deze te boeken via Priceline (vlucht gevonden via matrix en vervolgens via bookwithmatrix uitgekomen bij Priceline). Echter wanneer ik alle gevraagde gegevens heb ingevoerd en klik op "buy my tickets" dan blijft het stil helemaal niets. De chat "service" van Priceline kwam in eerste instantie met probeer een andere browser maar ook dat werkte niet. Nu dus geen ticket want ze weten het daar ook niet, ze zeggen nee we zien geen boeking dus ga gerust weer online om het opnieuw te proberen :(
    Slechte service wanneer je het mij vraagt.
     
  3. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ook een tip is EHV - Lyon op bv 8 Oktober voor 160. 8 Oktober land je weer terug, helaas pas volgende dag met bus mogelijk terug. Maar als je die niet pakt heb je 5QF voor 32€, als je tijd over hebt kan je de dag daarna terug naar Amsterdam om de bus te pakken voor QF #6 haha, drukt weer een stukje prijs en kom je uit op 26.6€

    Vooralsnog is DUS-IBZ een mooie run, maar je moet en vervoer naar DUS hebben en zo extreem goedkoop per segment is het ook niet.
     
  4. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Toch gelukt, deze keer een poging gedaan via de mobiele site van Priceline en dat werkte wel. Het enige waar ik een beetje huiverig voor ben is de overstaptijd op Napels die is 45 min als alles op tijd gaat. Geen idee of je binnen de security kunt blijven, volgens mij kan ik wel gewoon al online inchecken. Ben benieuwd of hetzelfde vliegtuig ook retour gaat naar Milaan.
     
    petercs vindt dit leuk.
  5. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Als het 1 ticket is wordt je gewoon gratis omgeboekt.
     
    Flying doc en Wilcoleone vinden dit leuk.
  6. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Samen met mijn collega (beide FB members) zijn we op zoek naar een mooi Skyteam ticket voor een midweek remote werken. We willen plannen uitwerken voor ons nieuwe bedrijf en doen dat liever even op een 'relaxte' digital nomad locatie :) We willen echter ook zo veel mogelijk segmenten meepakken voor uiteraard een schappelijke prijs.

    Reisdata het liefst 10-okt / 14 okt. Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar ik ben nog niet zo thuis is de wereld van travel hacking. Wie helpt ons op weg? Ik was zelf erg gecharmeerd van de Ibiza segmenten run. Helaas lukt dit qua data niet maar iets soortgelijks zou mooi zijn :) Kan iemand helpen?
     
  7. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik neem aan dat je een ticket vanuit nederland zoekt?

    Ik zie zo snel niets interessants. Ik zou adviseren om een low-cost te boeken vanaf EIND of CRL.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2016
  8. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Ja, vanuit NL :)
     
  9. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    NCE, 6 segmenten voor 258 euro, wellicht ook nog goedkoper te vinden of naar andere plek via Google Flights
     
  10. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Ik probeer de Ibiza trip te boeken via Priceline (via bookwithmatrix) maar dit lukt helaas niet. Alles ingevuld maar de "boek" knop is in de laatste stap niet klikbaar.
     
  11. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Gelukt! Voor de mensen die ook problemen hebben met Priceline via bookwithmatrix, kies voor: "use priceline mobile site"
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • mobile.png
      mobile.png
      Bestandsgrootte:
      35,9 KB
      Weergaven:
      64
    TXL-ler en FlyRicky vinden dit leuk.
  12. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Heeft iemand nog "ibiza run" achtige tripjes? Met 2 maal deze run behaal je eenvoudig zilver of gold, maar 3x naar Ibizi is ook zozo ;) Vergelijkbare deals met 8 segmenten voor +/- 200/250 eur?
     
  13. TXL-ler

    TXL-ler Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Van KLM en AF hoef je dit niet te verwachten. Zodra je meer dan één segment extra inbouwt bovenop de normale route schiet de prijs vaak naar business class of is überhaupt niet beschikbaar.
    Ik zag elders op het forum de tip voor Madrid of Barcelona voorbijkomen; €89 met Alitalia vanaf AMS. Je vliegt over Rome, dus vier segmenten. Als je dan bijvoorbeeld vanuit Madrid nog doorvliegt naar Napels (ook vier segmenten met AZ) dan kom je toch op 8 segmenten voor minder dan €200 totaal uit.
    Volgens de FB website ontvang je tegenwoordig ook gewoon miles op de AZ vluchten binnen Italië.

    De grote vraag blijf natuurlijk of Gold status wel al deze moeite waard is... Vliegen is leuk, maar hele weekenden in het vliegentuig zitten op dit soort korte vluchten...
     
  14. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Ben het wel een beetje met TXL-er eens. Als je echt puur moet segmenten runnen zonder echt doel van je vlucht zou ik toch eens goed overdenken wat Gold waard is. Misschien als je weet dat je een jaar later erg veel gaat vliegen.
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Het is zeker niet altijd zo dat een extra segment te prijs fors verhoogt. Ik heb diverse keren AMS-LIS via CDG gevlogen en het was geregeld maar een paar euro duurder. In december vlieg ik AMS-WAW via CDG en dat was zelfs € 2 goedkoper.
     
  16. TXL-ler

    TXL-ler Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Klopt, één extra segment via bijv. CDG lukt wel. Maar dan nog een tweede extra segment wordt meestal moeilijk. Uit AMS-LIS kan je dus wel 5 segmenten halen, maar niet 8, wat bij Air Europa wel kan als je op IBZ vliegt. Tenminste, dat is mijn ervaring.
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Meer dan 2 segmenten per enkele reis heb ik de laatste jaren niet gevlogen, dus daar heb ik geen ervaring mee.
     
  18. BlueFlying

    BlueFlying Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hallo allemaal,

    Ik wil dit jaar FB gold bereiken. De afgelopen 4 jaar ben ik silver geweest, zonder daar moeite voor te doen. AMEX FB gold (4 QF/jaar) en vluchten voor vakantie en bezoek van vrienden en familie brachten met altijd rond de 20 vluchten per jaar. Dit jaar kom ik uit op 22 vluchten (en +/- 12.000 level miles)

    Mijn plan: 2x een dag reserveren om 4 vluchten te maken. Bijv. deze op 26 november, ben ik 11 uur onderweg: [ik mag geen link posten], AMS-NTE, NTE-CDG, CDG-NCE, NCE-AMS.

    Komt erop neer (hoop ik): 4QF voor €175 (of paar Euro/level miles meer als ik mijn AMEX gebruik). Paar vragen: is dit een goede keuze? Komt een vlucht uitgevoerd door HOP! ook in aanmerking als een QF (volgens mij wel)?

    Kortom, even een check bij de meer ervaren vliegers. Alle input welkom.
     
  19. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Het is natuurlijk even de vraag of je het het geld waard vind. Skypriority is natuurlijk wel leuk maar goed. Als je een beetje zoekt dan kun je het wel goedkoper krijgen dan 175 euro. Onderstaande bijvoorbeeld voor 137. (ik heb niet heel goed gezocht) Waarschijnlijk kun je ze met een beetje geluk nog wel wat goedkoper krijgen. Via AMEX heb je niet zo veel kans want daar krijg je alleen level miles bij aankoop van vluchten, met 12k aan level miles kom je niet bij goud uit.


    BOD Bordeaux

    Vertrekkende vlucht
    za 3 dec.
    [​IMG]
    09:30 – 11:05
    Amsterdam (AMS) – Lyon (LYS)
    KLM 1413 · Economy class · Boeing 737
    Gemiddelde beenruimte (76 cm)
    1u 35m

    Geen wifi

    Geen elektriciteitsaansluiting in stoel
    Overstap in Lyon LYS
    2u 20m

    [​IMG]
    13:25 – 14:35
    Lyon (LYS) – Bordeaux (BOD)
    HOP! 4126 · Economy class · Embraer RJ-170
    Gemiddelde beenruimte (76 cm)
    1u 10m


    Terugreis
    za 3 dec.
    [​IMG]
    15:50 – 16:55
    Bordeaux (BOD) – Marseille (MRS)
    HOP! 3285 · Economy class · Airbus A320
    Uitgevoerd door Air France for Hop
    Minder dan gemiddelde beenruimte (74 cm)
    1u 05m

    45 m

    [​IMG]
    17:40 – 19:45
    Marseille (MRS) – Amsterdam (AMS)
    Air France 1874 · Economy class · Airbus A320
    Minder dan gemiddelde beenruimte (74 cm)
     
    BlueFlying vindt dit leuk.
  20. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Kijk eens naar de aanbiedingen van Alitalia in december. Dan kun je voor ongeveer 95 euro bvb naar Venetië met 4 segmenten. Heb je alleen wel weer een overnachting. Wat betreft je vraag over HOP!, daar krijg je inderdaad QFs voor. En zoals Eloy zegt het is vast goedkoper te vinden.
     
    BlueFlying vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina