FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.487
    Trofeepunten:
    558
  2. dutchskies

dutchskies Blue Tier

Leuk Bevonden:
    207
    Trofeepunten:
    43
    Klopt, strict gezien mag het niet. Maar aandacht van de treinmanager trekken doe je toch al door als enige in te stappen. De drie keren dat ik vanaf RTM ben meegelift met de Eurostar heb ik daarom gekozen me wel te melden, leverde nooit een probleem op. Nee heb je, Ja kun je krijgen. In geval van een Nee pak je gewoon de IC direct een paar minuten later.

3. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.248
    Trofeepunten:
    428
    Dit jaar heb ik nog 181 XP nodig om P4L te worden. Helaas zit er door privéomstandigheden dit jaar weinig tot geen reizen in. Heeft een van jullie een idee hoe ik de ontbrekende XP bij elkaar kan sprokkelen met een leuke run in een weekend, wellicht met wat SAF, extra product afnemen (AF kortingskaart o.i.d.) en wat punten richting goed doel bijvoorbeeld tegen een zo gunstig mogelijke euro per XP ratio?

4. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.612
    Trofeepunten:
    653
    Discountcard kan altijd, toch 20 XP, wellicht AMEX (mocht je die nog niet hebben of upgraden).

Qua vliegen, kijk eens naar SAS naar Scandinavië, bestemmingen als Helsinki, Trondheim en nog een paar zijn regelmatig <700 euro voor 75-90 XP. (zoek op Premium economy in google flights). Wel met minimaal 1 nacht op bestemming.

Andere welbekende is DUS-KRK zo rond de 700 voor 90 XP, en alternatief nog ZWE-TRN rond hetzelfde bedrag, ook 90 XP.

Doneren zou ik pas doen als je echt niet kan vliegen. Bij de AF/KLM opties kun je nog SAF kopen, bij SAS kan het niet.

Javadest, Sandor en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  5. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.248
    Trofeepunten:
    428
    Dankje, @lloydje33. Dank voor de tips. Doneren zou echt maar om een paar XP te overbruggen richting einde jaar zijn. Discount card ga ik aanschaffen. Tripje voor een weekeinde naar Scandinavië of een van xe andere opties die je noemde zijn zeker een optie.

lloydje33 vindt dit leuk.
  6. Ali

Ali Newbie

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18

Mijn AI agent heeft deze voor je gevonden: heeft wel een positioning flight/bus/trein nodig naar brussel (en later weer terug naar huis).
    Incl een paar daagjes vanuit Helsinki werken.

BRU-CDG-AMS-HEL*
    Departing from Brussels (BRU) via Paris and Amsterdam to Helsinki (HEL) in Business Class for 695 euros.
    - *Outbound (April 20, 2026):*
    - BRU-CDG: 07:10 – 08:05 (Air France)
    - CDG-AMS: 10:30 – 11:55 (KLM)
    - AMS-HEL: 14:00 – 17:35 (KLM)
    - *Layovers:* 2h 25m (CDG), 2h 05m (AMS)
    - *Inbound (April 23, 2026):*
    - HEL-AMS: 07:00 – 08:45 (KLM)
    - AMS-CDG: 11:25 – 12:40 (Air France)
    - CDG-BRU: 15:10 – 16:05 (Air France)
    - *Layovers:* 2h 40m (AMS), 2h 30m (CDG)
    - *Total XP Earned:* 90 XP (6 segments × 15 XP)
    - *XP Efficiency Ratio:* 0.129 XP/EUR (€7.72 per XP)

En als je de maximale.hoeveelheid aan SAF toevoegd, dan kom je al een heel eind.

Daeni en Sandor vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina