FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. Gerbenroos

Gerbenroos Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Moet je op de terugreis ook daadwerkelijk de trein van AMS - Antwerpen nemen, ik weet dat je de heenreis sowieso met de trein moet doen vanwege de stempel die je krijgt.

2. vlieger76

vlieger76 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Nee je kan op Rdam uitstappen .

3. Deman23

Deman23 Newbie

Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Je moet wel je treinticket afhalen op Schiphol als je je XP voor die leg ook wil hebben. Wat je daarna doet is aan jou.

4. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.405
    Trofeepunten:
    583
    Dit hoefde ik de laatste keer niet doen omdat de boarding pass in de app zat.

5. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Je hoeft de boarding pass niet meer op te halen, die krijg je inderdaad in de app, of als je bij de balie incheckt als boarding pass.

De XP heb ik altijd wel gekregen, of ik de trein wel of niet (helemaal) heb genomen.

Het personeel van Eurostar weet ook wel hoe het spelletje werkt, want ik krijg regelmatig een upgrade eerste klas, dan zit daar zowaar catering bij, maar dan lopen ze langs de 'KLM' stoelen en zien ze de ene na de andere lege plek en geven ze aan dat ze dit ook wel verwacht hadden.

Vriendelijk personeel ook, meestal hoef ik tot Antwerpen, zo boek ik het ook, maar een keer stond de auto in Brussel, maar het was geen probleem om te blijven zitten, KLM heeft simpelweg zoveel plaatsen per Eurostar tot Brussel geblokt die niet verkocht kunnen worden.

Dat is volgens mij ook de reden dat je de XP wel krijgt, men kan controleren, men moet het aanvinken, maar in het reserveringssysteem veranderd er niets waardoor ik vermoed dat deze informatie (nog) niet naar KLM gaat.

Uitstappen in Rotterdam kan ook prima, werkt wel wat makkelijker in 2de klasse, want in 1e klasse zijn ze net wat alerter, ze houden je niet tegen, maar je krijgt wel de opmerking dat je er nog niet bent en ze staan zo bij de deur opgesteld dat ze geen uitstappers verwachten dus dan moet men even opzij.

6. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Zo, even een kleine run geboekt AMS-CPH-ARN-HEL met SAS. 45 XP voor 344 EUR. Helaas alleen boekbaar via een OTA op de tijden die mij uitkwamen (overnight in ARN, dus nog 70 EUR voor Radisson erbij), maar deze route is ook regelmatig gewoon via SAS beschikbaar voor deze prijs met 2x overstappen. Meteen de PNR gekregen en FB nummer toegevoegd, ging de vorige keer bij LH ook goed.

Met de hotelovernachting niet per se eengeweldige deal, maar ik moet met kerst toch in Finland zijn, dus dit komt wel goed uit. Economy tickets waren maar iets goedkoper. Ook fijn dat SAS geen/nauwelijks hogere prijzen vraagt voor one way tickets.

Bij Google Flights zijn meer routes met SAS beschikbaar via premium economy (OTA) dan zoeken op business; ticket uiteindelijk in dezelfde boekingsklasse uitgegeven als wanneer je via SAS zelf business boekt (A).

Deel Deze Pagina