FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. BlueFlying

BlueFlying Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dank voor de reacties! Ik ga ermee aan de slag.

2. Melchior

Melchior Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ben benieuwd naar je bevindingen! Ik zit in 'hetzelfde schuitje' en denk erover om ook op deze manier wat extra miles of QF te 'scoren'. Wil je laten weten wat je uiteindelijk gaat doen?

BlueFlying vindt dit leuk.
  3. Ein_Kessel_Buntes

Ein_Kessel_Buntes Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Let bij die segmenten op AZ wel op of ze ook daadwerkelijk mijlen geven, dat is bij segmenten binnen Italië niet altijd het geval.

Ik kwam ook nog 3 segementen te kort, ik vlieg op 26/11 AMS-CDG-BOD en op 27/11 BOD-AMS. Er zat nog genoeg in het BlueBiz potje, maar het ticket had anders € 150 gekost. Overnachting meende ik € 80. De ervaring om even lekker zinloos te vliegen en op zaterdagmiddag in BOD te joggen in plaats van thuis is natuurlijk onbetaalbaar :)

Op zich vind ik een extra jaar gold dat nog wel de moeite waard, ook al zal *A mijn eerste alliantie worden in 2017. Heb ik toch nog een jaar wat te matchen.

4. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
  5. Melchior

Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Andere optie waar ik nu aan zit te denken is mn AMEX FB Gold card upgraden naar Platinum; kost €600 (jaarbijdrage platinum) - €170 (jaarbijdrage gold) = €430 en dan krijg je er nog 20k award miles bij.

6. BlueFlying

BlueFlying Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Je gaat dan voor 4 extra QF (bovenop de 4 van de AMEX gold) neem ik aan? Die 20k aan award miles tellen namelijk niet als level miles (toch?).

7. BlueFlying

BlueFlying Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dank voor de tip. Ik ga voor de segmenten, met mijlen ga ik gold niet redden dit jaar met alleen vluchten binnen Europa.

8. Melchior

Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Bij gold krijg je 4 QF, bij platinum 8. Dus als je nog geen gold bent kun je zelfs 12 QF verdienen in een jaar als je eea een beetje slim doet :)

Laatst bewerkt: 2 nov 2016
  9. Ein_Kessel_Buntes

Ein_Kessel_Buntes Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Dat snap ik, maar vluchten die geen mijlen geven, geven ook géén segmenten. Dat is wel even essentieel om te weten in jouw situatie.

10. BlueFlying

BlueFlying Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dank voor de waarschuwing! Ik zit net te kijken naar AF MINI fares. Ergens las ik dat je met deze MINI fares geen miles spaart, maar als ik wil boeken, staat er dat er wel miles mee verdiend worden als ik op de voorwaarden klik.

Weet je hoe dit zit?

11. kevinvdwal

kevinvdwal Silver Tier

Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Mini fares verdienen tegenwoordig gewoon miles, dit was voorheen niet het geval inderdaad. Houd de actuele spaarschema's in de gaten en je zit goed.

12. BlueFlying

BlueFlying Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
  13. MartinR

MartinR Silver Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Ik mis 1 segment om naar Gold te gaan dit jaar. Nu zit ik eraan te denken om naar Manchester te vliegen en terug. Nu is mijn vraag: Als ik aankom op Manchester, moet ik dan eerst door de douane of kan ik zo weer omdraaien om dezelfde vlucht weer te pakken naar AMS?

14. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    Je moet door de douane, wat zeker een risico is in Manchester. Ook de security in Manchester is een risico als je geen priority hebt (kun je wel voor een paar pond kopen via de website van de de luchthaven).

Denzi vindt dit leuk.
  15. Ein_Kessel_Buntes

Ein_Kessel_Buntes Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Ja, dat zou ik er niet op wagen, dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet lukken.

Je kunt natuurlijk ook gewoon tijdens de vlucht even melden dat je direct weer meer terug wilt, dan is het vaak te regelen dat je het vliegtuig niet uit hoeft en het grondpersoneel je instapkaart verzorgt. Maar ja, daar kun je niet op rekenen.

Alternatief: één vlucht later terug vliegen.

16. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Zeker te beamen, Manchester airport is echt een ramp.

Maar er is volgens mij wel een transfers deel, misschien dat de security daardoor heen zou gaan.

17. BlueFlying

BlueFlying Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Uiteindelijk moest ik nog naar Dusseldorf zakelijk en heb ik vrienden bezoeken in Parijs (met tussenstop) en een nog te boeken andere vlucht gekozen. Voor volgend jaar moet ik gewoon iets vaker een tussenstop kiezen, daar heb ik in de afgelopen jaren nooit aan gedacht.

18. MartinR

MartinR Silver Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Beter om Kopenhagen te pakken dus.... Of zelfde situatie?

19. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    In Kopenhagen heb je geen problemen op dat gebied. Je kunt gewoon in de buurt van de gate blijven en in de winkels rondkijken.

20. BlueFlying

BlueFlying Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Even een vraagje.

Ik lees overal op het forum dat als je level miles krijgt, het een QF is. Nu heb ik een vlucht naar Dusseldorf op een zaterdag (heen en terug), op de KLM site staat bij de boeking (onder passagiersgegevens) hoeveel miles ik krijg. Echter, bij de tariefvoorwaarden staat: "Het minimumverblijf is 4 dag(en), of uw verblijf dient een zondag te bevatten.".

Heeft iemand hier ervaring mee? Krijg ik gewoon 2 QF?

Deel Deze Pagina