FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Je tariefvoorwaarden zijn gewoon de voorwaarden onder welke je ticket is uitgegeven. Als je hier niet aan zou voldoen zou je deze fare niet eens kunnen boeken en zou je onder een andere fare base vallen.

Kortom: Het wel of niet krijgen van QFs danwel Miles staat niet in de voorwaarden van je ticket. Als je al een uitgegeven ticket hebt waar bij staat dat je Miles ontvangt, zul je dus ook QFs ontvangen.

BlueFlying vindt dit leuk.
  2. MartinR

MartinR Silver Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Momenteel zoals mijn planning nu is zal ik op 29 segmenten komen en wil dus nog een keer vliegen om FB Gold te gaan halen.

Nu ben ik al wat gaan zoeken en mijn voorkeur heeft om retour te maken op een dag. Dan op 6 December of andere dag in die week.

Ik heb nog een voucher liggen van KLM en wil die gaan gebruiken. Ik heb nog niet de gewenste vlucht kunnen vinden. Veelal te duur.

Wie kan mij helpen?

Laatst bewerkt: 12 nov 2016
  3. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Je kan op de zaterdag single day return naar Glasgow voor EUR 125. Ik zou sowieso op zaterdag zoeken, anders markeert KLM je vaak als 'zakelijk' en knalt de prijs omhoog, maar dit hangt ook een beetje van de bestemming af. Met goed zoeken kan je wel uitzonderingen vinden :)

Screen Shot 2016-11-12 at 20.20.46.png

MartinR vindt dit leuk.
  4. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    MAN ook mogelijk op 6 december, met kortere turn-around.

MartinR vindt dit leuk.
  5. pieter-sa

pieter-sa Newbie

Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    10 dec, ams-cdg €98

MartinR vindt dit leuk.
  6. Johan

Johan Newbie

Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Geen direct antwoord op je vraag ... maar waarom niet b.v. een weekendje Edinburgh ervan maken? Zeker in de aanloop naar kerst, dus in december, is dat hartstikke leuk. Het nuttige met het aangename verenigen, zeg maar.

MartinR en FlyingFonz vinden dit leuk.
  7. MartinR

MartinR Silver Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Is iets waar ik zeker meteen aan denk, maar mijn vrouw is zwanger en mag niet meer vliegen. Tevens ben ik dit jaar al genoeg weggeweest, daarom mijn keuze voor retour op dezelfde dag!

FlyRicky vindt dit leuk.
  8. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Gefeliciteerd!

Mocht je vrouw toevallig zelf ook een FlyingBlue status hebben: ik heb ooit gelezen dat je bij FB een 'zwangerschapsverlof' periode aan kunt vragen, om je status langer vast te houden omdat je dan natuurlijk een periode niet kan vliegen. The more you know :)!

MartinR en Flying doc vinden dit leuk.
  9. MartinR

MartinR Silver Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    De optie van zwangerschapsverlof heb ik ook een keer voorbij zien komen, maar zij heft geen status. Ik reis vaak alleen voor me werk.

De keuze is gevallen op retour naar Manchester op 6 December. En dan niet met tussenstop 50 minute, maar 3 uur, zodat ik rustig aan kan doen en me niet hoef te haasten.

Ik betaal nu 10 euro, omdat ik nog een EMD had liggen van 125 euro :)

FlyingFonz vindt dit leuk.
  10. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Succes! Ik was afgelopen weekend in Manchester. Leuke stad om te shoppen, maar wat een drama vliegveld is dat zeg ;)

Security controle: letterlijk 90% van de tassen werd eruit gepikt voor een 2e controle, een compleet inefficient system. Complete chaos omdat er veel meer tassen (die dus gecheckt moesten worden) dan medewerkers waren. Maar ga er niet vanuit dat je wat meeneemt als je voor 3 uur op en neer gaat.

11. MartinR

MartinR Silver Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Het gaat mij inderdaad enkel en alleen om de segmenten en zal geen koffer meenemen.

12. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Ik loop tegen hetzelfde aan. Heb nog 3 segmenten nodig om Gold te behouden. Nu heb ik een retour gepland staan begin december naar Stockholm. Deze vluchten zijn nog wijzigbaar. Is het verstandig om een tussenstop op CDG te overwegen? (KLM en Airfrance) Ik neem aan dat dit gewoon meetelt in de segmenten. Kosten ongeveer 100€ maar dan ben ik in ieder geval alleen een aantal uurtjes later thuis in plaats van een hele dag onderweg.

13. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Zou dat zeker doen!

14. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Doen! Heb ik een 2 weken geleden ook gedaan.:)

15. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb nog 10 vluchten nodig dit jaar voor Platinum. Zit erg te twijfelen om wat extra vluchten te maken hiervoor. Zijn er nog betaalbare vluchten die veel QF's opleveren?

16. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik zat eind Oktober op 48 vluchten en heb de keuze gemaakt dat het wel de moeite waar zou zijn. Vanuit Platinum heb je softlanding naar Gold, dus je bent sowieso verzekerd van 2 jaar SkyTeam Elite+.

Ik zou het meer laten afhangen of je de tijd hebt om nog segment runs te doen. Kosten je runs bijvoorbeeld 600 euro, dan lijkt mij dat voor 1 jaar platinum en 1 jaar gold geen slechte deal :)

17. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    10 segmenten moeten toch wel voor minder dan €600 te vinden zijn? Welke vluchten heb jij geboekt?

18. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Ik neem aan dat je de FB Amex Plat al hebt?

19. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Als je de diverse topics afstruint, kom je vanzelf in het topic van de segment runs, i.e. "FB Mileage runs". Er was eentje met UX naar IBZ en volgens mij was er ook eentje met AZ. Je kan ook proberen om vanuit ZWE te starten.

Probeer in het topic eventjes inspiratie op te halen. Succes!

Maarten_22 vindt dit leuk.
  20. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Bedankt voor de tip maar die heb ik al.

Deel Deze Pagina