Airlines kunnen meer passagiers kwijt en de passagiers hebben geen last meer van de arm of elleboog van de buurman of buurvrouw. Met de nieuwe vliegtuigstoelen van Zodiac Seats France worden diezelfde passagiers wel gedwongen om elkaar aan te kijken. Zodiac heeft de vliegtuigstoel in de nieuwe opstelling ontworpen met het doel dat passagiers meer ruimte hebben voor hun schouders en armen. Bijkomend voordeel is dat er meer stoelen in de cabine passen. De lichtgewicht stoelen kunnen worden voorzien van een scherm en een opklaptafeltje in de rugleuning en voldoen aan de geldende richtlijnen voor vliegtuigstoelen. Zodiac stelt dat er veel belangstelling vanuit de sector is voor hun nieuwe concept. bron: zakenreis.nl ---- horrorrrr
In de trein kun je ook tegenover elkaar zitten en zit ik ook vaak genoeg tegen mijn buurman/vrouw aan te staren. In theorie zou ik tot een vluchtduur van een uur of twee geen problemen mee hebben.
Lijkt mij persoonlijk ook niet echt zo handig in het vliegtuig. Misschien op korte vluchten dat het nog te doen is, maar op lange vluchten lijkt het me niet prettig, sterker nog zwaar iritant om iemand constant aan te kijken Tenzij het familie is of zo dan is het misschien wel te doen, al prefereer ik m'n beenruimte
No thanks! Onlangs ruim 15 uur naast verschillende IVV forumleden gezeten, verschrikkelijk! Laat staan dat je 15 uur tegenover elkaar zit
Prima. Ze winnen aan breedte omdat ze de schouders boven de benen van de persoon ernaast plannen. KLM heeft zoiets ook algedaan, maar dan gewoon allemaal voruit gericht. Daar moet je om en om met je schouders naar voor en naar achter zitten.
Oei de poll heeft een beetje een onhandige vraagstelling! Als de stelling is "ik heb geen problemen met..." en je kiest "ja", heb je dat wel of geen problemen?
Deze opstelling lijkt me een prima oplossing voor Chinese domestic carriers maar Europese flagcarriers zie ik dit niet snel bestellen. De eerste generatie A380's gaat binnen niet al te lange tijd met pensioen en ik kan me voorstellen dat een Cebu Pacific, Peach en Air Asia X interesse hebben in deze opstelling op de High-Intensity routes als BKK-HKG, MNL-DWC, KUL-SIN, CGK-DPS en KUL-SYD. Mits extreem scherp geprijsd ben ik geïnteresseerd op korte stukjes.
Mij niet gezien hoor. Maar ik zie ze dit in Azië nog wel doen op LCCs. Wel benieuwd hoe veilig dit is inderdaad.
Voor de mensen die bij het raam zitten..hoe moeten die op hun stoel komen eigenlijk? Erg onhandig lijkt me. Nee, ik hoop niet dat deze opstelling komt......stel je eens voor een krijsende kind zo dichtbij tegen over je zit die je ook nog eens tegen aan moet kijken. Ik moet er niet aan denken.
Nee, niet prettig. Te dicht op elkaars private space. Zeer onprettig al jij in slaap valt en de ander kijkt jouw oncharmante houding aan. Of de ander valt in slaap en jij moet naar hem of haar kijken terwijl hij of zij met open mond kwijlt. En dan nog het evacueren inderdaad, niet te doen. Ben ook al geen fan van achteruitrijden, dus geen idee of mensen achteruit willen stijgen/vliegen/landen.
Het zal iets zijn voor de kortere vluchten, dus meestal vluchten waarin je niet slaapt, maar net zoals in de trein: 1 tot 3 uur zit. Tsja niet ideaal, maar aangezien mensen het liefst zo goedkoop mogelijk reizen kan ik me voorstellen dat ze een goedkopere vlucht prefereren in ruil voor een wildvreemde op schoot.
ja wat betreft het opvangen van de voorwaartse kracht.. bij een goede crash maakt het natuurlijk weinig uit