Face to face in economy class

Discussie in 'Nieuws' gestart door high_class, 15 jul 2015.

?

Ik heb geen problemen met deze opstelling in economy class

  1. ja

    27,3%
  2. nee

    68,2%
  3. geen mening

    4,5%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Airlines kunnen meer passagiers kwijt en de passagiers hebben geen last meer van de arm of elleboog van de buurman of buurvrouw. Met de nieuwe vliegtuigstoelen van Zodiac Seats France worden diezelfde passagiers wel gedwongen om elkaar aan te kijken.

    Zodiac heeft de vliegtuigstoel in de nieuwe opstelling ontworpen met het doel dat passagiers meer ruimte hebben voor hun schouders en armen. Bijkomend voordeel is dat er meer stoelen in de cabine passen.

    De lichtgewicht stoelen kunnen worden voorzien van een scherm en een opklaptafeltje in de rugleuning en voldoen aan de geldende richtlijnen voor vliegtuigstoelen. Zodiac stelt dat er veel belangstelling vanuit de sector is voor hun nieuwe concept.

    bron: zakenreis.nl

    zodiac-300x169.gif

    ----

    horrorrrr
     
  2. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    In de trein kun je ook tegenover elkaar zitten en zit ik ook vaak genoeg tegen mijn buurman/vrouw aan te staren. In theorie zou ik tot een vluchtduur van een uur of twee geen problemen mee hebben.
     
  3. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Hm....volgens mij zijn de gezichten best dicht bij elkaar....dat lijkt me niets.
     
  4. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Lijkt mij persoonlijk ook niet echt zo handig in het vliegtuig. Misschien op korte vluchten dat het nog te doen is, maar op lange vluchten lijkt het me niet prettig, sterker nog zwaar iritant om iemand constant aan te kijken :p Tenzij het familie is of zo dan is het misschien wel te doen, al prefereer ik m'n beenruimte :D
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2015
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Brrrr niks voor mij!
     
  6. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    No thanks!

    Onlangs ruim 15 uur naast verschillende IVV forumleden gezeten, verschrikkelijk! Laat staan dat je 15 uur tegenover elkaar zit:eek:
     
    Skywalker88, SVDH, Basjep en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Prima. Ze winnen aan breedte omdat ze de schouders boven de benen van de persoon ernaast plannen. KLM heeft zoiets ook algedaan, maar dan gewoon allemaal voruit gericht. Daar moet je om en om met je schouders naar voor en naar achter zitten.
     
  8. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Oei de poll heeft een beetje een onhandige vraagstelling! Als de stelling is "ik heb geen problemen met..." en je kiest "ja", heb je dat wel of geen problemen?
     
    Alexo, high_class en SvnKngs vinden dit leuk.
  9. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Deze opstelling lijkt me een prima oplossing voor Chinese domestic carriers maar Europese flagcarriers zie ik dit niet snel bestellen. De eerste generatie A380's gaat binnen niet al te lange tijd met pensioen en ik kan me voorstellen dat een Cebu Pacific, Peach en Air Asia X interesse hebben in deze opstelling op de High-Intensity routes als BKK-HKG, MNL-DWC, KUL-SIN, CGK-DPS en KUL-SYD. Mits extreem scherp geprijsd ben ik geïnteresseerd op korte stukjes.
     
  10. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    136
    Trofeepunten:
    43
    Volgensmij krijgen ze dit nooit gecertificeerd. Dit is echt een ramp om te evacueren....
     
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    je hebt gelijk. zie dat eigenlijk nu pas :D
     
  12. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    136
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb nee geantwoord omdat ik er wel een probleem me heb...
     
    high_class vindt dit leuk.
  13. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Mij niet gezien hoor. Maar ik zie ze dit in Azië nog wel doen op LCCs. Wel benieuwd hoe veilig dit is inderdaad.
     
  14. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Voor de mensen die bij het raam zitten..hoe moeten die op hun stoel komen eigenlijk?
    Erg onhandig lijkt me.
    Nee, ik hoop niet dat deze opstelling komt......stel je eens voor een krijsende kind zo dichtbij tegen over je zit die je ook nog eens tegen aan moet kijken.
    Ik moet er niet aan denken.
     
  15. Ave Cesaria

    Ave Cesaria Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Nee, niet prettig. Te dicht op elkaars private space. Zeer onprettig al jij in slaap valt en de ander kijkt jouw oncharmante houding aan. Of de ander valt in slaap en jij moet naar hem of haar kijken terwijl hij of zij met open mond kwijlt. En dan nog het evacueren inderdaad, niet te doen. Ben ook al geen fan van achteruitrijden, dus geen idee of mensen achteruit willen stijgen/vliegen/landen.
     
  16. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    heb ergens gelezen dat achteruit vliegen geen probleem is. zal nog proberen dat te vinden
     
  17. TimoW

    TimoW Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    BA Business Class vlieg je al achteruit.
    [​IMG]
     
    Flying doc en high_class vinden dit leuk.
  18. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Het zal iets zijn voor de kortere vluchten, dus meestal vluchten waarin je niet slaapt, maar net zoals in de trein: 1 tot 3 uur zit. Tsja niet ideaal, maar aangezien mensen het liefst zo goedkoop mogelijk reizen kan ik me voorstellen dat ze een goedkopere vlucht prefereren in ruil voor een wildvreemde op schoot.
     
    high_class vindt dit leuk.
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Vanuit een veiligheidsoogpunt is achteruit zitten veiliger.
     
    high_class vindt dit leuk.
  20. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ja wat betreft het opvangen van de voorwaartse kracht.. bij een goede crash maakt het natuurlijk weinig uit :D
     
    Flying doc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina