Air Europa is enige tijd geleden overgegaan op haar eigen programma SUMA. Daarbij blijven ze vooralsnog wel lid van SkyTeam. Air Europa biedt sinds januari een status match aan met Flying Blue. Op mijn blog had ik daar over geschreven. Ik merk sinds 2 dagen een enorme toename aan interesse daarin. Is dat door een van jullie te verklaren? De bezoekers komen met name uit Azië.
Freccia Atlata van AZ is helaas dus niet mogelijk.. "We would like to inform you that if your Elite or Elite Plus status is not for Flying Blue, unfortunately we can’t match levels for another frequent flyers programs as we don’t have access to these databases."
Ik ben FB Plat en zou best kunnen matchen, maar vraag me af of ik er ooit gebuik van zal maken. If available business class upgrade voor de 1 of 2 UX vluchten die ik per jaar maak (met SUMO Plat) is op zich wel fijn, maar zou de vluchten toch liever naar FB willen crediteren. Long story short: zie voor mij persoonlijk geen waarde, ik pas.
Als je bijvoorbeeld vorig jaar FB gold was maar komend jaar niet meer. Behoud je in ieder geval lounge toegang.
Ja, matchen alleen om te matchen heeft niet zoveel zin... maar die upgrades maken het wel interessant.
Je kan natuurlijk altijd een nieuwe account openen.....zolang er geen miles of punten op de oude staan
Iemand enig idee of ze dit nog doen? Helaas net te weinig gevlogen om m'n gold te behouden dus einde vd maand terug naar silver. Dit zou mooi zijn om nog ff van ST+ voordelen gebruik te kunnen maken...
Volgens mij nog wel... dit staat op de Air Europa website On the other hand, you may know that Flying Blue and Air Europa are still cooperating. Flying Blue Members are allowed to enroll SUMA keeping the same level (Silver, Gold, Platinum). zie https://www.aireuropa.com/en/flights/loyalty
Super, dan ga ik daar is snel achteraan! [UPDATE] Binnen aantal uur maitlje terug gekregen dat het geregeld was, ook al verliep m'n FB Gold status eind deze maand nu 1 gekregen bij SUMA tot 03/2017
Als ik de redemptions vergelijk tussen FB en Suma valt me op dat voor veel vluchten Suma wel of een hoger percentage geeft. Plus zijn er slechts 26 segmenten/32K miles binnen 12 maanden nodig voor een elite+ met meer kans up UX-upgrades for whats worth it. Wat zie ik over het hoofd als ik zeg dat Suma superieur is aan FB behalve de 50% promo's?
Niet in verdiept, maar er is een flinke geschiedenis van frequent flyer programmas die gouden bergen beloven om members te trekken, maar na enige tijd op een groot deel van de voordelen terugkomen. Met als meest recente bekende voorbeeld Aegean...
Begin dit jaar heb ik Air Europa uitgeprobeerd. MAD-LPI-MAD. Bij het wachten tot boarden kwam ik in gesprek met een NL dame die veel in LPI verblijft. Zoals op meerdere, voor mij nieuwe, luchthavens probeer ik altijd bij een transferbalie heel brutaal om een upgrade te vragen tezamen met een vriendelijk gesprek. In dit geval lukte me dat niet. Die mevrouw stond tegelijkertijd bij mij aan de balie en hoorde dat. In de rij bij het boarden sprak ze me aan. Ze moest lachen en vertelde over de taferelen die ze had meegemaakt. Voorheen vlogen Spaanse ambtenaren en televisiebonzen automatisch BC, daar hoefden ze niet eens naar te vragen. SkyTeam members waren daar vaak de dupe van zei ze. Sinds kort wordt er echter vastgehouden aan het programma, ik vermoed miv de wijzigingen omtrent SUMA. Waar ze ook over in verbazing viel was mijn route van die middag/avond: AMS-MAD-LPI-MAD. Ze begreep niet dat ik 2 extra vluchten wilde vliegen om statushouder te blijven.
Als aansluiting op mijn vorige bericht. Naar ik begreep uit het gesprek met die dame, op een upgrade hoef je niet te rekenen. BC zit nog steeds altijd vol met lokalen.
Even heel iets anders over Suma - ze hebben nu een promotie waarbij je 3 miles per euro ontvangt als je betaalt met PayPal: More Miles for you, pay with PayPal. Details: - Promotion valid: September / October 2016 - For every 1€ paid with PayPal: 3 extra Air Europa SUMA miles. - Mileage will awarded on the total amount paid (base fare and taxes) - Valid only for purchases made on Air Europa website De miles komen dus bovenop de miles die je al met het vliegen zelf verdient.